Patricia Barber

Gestart door SB_Marantz, september 29, 2008, 18:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Absoluut!

Ik draaide van de week een paar nieuwe CD's van Patricia Barber en viel uit mn stoel.
Super opname!!

Alleen jammer dat de dame niet echt kan zingen.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HiFi gek

Citaat van: SB_Marantz op september 29, 2008, 18:49:43
Absoluut!

Ik draaide van de week een paar nieuwe CD's van Patricia Barber en viel uit mn stoel.
Super opname!!

Alleen jammer dat de dame niet echt kan zingen.  :schater:


De opnamens zijn echt geweldig , vooral de sacd's op het label -- Mobile Fidelity zijn hoogstandjes .

Maar inderdaad ze heeft een rotstem met vreselijke scherpe SSSSSSS klanken en dat eriteert mij mateloos , maar dat neemt niet weg dat ik Patricia Barber tot mijn favorieten reken .

Groeten  EDWIN  B

Maurice

#2
Citaat van: HiFi gek op september 29, 2008, 19:58:01

De opnamens zijn echt geweldig , vooral de sacd's op het label -- Mobile Fidelity zijn hoogstandjes .

Maar inderdaad ze heeft een rotstem met vreselijke scherpe SSSSSSS klanken en dat eriteert mij mateloos , maar dat neemt niet weg dat ik Patricia Barber tot mijn favorieten reken .

Groeten  EDWIN  B
Scherpe SSSsen hoeft trouwens niet. Ze zijn bij mij wel fel maar niet scherp.
Verder is het laag op bijna al haar cd's behoorlijk aangedikt.

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

#3
Citaat van: HiFi gek op september 29, 2008, 19:58:01

De opnamens zijn echt geweldig , vooral de sacd's op het label -- Mobile Fidelity zijn hoogstandjes .

Maar inderdaad ze heeft een rotstem met vreselijke scherpe SSSSSSS klanken en dat eriteert mij mateloos , maar dat neemt niet weg dat ik Patricia Barber tot mijn favorieten reken .

Groeten  EDWIN  B

oi oi

@ sb-marantz en Hifi gek

Met alle respect hoor , maar wat zeggen jullie nou ??? :? dat miss Barber niet kan zingen???

Oke, dat haar stem geluid je niet kan bekoren, of zelfs af en toe kan irriteren dat is inderdaad een kwestie van smaak. ( dat heb ik ook wel eens hebben bij uitgesproken stemkunstenaars, zoals ''Al Jareau'')
Maar (dit is beetje in mijn straatje hoor) , ben zelf ik bij wel heel erg veel opnames geweest , en hoewel ik me hoofdzakelijk met licht bezig hou , heb ik er toch wel een beetje kijk op gekregen :wink:

Patricia Barber is een ander soort zangeres dat bijvoorbeeld ''Diana krall'' deze laatste is meer een liedjes ( american songbook) zangeres , terwijl mevrouw Barber echt veel moeilijker en knappere dingen met haar stem doet.
En over sserigheid ( de ssssssssssss klank dus ) . 
Daar zijn twee dingen verantwoordlijk voor , ten eerste de de amerikaanse uitspraak van het engels , en wat de man achter de knoppen(engineer) er van maakt ( in haar geval is dat vaak, Jim anderson notworthy).
Deze heeft idd bij miss barber haar cd's, het laag zeker een setje gegeven , en de stem wat naar voren getrokken, waardoor ook de uitgeproken ss klank in deze taal naar voren komt.
Wij nederlanders hebben bijvoorbeeld een uitgesproken GGRR klank, en daar werken de engineers in de studio's ook aan om dat af te zwakken ( luister maar eens Naar nieuwe jan smit opnames enz enz)

Daarom integenstelling wat veel mensen zeggen en denken , en hoe mooi de cd's ook zijn ( voor ons gehoor) zijn
dit juist geen goede referentie cd's!!!

Maar puur op de stem van Barber terug te komen , luister eens naar het nummer '' too rich for my blood'' van het album ''café blue''.
Daar gaat ze op een gegeven ogenblik met haar stem aan de haal, door middel van hele lange uithalen en dan steeds hoger , en dat doet ze dan loei en loei strak zonder in problemen te komen ( dit maakt ze live ook waar)
Maar er zijn bij haar legio voorbeelden van stemtruuks en stem technieken op haar cd's aan te wijzen, waardoor het duidelijk is dat je hier met zeer goede en kundige zangeres te maken hebt.

En nu ga ik wat zeggen , let op..............................wat mij betreft kan Diana krall nog niet in de schaduw van Patricia Barber staan als het gaat om stem techniek!!

grtz mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

SB_Marantz

Oi Mersie:

Ja die CD heb ik sinds een week ook en luister aardig wat naar track 9 en 10.
De laatst genoemde is idd: to rich for my blood en in dit nummer zingt Barber goed.
Met sommige andere nummers is het meer praten dan zingen.  :-D

De opname is zo goed als het beste wat ik ooit gehoord heb!  HB
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Bij deze een speciaal topic voor Patricia Barber.
In een andere discussie bleek zij steeds weer naar voren te komen.

De overige postings uit die discussie worden hiernaartoe verplaatst!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Citaat van: SB_Marantz op oktober 05, 2008, 07:48:02
Oi Mersie:

Ja die CD heb ik sinds een week ook en luister aardig wat naar track 9 en 10.
De laatst genoemde is idd: to rich for my blood en in dit nummer zingt Barber goed.
Met sommige andere nummers is het meer praten dan zingen.  :-D

De opname is zo goed als het beste wat ik ooit gehoord heb!  HB

ja moet je maar eens opletten waar Jim anderson nog meer op engineer is , hij is THE MAN notworthy
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: mars op oktober 05, 2008, 03:51:35
oi oi

@ sb-marantz en Hifi gek

Met alle respect hoor , maar wat zeggen jullie nou ??? :? dat miss Barber niet kan zingen???


Oke, dat haar stem geluid je niet kan bekoren, of zelfs af en toe kan irriteren dat is inderdaad een kwestie van smaak. ( dat heb ik ook wel eens hebben bij uitgesproken stemkunstenaars, zoals ''Al Jareau'')
Maar (dit is beetje in mijn straatje hoor) , ben zelf ik bij wel heel erg veel opnames geweest , en hoewel ik me hoofdzakelijk met licht bezig hou , heb ik er toch wel een beetje kijk op gekregen :wink:

Patricia Barber is een ander soort zangeres dat bijvoorbeeld ''Diana krall'' deze laatste is meer een liedjes ( american songbook) zangeres , terwijl mevrouw Barber echt veel moeilijker en knappere dingen met haar stem doet.
En over sserigheid ( de ssssssssssss klank dus ) . 
Daar zijn twee dingen verantwoordlijk voor , ten eerste de de amerikaanse uitspraak van het engels , en wat de man achter de knoppen(engineer) er van maakt ( in haar geval is dat vaak, Jim anderson notworthy).
Deze heeft idd bij miss barber haar cd's, het laag zeker een setje gegeven , en de stem wat naar voren getrokken, waardoor ook de uitgeproken ss klank in deze taal naar voren komt.
Wij nederlanders hebben bijvoorbeeld een uitgesproken GGRR klank, en daar werken de engineers in de studio's ook aan om dat af te zwakken ( luister maar eens Naar nieuwe jan smit opnames enz enz)

Daarom integenstelling wat veel mensen zeggen en denken , en hoe mooi de cd's ook zijn ( voor ons gehoor) zijn
dit juist geen goede referentie cd's!!!

Maar puur op de stem van Barber terug te komen , luister eens naar het nummer '' too rich for my blood'' van het album ''café blue''.
Daar gaat ze op een gegeven ogenblik met haar stem aan de haal, door middel van hele lange uithalen en dan steeds hoger , en dat doet ze dan loei en loei strak zonder in problemen te komen ( dit maakt ze live ook waar)
Maar er zijn bij haar legio voorbeelden van stemtruuks en stem technieken op haar cd's aan te wijzen, waardoor het duidelijk is dat je hier met zeer goede en kundige zangeres te maken hebt.

En nu ga ik wat zeggen , let op..............................wat mij betreft kan Diana krall nog niet in de schaduw van Patricia Barber staan als het gaat om stem techniek!!

grtz mars


Ben het met mars eens, Diana Krall kan nog niet in de schaduw van Patricia Barber staan.
Dat de muziek die Barber speelt de meute minder aanspreekt wil nog niet zeggen dat ze minder presteert het blijft voor mij een vakvrouw.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Citaat van: Paul op oktober 05, 2008, 20:40:50
Ben het met mars eens, Diana Krall kan nog niet in de schaduw van Patricia Barber staan.
Dat de muziek die Barber speelt de meute minder aanspreekt wil nog niet zeggen dat ze minder presteert het blijft voor mij een vakvrouw.


Ik ben het ook volledig met Mars en Paul eens .

De scherpe SSS klanken komen naar mijn mening misschien ook door niet de juiste microfoon te gebruiken en doordat de microfoon waarschijnlijk te dicht tegen de mond wordt gehouden .

De muziek zelf vindt ik werkelijk waanzinnig , ik heb dan ook vrijwel al haar cd's behalve die laatste twee .
Er zijn er vijf op sacd uitgebracht , en die heb ik uiteraard ook , maar die zijn wel peperduur namelijk 29.95 euro per stuk .


Groeten  EDWIN  B

mars

Citaat van: HiFi gek op oktober 08, 2008, 23:44:37
Ik ben het ook volledig met Mars en Paul eens .

De scherpe SSS klanken komen naar mijn mening misschien ook door niet de juiste microfoon te gebruiken en doordat de microfoon waarschijnlijk te dicht tegen de mond wordt gehouden .

De muziek zelf vindt ik werkelijk waanzinnig , ik heb dan ook vrijwel al haar cd's behalve die laatste twee .
Er zijn er vijf op sacd uitgebracht , en die heb ik uiteraard ook , maar die zijn wel peperduur namelijk 29.95 euro per stuk .


Groeten  EDWIN  B


OI

ja het volgende klinkt een beetje blufferig , maybe.

Maar wat ik over Jim anderson schreef en zijn opname filosofie en technieken , dat is niet alleen mijn mening , maar dat is gewoon zo!!!!!  :mrgreen:
Geloof me maar Edwin , dat een man als Jim anderson echt niet even de verkeerde microfoon gebruikte en dat de afstand naar de microfoon , (maar dan waarschijnlijk met ttoch met afstand houder ( of tewel spuug doekje je weet wel die ronde dingetjes , die ze in studio's vaak voor een mic hebben zitten)   gewoon oke en de bedoeling was , en dat hij en zijn team alles 1000 keer gehoord hebben via de master , en dat hun het zo mooi vinden, ( filosfie)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

vielzweck

Jim anderson,

Hij heeft ook met andere muzikanten gewerkt neem ik aan?
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HiFi gek

Citaat van: mars op oktober 10, 2008, 09:25:56

OI

ja het volgende klinkt een beetje blufferig , maybe.

Maar wat ik over Jim anderson schreef en zijn opname filosofie en technieken , dat is niet alleen mijn mening , maar dat is gewoon zo!!!!!  :mrgreen:
Geloof me maar Edwin , dat een man als Jim anderson echt niet even de verkeerde microfoon gebruikte en dat de afstand naar de microfoon , (maar dan waarschijnlijk met ttoch met afstand houder ( of tewel spuug doekje je weet wel die ronde dingetjes , die ze in studio's vaak voor een mic hebben zitten)   gewoon oke en de bedoeling was , en dat hij en zijn team alles 1000 keer gehoord hebben via de master , en dat hun het zo mooi vinden, ( filosfie)

grtz mars

Mars

Ik vraag mij dan wel af waarom de meeste audiofiele cd labels geen last hebben van scherpe SSS klanken en de ook audiofiele Patricia Barber cd's vrijwel allemaal .
Het lijkt mij dat geen enkele opname engineer dit doelbewust toevoegt in de zang , ik denk dat dat eerder als ongewenst wordt beschouwd .
Maar ik vermoed ook dat Patricia zelf er de nadruk op legt , ze legt ook wel naar mijn mening zelf de nadruk behoorlijk op de SSS'n  in haar zang .

Wie het weet mag het zeggen .


Groeten  EDWIN  B

TurboMarco

Om eerlijk te zeggen vind ik cafe blue van P.Barber helemaal niet zo'n geweldige opname,het lijkt wel of ze tijdens de opname/mastering teveel nadruk op stereo gelegd hebben,de percussie vind ik wat een overdreven groot beeld neerzetten tov de rest ,ook het laag is erg aangedikt en P.Barber zelf moffelt haar zangkwaliteiten weg door een overdaad aan nagalm toe te staan  shutup ,nee een referentie opname zal ik dit nooit noemen .  :no:

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Citaat van: Marco op oktober 13, 2008, 03:17:43
Om eerlijk te zeggen vind ik cafe blue van P.Barber helemaal niet zo'n geweldige opname,het lijkt wel of ze tijdens de opname/mastering teveel nadruk op stereo gelegd hebben,de percussie vind ik wat een overdreven groot beeld neerzetten tov de rest ,ook het laag is erg aangedikt en P.Barber zelf moffelt haar zangkwaliteiten weg door een overdaad aan nagalm toe te staan  shutup ,nee een referentie opname zal ik dit nooit noemen .  :no:

grtz Marco


Wat ik persoonlijk goede cd's vindt van Patricia zijn de volgende .

Companion   (sacd)
Verse  (sacd)
Nightclub  (sacd)

Alledrie op het label : Mobile Fidelity

Qua opname vindt ik deze 3 eruit springen , bij deze 3 zijn ook de SSS klanken in haar stem niet zo erg aanwezig .

Groeten  EDWIN  B

Maurice

Vandaag Nardis weer flink laten knallen (volumeknop halverwege op de RC995), dus zal iets van 100dB nominaal zijn geweest.

Tevens de nieuwste cd gehoord. Is voornamelijk de klassiekers gezongen door Miss Jazz, dus niet zo freaky als zij soms kan zijn. Moet je van houden, beetje als Diana Krall maar dan Bob muziek.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude