Dream Theater

Gestart door Paul, juli 21, 2007, 22:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: gerard op maart 31, 2008, 19:36:59
Dream Theater, daar had ik nog nooit van gehoord maar kreeg het vermoeden dat het behoorlijk heavy zou zijn.

Bleek dat een collega Systematic Chaos wel had liggen, mocht ik wel even luisteren. :wink:

Wat een goeie cd, zo nu en dan best heftig maar zeer strak en muzikaal. HB
Bij een aantal nummers zat ik met een enorme grijns te luisteren. :-D :-D
Het door jullie vaak genoemde Repentance is idd een erg mooi nr.

Ben niet een echte hardrock fan maar dit is best lekkere muziek !
( Niet zo ontzettend zwaar dreunend met scheurende gitaren en wroahhhh )

Ik luister 'm al de hele week thuis (en in de auto)  :-D
Ik zal 'm binnenkort wel weer in moeten leveren, dan zelf ook maar even halen!!

:schater: :schater: :schater:
Is een virus blijkbaar  :schater: :schater: :schater:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op maart 31, 2008, 23:37:04
HB HB

:yes: :yes:
Is de verzamelaar net zo goed ?
Hier bij ons nog niet gezien.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Leonneke

Hallo Dream Theater Fans;

Mogelijk oud nieuws voor enkelen, maar toch.

Er bestaat een band die luistert naar de naam RIVERSIDE.
Als je warm gaat voor Dream Theater - Rush - Marillion - Metallica - Pink Floyd enzovoorts, dan zul je ontdekken dat deze band dat allemaal "in zich draagt"............

Geweldige muziek. Twee c.d.'s tot op heden. TOPPIE.
Groetjes Leonneke .  . ...

mars

 stupid gaane we uutcheckuh :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

aha, is een poolski bandski :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Leonneke

Citaat van: mars op april 08, 2008, 09:56:30
aha, is een poolski bandski :yes: grtz mars

Jasicherwohl ..... 

Overigens zijn er DRIE studio-albums. Als je warm gaat voor 1, dan ga je zeker warm voor alle 3
Velen maken ook een vergelijk met Porcupine Tree / Rush ........

Groetjes Leonneke .  . ...

drees62

#22
Nog een absolute aanrader voor de DT-fans:

Queensrÿche met het album Empire uit 1990!

Vanavond eerst Systematic Chaos van DT gedraaid en gelijk daarna Empire van Queensrÿche. Opvallend veel overeenkomsten en ook zeer fraai! Luister bijvoorbeeld maar eens naar nummer Silent Lucidity en dan naar Repentance. hello

Wikipedia:
Queensryche is een Amerikaanse progressieve metalband opgericht in 1981 door Geoff Tate, Chris DeGarmo, Michael Wilton, Eddie Jackson en Scott Rockenfield. In 1988 brengt Queensrÿche het conceptalbum "Operation Mindcrime". Dit album bevat, zoals de band zelf zegt:" detailed storyline, character development and strong songs" wat een Grammy nominatie oplevert. Bij het grote publiek is Queensrÿche bekend geworden met het nummer "Silent Lucidity" van het album "Empire" uit 1990. Voor de rest heeft Queensrÿche een schare vaste fans.

De progressieve bands uit de jaren '70 en '80 hebben een grote invloed op de composities van Dream Theater, maar ook modernere bands, zoals Metallica en Iron Maiden hebben bijgedragen aan de muzikale vorming van Dream Theater. De unieke mix van jaren '70 progressieve rock en jaren '80 heavy metal kreeg de naam progressieve metal. Hoewel Queensryche in de jaren '80 het pionierswerk deed, dat tot mainstream succes leidde met hun album Empire, wordt Dream Theater gezien als de band die het genre definieert.


Ze worden dus zelfs in adem genoemd  :wink:

Paul

Systematic chaos staat bij de de Mediamarkt voor €7,77 in de schappen. pompom :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

holy crap!! dat is nu wel heel goedkoop  :-o,ik ga hem halen,dan heb ik hem dubbel maar je weet nooit waar dat goed voor is  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marco op januari 31, 2009, 23:47:48
holy crap!! dat is nu wel heel goedkoop  :-o,ik ga hem halen,dan heb ik hem dubbel maar je weet nooit waar dat goed voor is  :-D

That's the spirit!!!!! notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Voor de liefhebbers, in oktober is het weer zover.

>>klik<<
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Binnenkort verkrijgbaar en ben benieuwd de nwe release van Dream Theater.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JackieBrown

Dream Theater, Riverside zijn cool  HB Liefhebebrs van deze band zullen ook genieten van Lunatic soul, the durutti column en RPWL  HB hello HB HB  Give it a try

Cornelis1921

 8-) pompom Dream Theater is top! Album 'Once in a livetime' vormt een vaste waarde in mijn collectie. Al heb meerdere albums. Live heb ik ze nooit mogen meemaken. Nu ga ik sowieso bijna nooit naar concerten, behalve naar klassiek dan. Cor1921.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *