Het grote Blu-ray Topic !!

Gestart door Jeroen, april 11, 2009, 17:35:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

bij dvd is de meest gebuikte bitrate 640mbps zowel voor dts als dd5.1. (gedeeld door 6 is bijna 110 per kanaal)
bij de meeste Bluray is de gebruikte bitrate 1,5 voor dts en nog steeds 640 voor dd5.1 .

ik vraag me dus af met welke bitrate HD-audio wordt verzonden, volgens mij komt dat zelden tot niet hoger dan de 1,5 van dts.. (gedeeld door 6 is 250 per kanaal)
even voor de beeldvorming, een mp3 van 320 is dus 160 per kanaal.

dat er een bitrate van 24mbps gehaald kan worden is leuk, maar het past niet op bluray schijfjes, dat kon trouwens wel op een HD-DVD....  shutup violent1
daarbij is niet elke studio in staat het op deze hoge bitrate weg te schrijven.

maar ik vraag me nu af wat de 'norm' is geworden voor de HD-varianten...


Stadium III

Standaard DD is 448 /460 kbs
Standaard DTS is 460 kvs

Dolby treu HD is 18 mbit/s
Dolby plus is 6.144 mbit/s ( 1,7 mbit/s als 7.1 )

DTS HD Hi Res is 6.0 mbit tot 3.0 mbit/s
DTS HD Master is 24,5 mbit/s

Zo haal ik het eruit
Specs gepakt bij BD
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

kan je de bitstream aflezen als je en br afspeelt?

want zo heb je bij dvd al de mogelijkheid om dts in 1,5 te beluisteren.
dat het bijna nooit werdt toegepast heeft met de opslag van dvd te maken.
het signaal ansich was al mogelijk.
ik verdenk Bluray van dezelfde praktijken, het kan theoretisch allemaal maar de schijfjes zijn niet groot genoeg.....

niets tegen de Bluray eigenaren hoor, gewoon even een gedachten die hier speelt.
ik speel Bluray af via de HDX-1000, daar staat de bitrate bij. maar zie geen informatie staan als ik een HD-format selecteer....
(en zoiets zet mij negatief aan het denken, waarom staat het er niet bij?!)  :evil:

Stadium III

Tja als een 50 gig BD pakt kun je idd veel opzetten en wat de bitrate dan is ????

Ik kan het hier ook niet naarkijken anders had ik dat wel gedaan ! :-D

Al bij al kun je bij de PS3 wel bekijken wat alles is maar dat is dan volgens mijn ook de enige die het kan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

#34
Ja op mijn Pioneer kan ik die aflezen.

Blu Ray TOPGUN
2.0 DD 0,220 Mbps
5.1 DD 0,640 Mbps
5.1 Dolby True HD 13,5 Mbps
6.1 DTS MA HD 5,96 Mbps (De receiver ziet echter maar 5.1  :cry:)

Blu Ray  Band of Brothers
5.1 DD 0,640 Mbps
5.1  DTS MA HD 2,13 Mbps

Blu Ray Quantum of Solace
5.1 DD 0,440 Mbps
5.1 DTS 0,760Mbps
5.1  DTS High Res 3,00 Mbps
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin

daar hebben we wat aan!!

maarrrrrr, die 24mbps is nog een illusie dus...  :-D

welke format heeft jullie voorkeur?
zit zelf te denken een losse dac er tussen te hangen om de hd-formats analoog uit te sturen.
dit kan helaas niet met de HDX....

Stadium III

Heb nu al verschillende keren DTS HD Master gehoord en zeker tevreden over!!!!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

ik heb er nog niet voldoende aandacht aan besteed, aan die nieuwe geluidsformaten.
vluchtig luisterend vond ik het een nihil verschil, zelfde geluid zelfde bitrate enkel via een andere processor.
maar het gaat nu toch een beetje jeuken dat er een geluidsformaat bij staat waar ik niets mee kan....  violent1

Stadium III

Ik ken het !

Vindt het nu wel tof om alles te kunnen afspelen !

Laast ook DTS HD Hi res gehoord met THE X-MEN op BD

Zeker gaaf geluid en beter als de DVD

Ik heb zelf getest met Spiderman 3 op dvd en DB tussen DD en DD treu HD

Verschil was soms nihiel te noemen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Zoals je uit mijn resultaten uit mijn metingen kan opmaken wordt niet het maximum uit de formaten gehaald. Als je ziet dat sommige schijven de bitrate hoger is van Dolby True HD dan van DTS MA HD... Hoogste wat ik zag in DTS MA HD was 6Mbps, en theoritisch moet die 30Mbps aankunnen, das dus nog eens maal 5, das meer dan 40 keer een DTS track...

En zoals ik ooit elders las, een goed gemixte DTS soundtrack kan beter klinken dan een slecht gemixte DTS MA HD.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Vlearmoes

Dus diegene die een BDspeler hebben die de bitrates niet kan weergeven
moeten de schijfjes in de PS3 inlezen (als ze die ook al hebben)  :yes: :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Citaat van: Vlearmoes op augustus 26, 2009, 19:38:53
Dus diegene die een BDspeler hebben die de bitrates niet kan weergeven
moeten de schijfjes in de PS3 inlezen (als ze die ook al hebben)  :yes: :|
Frusty  frusty, een onderwerp in mijn eigen voorstel-topic waarin ik zelf niet mee kan praten omdat ik nog geen HD-audio kan afspelen  :-P.


Sander.

Marvin

dat wat Dmeerpa zegt kom ik helaas erg vaak tegen.
DTS 1,5 mbps kan lekkerder klinken dan de andere formaten, waarschijnlijk vanwege de jaren lange ervaring in het DTS-Masteren.
muziek dvd's hadden soms al een 1,5 track, daar werd gewoon beeldcompressie gekozen ipv geluids compressie.
niet zo gek, aangezien je een muziek dvd voor het beluisteren van muziek gebruikt. beeld is bijzaak.

maar misschien is het een idee er een apart topic van te maken, zo kalken we (ik) het topic van Sander nogal vol met HD-meuk...

Marvin

ben op me werk en wilde eigenlijk een heel openings verhaal ophouden, maar ja..
ik heb er gewoon even geen tijd voor...

dus om te beginnen even direct een link naar de bron (boosdoeners?).

http://www.dolby.com/index.html

http://www.dolby.com/consumer/technology/trueHD.html

leesvoer van de makers, lees dit dus enigsinds als:
wij van wc-eend adviseren wc-eend.....  :wink:

xander32

Citaat van: marvin op augustus 26, 2009, 19:50:54
dat wat Dmeerpa zegt kom ik helaas erg vaak tegen.
DTS 1,5 mbps kan lekkerder klinken dan de andere formaten, waarschijnlijk vanwege de jaren lange ervaring in het DTS-Masteren.
muziek dvd's hadden soms al een 1,5 track, daar werd gewoon beeldcompressie gekozen ipv geluids compressie.
niet zo gek, aangezien je een muziek dvd voor het beluisteren van muziek gebruikt. beeld is bijzaak.

maar misschien is het een idee er een apart topic van te maken, zo kalken we (ik) het topic van Sander nogal vol met HD-meuk...
Ach, het heeft wel mijn interesse. Ooit zal ik er ook over mee kunnen praten  :lol:.

Sander.