Patricia Barber

Gestart door SB_Marantz, september 29, 2008, 18:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Bassie op januari 19, 2010, 13:15:20
Mijn mening:
Ik vind Patricia Barber slaapverwekkend en aanstellerig. Echte emotie ontbreekt, alles is in het werk gesteld om het maar zo mooi en gelikt mogelijk te laten klinken. Op Youtube staan zelfs een paar tenenkrommende covers waaronder 'Light My Fire' van The Doors. Naar het schijnt heeft Jim Morrison zich in zijn graf omgedraaid.......
Dan heb je haar nog nooit zelf zien spelen, als er een muzikant is die volledig in de muziek getrokken zit.... Het is zeker niet om maar zo mooi en gelikt te klinken, sterker nog, de opnames kennen allemaal een boost in het laag.
Maar luister eens naar nummers als Nardis of witchcraft, dan leer je een hele andere Patricia Barber kennen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Bassie

Ik ken Nardis, ik heb Cafe Blue. Heb ik gekocht nav dit forum en omdat ik een hoge kwaliteit SACD wilde hebben om mijn SA-11 te voeren. Alleen Manha De Carnaval en Wood Is A Pleasant Thing To think About zijn leuke nummers.
Heb ook genoeg andere dingen van haar gehoord (via Internet), het kan allemaal wel wat zout en peper gebruiken. Maar dat gevoel krijg ik bij de meeste jazz. En het is ook alleen maar mijn mening, je hoeft mij niet te overtuigen. Ik ga ook geen discussies met anderen over de kwaliteit van mijn favoriete muziek. Bij muziek krijg je een gevoel, dat kun je niet meten. Heb genoeg cd's, die ik tot mijn favorieten reken en waarbij ik een heel prettig gevoel krijg, die flink worden afgezeken door de pers en op forums. Veel mensen hebben er moeite mee als bands na wat successen andere wegen gaan bewandelen dan op voorgaande cd's, ik zie dat juist als lef. Ik hou wel van vernieuwingsdrang.
PM-11S1 / SA-11S1 / ST-15S1 / KEF Reference Three-Two

HiFi gek

Helemaal duidelijk , over smaak valt niet te twisten .



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Ik heb me ook n.a.v dit forum laten verleiden om een CD van deze dame te DLen in Flac. wel te verstaan. Dit om van de goede opname kwaliteit te kunnen genieten. Het was 'Live: A Fortnight in France ". Kan er kort over zijn: niet mijn ding. Probeer het soms laat op de avond nog eens een keer maar langer dan 5 min. kan het mij niet boeien. Het valt me echt op dat veel Hifi/High End liefhebbers veel naar dit soort muziek luisteren. Het geeft me soms het gevoel dat als je echt van je set wilt genieten dit haast een must is. HLP  Ik laat persoonlijk liever Dream Theater of Nickelback knallen (misschien voor audiofielen een ramp maar het 'dampt' als de neten),en voor in de avond John Hiat of R.E.M of Joe Bonamassa of.... nou ja veel maar niet dit, dan slaap ik al voor dat ik in bed lig. :-D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

viceadmiraal61

er zijn nog twee andere dames waar ik jullie aandacht voor wil vragen; laurie anderson hele mooie cd en zeer
goed geluid...eva cassidy  live at bluea alley...die vrouw kan zingen..is helaas aan kanker overleden ..live cd
goede kwaliteit...ik heb bij patricia vroeger ook een scherpe sssssssssssssssssssssssssklank ik noemde
haar dan ook in mijn colum steenvast patricccccccccccia barber ..heb haar ook ontmoet in amsterdam
het is zeker geen mooie vrouw..maar wel een vakvrouw...nu ik mijn installatie aard en afschermd is de
ssssssssklank bij patricia verdwenen..dus goede 230 afscherming kills de s s.....dat hadden in w 11 moeten
weten........

mars

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 20, 2010, 19:49:26
er zijn nog twee andere dames waar ik jullie aandacht voor wil vragen; laurie anderson hele mooie cd en zeer
goed geluid...eva cassidy  live at bluea alley...die vrouw kan zingen..is helaas aan kanker overleden ..live cd
goede kwaliteit...ik heb bij patricia vroeger ook een scherpe sssssssssssssssssssssssssklank ik noemde
haar dan ook in mijn colum steenvast patricccccccccccia barber ..heb haar ook ontmoet in amsterdam
het is zeker geen mooie vrouw..maar wel een vakvrouw...nu ik mijn installatie aard en afschermd is de
ssssssssklank bij patricia verdwenen..dus goede 230 afscherming kills de s s.....dat hadden in w 11 moeten
weten........


Oi Rits,


ja? wat denk je zou dat bij mijn set ook zo werken?

Ik ben trouwens ook met houtblokjes aan de gang he , ( kijk bij ''Wat voor tweaks ''topic en ''de set van mars'' topic'')
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Bassie op januari 20, 2010, 09:43:11
Ik ken Nardis, ik heb Cafe Blue. Heb ik gekocht nav dit forum en omdat ik een hoge kwaliteit SACD wilde hebben om mijn SA-11 te voeren. Alleen Manha De Carnaval en Wood Is A Pleasant Thing To think About zijn leuke nummers.
Heb ook genoeg andere dingen van haar gehoord (via Internet), het kan allemaal wel wat zout en peper gebruiken. Maar dat gevoel krijg ik bij de meeste jazz. En het is ook alleen maar mijn mening, je hoeft mij niet te overtuigen. Ik ga ook geen discussies met anderen over de kwaliteit van mijn favoriete muziek. Bij muziek krijg je een gevoel, dat kun je niet meten. Heb genoeg cd's, die ik tot mijn favorieten reken en waarbij ik een heel prettig gevoel krijg, die flink worden afgezeken door de pers en op forums. Veel mensen hebben er moeite mee als bands na wat successen andere wegen gaan bewandelen dan op voorgaande cd's, ik zie dat juist als lef. Ik hou wel van vernieuwingsdrang.


oi

oke helemaal clear inderdaad en over smaak mag je zeker niet twisten nonono.

maar ik vind wel dat je niet kunt zeggen ; dat of dat IS slechte muziek of van mijn part goede muziek.
Ik vind het slechtte muziek is heel anders :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Musicman

Barber is en blijft een vakvrouw!! :yes:

DE 1 vindt het niets en de ander draait haar cd's "grijs".
Persoonlijk (als semi muzikant) vindt ik de instrumentaliteit subliem, met goede muzikanten.
Ook de opnames zijn van zeer goede kwaliteit. ( de gewone cd's klinken al goed, maar de MFSL SACD's zijn super!!)

Met alle respect voor Diana Krall, maar in de muziek van Barber zit en gebeurt ook veel meer.
Oneven maatsoorten, poliritmiek, of ostinato's.........you name it, het zit erin.
Pure kost voor de Jazzliefhebber.

Dat ze niet een mooie vrouw is, maakt niet uit........ze valt toch niet op mannen. :schater: :schater:
Belangrijkste is voor mij toch de muziek van deze vakvrouw!!

GR, Pat


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Mexicaanse Hond

Citaat van: Musicman op januari 26, 2010, 23:06:36


Dat ze niet een mooie vrouw is, maakt niet uit........ze valt toch niet op mannen. :schater: :schater:





You male chauvinist pig!  :-D

Musicman

Nee, dat ben ik niet...........ben eerlijk. :yes:

Het blijft een "op en top" supermuzikale vakvrouw, waar we meer waardering voor mogen hebben.
Super muzikaal en volgens mij ook een vriendelijk persoon, waar het als muzikant fijn mee samerwerken is.
Persoonlijk baal ik als een (audiofiele-)stekker, dat ik afgelopen jaar haar concerten heb gemist!!! :oops: :oops:

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

HiFi gek

Citaat van: Musicman op januari 31, 2010, 16:21:44

Persoonlijk baal ik als een (audiofiele-)stekker, dat ik afgelopen jaar haar concerten heb gemist!!! :oops: :oops:

Gr, Pat


Dat is zeker balen zeg , en dan te bedenken dat het nog in Rotterdam was ook .

Ik ben er wel heen geweest met 2 forumleden erbij , dus met 3 man incl mijzelf .

Was enorm de moeite waard en had ik voor geen goud willen missen .

Fritz de With is ook geweest in Amsterdam , hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om P.Barber te intervieuwen .



Groeten  EDWIN B

Musicman

Ik las het stuk (van jouw) over Barber afgelopen week.
Balen .....want ik wist echt niet dat ze optrad in Nederland.
Ik heb er (bijna) alles voor over om haar eens live te zien en te horen.

Dat Fritz haar heeft mogen spreken is helemaal top.
Volgens mij is het een aardig persoon.

GR, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

HiFi gek

Citaat van: Musicman op februari 01, 2010, 13:36:54
Ik las het stuk (van jouw) over Barber afgelopen week.
Balen .....want ik wist echt niet dat ze optrad in Nederland.
Ik heb er (bijna) alles voor over om haar eens live te zien en te horen.

Dat Fritz haar heeft mogen spreken is helemaal top.
Volgens mij is het een aardig persoon.

GR, Pat

Als ik het goed heb staat dat intervieuw van Fritz met P.Barber ook in een Music Emotion van een maand of 9 terug .
Ik zal het eens voor jou nazoeken , als je dan je adres aan mij doorgeeft per mail dan stuur ik wel een kopie ervan op naar jou .

Ik ga ook weer naar een concert van haar mocht ze weer een optreden geven in Nederland , dan zal ik aan jou denken om het door te geven .



Groeten  EDWIN  B

Musicman

Hoi Edwin.

Dat zou ik super vinden!!!
Mocht D.Krall een keer in het land zijn, dan hoor ik dat ook graag van je.

Ik heb je een pm gestuurd (ivm het eventueel opsturen van een kopie)

GR, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

SMarcel

Beste forummers,

Normaal valt er over smaak niet te discussieren maar dit topic laat toch anders zien.

Ik heb gelukkig Patricia een keer live mogen mee maken in Het Bimhuis en ik kan zeggen dat dit echt wel een vakvrouw is, en zo is Diana Krall dit ook alleen op een andere manier.

Probeer eens een keer te luisteren naar de Siri Svale Band.Ik neem al jaren lang deze CD mee als ik naar audio beurzen ga en gebruik die als referentie. Ook hier weer kwestie van smaak, je moet het niet te vaak/veel horen maar technisch wel hoogstaand.

Als je ervan houdt is het mooi en anders moet je het links (of rechts) laten liggen.

Groeten,

Marcel