Einde van de CD nabij?

Gestart door mars, februari 16, 2010, 15:38:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

Oi,

Tot mijn grote verdriet moet ik mededelen dat mijn favoriete cd winkel ''PLATO"", zijn deuren moet sluiten nopompom
Dit heeft alles te maken met sterk teruglopende verkoop cijfers.

Deze winkel is decennia lang een begrip geweest voor muziekliefhebbers in Den haag en omstreken.



Zou dit wel eens het einde van de cd als muziekdrager kunnen inluiden? :?
Bij PLATO zijn ze er van overtuigd dat het downloaden van muziek, aan hun ondergang ten grondslag ligt.


Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MO

....

Ging, toen ik nog in Utrecht woonde, ook vaak naar Plato.
Erg jammer dat ze dicht gaan. :cry:
Nu ga ik naar Concerto (amsterdam) en daar is het altijd druk (ook op de vinyl afdeling).

Of het het einde vd CD is vind ik een beetje voorbarig.
bla

WimPeu

Hier in de regio zijn al helemaal geen goede CD winkels meer. Voor zo ver ik weet nog 1tje in Assen 1 in Eelde en een paar in Groningen. Ondanks dat ik veel van het net pluk mag ik ook nog altijd graag door CD bakken lopen zoeken. Ik denk dat de CD nog wel even blijft leven alleen steeds meer voor de liefhebbers zoals nu ook nog met SACD's gebeurd.

Laten ze snel de legale digitale muziek aanbieders duidelijk maken dat je als legale downloader graag de keus wil hebben tussen of mp3 of flac.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

#3
oi,

ja ik hoop echt ook dat het voorbarig is om het zo te stellen, dat de cd zou verdwijnen.
ik mag ook graag door de bakken lopen neuzen, en ik vind het systeem van een schijfje in de speler doen gewoon leuk.

en aan de andere kant worden er nog steeds cd spelers verkocht, en zelfs hele nieuwe spelers uitgebracht.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

bonbon

Citaat van: mars op februari 16, 2010, 15:38:38
Oi,

Tot mijn grote verdriet moet ik mededelen dat mijn favoriete cd winkel ''PLATO"", zijn deuren moet sluiten nopompom
Dit heeft alles te maken met sterk teruglopende verkoop cijfers.

Deze winkel is decennia lang een begrip geweest voor muziekliefhebbers in Den haag en omstreken.



Zou dit wel eens het einde van de cd als muziekdrager kunnen inluiden? :?
Bij PLATO zijn ze er van overtuigd dat het downloaden van muziek, aan hun ondergang ten grondslag ligt.




geloof er niet zo in,

einde vd cd is nog ver  in de toekomst , denk wel dat de SACD een einde krijgt......


In maastricht is de goede platen/cdzaak al zeker 5 jaar weg....

maar heeft ook te maken met internet kopen,

bv amazon.de verstuurt ook grartis naar NL>  en is dan vaak toch echt goedkoper :-D
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

BernHardN

ik zat ook te denken  dat het wel zwaar zou zijn met een platen winkel, vooral in deze tijd.
en zat te denken, kan je geen andere diensten aanbieden zoals de klant de keuze geven of de originele cd of ter plekke downloaden als Mp3 voor minder.
iedereen loopt tegenwoordig met zo'n speler rond en men kan gewoon plug en play weer de winkel uit  en andere online winkels doen het ook.

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WimPeu

Ik denk toch echt wel dat de CD op zijn laatste benen loopt. Is ook normaal. 25 jaar doen we er al mee. De Golden Earring zat laatst in DWDW en gaven aan dat een nieuwe CD hooguit 20000 keer over de toonbank gaat. Vroeger was dat 100000 maal. Het kan gewoon niet meer uit een CD opnemen dure distributie en noem maar op.

Het probleem van legaal downloaden is natuurlijk de verleiding om het illegaal te gaan doen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ik denk net als bonbon dat de opkomst van internetwinkels  ook een grote invloed heeft op het verdwijnen van real life winkels. Dit zal niet het einde betekenen van de CD, maar gewoon een verschuiving van verkoopkanalen.

Downloaden heb ik geen kijk op, want dat doe ik nauwelijks. Alleen af en toe via Limewire om te luisteren wat voor muziek iemand maakt, maar niet i.p.v. het kopen van CD's.

MO

Citaat van: WimPeu op februari 16, 2010, 16:55:47
Ik denk toch echt wel dat de CD op zijn laatste benen loopt. Is ook normaal. 25 jaar doen we er al mee. De Golden Earring zat laatst in DWDW en gaven aan dat een nieuwe CD hooguit 20000 keer over de toonbank gaat. Vroeger was dat 100000 maal. Het kan gewoon niet meer uit een CD opnemen dure distributie en noem maar op.

Het probleem van legaal downloaden is natuurlijk de verleiding om het illegaal te gaan doen.

Tja, dat heb ik ook gezien.... jammer hoor!
Het kopen en luisteren van CD's in een winkel vind ik gewoon ook leuk om te doen. (ook met vinyl)
en zoals ook al gezegt is een CD opzetten, net als een LP, een deel van het muziek luisteren...
bla

jrm

Ja, ik koop ook (nog) gewoon mijn cd's, en dan in het (wel erg kleine lettertjes of mijn leeftijd  :? )boekje een beetje lezen.

Mexicaanse Hond

Citaat van: MO op februari 16, 2010, 17:05:23
Tja, dat heb ik ook gezien.... jammer hoor!
Het kopen en luisteren van CD's in een winkel vind ik gewoon ook leuk om te doen. (ook met vinyl)
en zoals ook al gezegt is een CD opzetten, net als een LP, een deel van het muziek luisteren...
Ik vind het opzetten van een CD me niet echt meer bij de muziek betrekken dan nummers in iTunes aanklikken. Het blijft toch een stuk afstandelijker dan een LP opzetten.   

Dennis E36

Citaat van: mars op februari 16, 2010, 16:03:10
oi,

ja ik hoop echt ook dat het voorbarig is om het zo te stellen, dat de cd zou verdwijnen.
ik mag ook graag door de bakken lopen neuzen, en ik vind het systeem van een schijfje in de speler doen gewoon leuk.

en aan de andere kant worden er nog steeds cd spelers verkocht, en zelfs hele nieuwe spelers uitgebracht.

Ik vind het tastbare effect idd ook wel erg belangrijk...het cdtje in de speler stoppen. Maarja...daar hadden de vinyl "mannen" ook last van toen de cd kwam.....

Er zijn overigens ook merken die al gestopt zijn met het maken/verder ontwikkelen van cd spelers...voorbeeld Linn
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

Er gaan inderdaad steeds meer cd winkels failliet.

In de stad waar ik woon zijn er ook al enkele mee gestopt .

Maar over het algemeen koop ik mijn cd/sacd via www.cosmox.nl
Die is over het algemeen genomen een stuk goedkoper dan de winkel .
Bij Saturn kom je ook vaak goedkope cd/sacd tegen , bijzonder is dat de Saturn bij mij pas een aparte sacd bak heeft aangemaakt .



Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: mars op februari 16, 2010, 15:38:38
Oi,

Tot mijn grote verdriet moet ik mededelen dat mijn favoriete cd winkel ''PLATO"", zijn deuren moet sluiten nopompom
Dit heeft alles te maken met sterk teruglopende verkoop cijfers.

Deze winkel is decennia lang een begrip geweest voor muziekliefhebbers in Den haag en omstreken.



Zou dit wel eens het einde van de cd als muziekdrager kunnen inluiden? :?
Bij PLATO zijn ze er van overtuigd dat het downloaden van muziek, aan hun ondergang ten grondslag ligt.




Nee nog lang niet
Denk wel dat de winkels met cd's gaan verdwijnen


ps:had zelf geprobeerd om cd's dvd's in het assortiment te voeren bij SenF maar daar wilden de ouwe sokken niet aan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.