Het grote Blu-ray Topic !!

Gestart door Jeroen, april 11, 2009, 17:35:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

#15
Citaat van: WimPeu op april 13, 2009, 12:51:59
Ik kreeg btw bij de nieuwst Bond BR weer een voor mij nieuwe HD geluids formaat op het display van de 8002 te zien. DTS-HD Hi Res. Ik kende wel DTS HD Master Audio maar deze was weer nieuw voor mij.. :-D



Wat is hi res nou weer? Op zich is het wel duidelijk maar wat is de bitrate? ff opzoeken.....

Het verschil tussen dts en dts hd is al erg groot!


gevonden




Komt er dus op neer dat Master Audio toch betere kwaliteit heeft omdat de bitrate een heel stuk hoger ligt!

Stadium III

Citaat van: WimPeu op april 13, 2009, 12:36:23
Ik heb Hellboy II op DVD gezien. Wat ik mij er van herinner was het 1 lange geluids climax :-D  :-D
Zal op BR nog wel mooier zijn. Soms is in zo'n geval het verhaal niet belangrijk maar de kick van het overdonderend geluid is genoeg HB!!!
stupid

Idd 1 grote storm van sound !!! en beeld is ook zeer goed !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

(ik ga nu de DVD nog maar eens weer kijken  :roll: ipv naar de meubelstraat  :evil:)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

MadVillain

Net Syriana en 300 gekocht voor €30,-

beter dan 1 voor 30,- :)

WimPeu

Citaat van: Vlearmoes op april 13, 2009, 15:08:45
(ik ga nu de DVD nog maar eens weer kijken  :roll: ipv naar de meubelstraat  :evil:)

heeeeeel verstandig..... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: MadVillain op april 13, 2009, 14:40:20
Wat is hi res nou weer? Op zich is het wel duidelijk maar wat is de bitrate? ff opzoeken.....

Het verschil tussen dts en dts hd is al erg groot!


gevonden




Komt er dus op neer dat Master Audio toch betere kwaliteit heeft omdat de bitrate een heel stuk hoger ligt!


Dat is idd nogal een verschil. Dat plaatst de "Hi Res" toch wel weer in een ander perspectief. Verkeerde benaming zou ik zo zeggen.

De BR klinkt trouwens echt geweldig...dus wat dat betreft. HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Vanavond denk ik ook maar weer een keer hellboy 2 kijken ! pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Stadium III op april 13, 2009, 18:57:14
Vanavond denk ik ook maar weer een keer hellboy 2 kijken ! pompom

Goed verhaal heh... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Hier staat Lakeview Terrace op het BluRay menu vanavond in Dolby TrueHD
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

HiFi gek

Ik was laats bij Saturn Rotterdam en daar draaide ze Hellboy 2 op een groot scherm .

Wat een geweldige film zeg , 1 groot visueel spektakel .
Ik had echt moeite en moest mijzelf dwingen om niet meteen heel de film daar te kijken , zoiets heb ik eigenlijk nog maar zelden gezien .


Groeten  EDWIN  B

Stadium III

Citaat van: HiFi gek op april 13, 2009, 20:49:21
Ik was laats bij Saturn Rotterdam en daar draaide ze Hellboy 2 op een groot scherm .

Wat een geweldige film zeg , 1 groot visueel spektakel .
Ik had echt moeite en moest mijzelf dwingen om niet meteen heel de film daar te kijken , zoiets heb ik eigenlijk nog maar zelden gezien .


Groeten  EDWIN  B

Je bent welkom om hem helemaal tekomen kijken !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Jeroen

Citaat van: Jeroen op april 11, 2009, 17:35:42
Deze heb ik besteld bij NLstore.nl voor 66 euro incl. verzenden, ik verwacht deze binnen een week binnen. Ik kan niet wachten tot dat deze op de deurmat valt. Deze versie heeft DTS HD master audio als geluidstrack op de schijf staan dus dat beloofd heel veel goeds.
Ik hoop ook dat Saving Private Ryan binnenkort op Blu-ray te zien zal zijn, ik denk dat dit nog lang kan gaan duren want zelfs in Amerika is deze nog niet uit op Blu-ray.

Gr. Jeroen

Eindelijk binnen, ben er van het weekend eens mee begonnen te kijken. Echt  :-o wow wat een geluid zeg echt de kogels vliegen echt werkelijk om je oren (is maar goed dat het een film is) :roll: en wat het beeld betreft is deze ook een stuk beter dan de DVD versie. Echt een aanrader voor alle Blu-ray fans. :-D
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Marvin

en met hoeveel bit en welke snelheid wordt je HD-audio verstuurd?

xander32

Citaat van: marvin op augustus 26, 2009, 13:45:22
en met hoeveel bit en welke snelheid wordt je HD-audio verstuurd?
Geen idee: ik heb de Pioneer op automatisch staan. Deze kiest steevast, afhankelijk van de software, de beste optie(?). Bij dvd laat ik het uitsturen als dts of dd 5.1, bij blu-ray wordt het volgens mij als pcm verstuurd.

Sander.

Vlearmoes

Ik kan bij mijn apparaten ook niet zien in welke bitrates alles wordt verstuurd
zelfs van de schotelontvanger niet  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v