Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Citaat van: WimPeu op augustus 26, 2010, 23:56:58
Vandaag maar de CI+ Module aangeschaft, eindelijk verlost van mijn grootste ergenis in mijn set, de Cisco  HDTV decoder.  shutup

De CI+ werkt echt perfect en met een duidelijk mooier beeld. Mot alleen de video functie nog even uit vogelen. Heb een 8 gig stick in de TV gestoken maar krijg er nog geen opnames op.



werkt idd zeer goed !!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

yep, hier ook :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cadfael

heeft jouw tv dan opnamemogelijkheid, want zo'n decoder doet niks anders dan het zegt?

ik heb ook zo'n CI+ kaart en het werkt erg fijn.
alleen als je nog een aparte HD-recorder hebt, moet je je kaartje daar weer in steken en heb je niet veel aan de ingebouwde decoder van de tv, niet?
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

lo

Als je TV een ingebouwde decoder heeft, waarin dus de CI+ module samen met je smartcard gaan, heb je inderdaad geen apparte decoder meer nodig. Andersom ook niet dus.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Moet je wel CI+hebben en een toestel die het ondersteunt !
Hier gaat het niet maar bij moeders wel daarom heb ik de Humax
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Cadfael op augustus 27, 2010, 16:03:23
heeft jouw tv dan opnamemogelijkheid, want zo'n decoder doet niks anders dan het zegt?

ik heb ook zo'n CI+ kaart en het werkt erg fijn.
alleen als je nog een aparte HD-recorder hebt, moet je je kaartje daar weer in steken en heb je niet veel aan de ingebouwde decoder van de tv, niet?



De TV heeft een USB ingang waar ik een stick in heb, opnemen lukt nog niet. Ga maar eens een externe HD proberen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Opnemen gaat nou goed op een externe HD, ik kan echter alleen opnemen waar ik naar kijk. :-o Als de TV uit staat en ik ben van huis en wil een programma opnemen gaat dat dus niet volgens mij... weer zo'n wassen neus. nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Martin

Hoi Wim,

Wat heeft jou besloten om voor een Plasma tv te gaan?

Je hebt de tv nu alweer een paar weekjes, wat zijn de voor en nadelen van je vorige tv ( lcd of led? )

Ik vraag dit omdat ik hoogst waarschijnelijk begin volgend jaar de Samsung PS63c7700 wil aanschaffen.
Bij de MM in Aleandrium stonden de 3 grootste samsung naast elkaar led-plasma-lcd, je kon goed de verschillen zien. Het viel mij op dat de plasma soms een iets fletser beeld gaf, kan komen door de felle tl-verlichting en afstelling.

Denk dat een grote tv wat makkelijker te plaatsen is dan een beamer te veel poespas.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

WimPeu

Hee Martin,

Plasma omdat dat gewoon veel mooiere contrasten en zwartwaarden geeft dan LCD.  Tenminste van wat ik gezien heb. LED heb ik niet echt overwogen omdat  A; ik niet echt gecharmeerd ben van hun kleur weergave, t'is mij net wat te allemaal en B; de behoorlijke hogere prijs.

Ik heb voor Samsung gekozen om 3 redenen. Ten eerste heb ik zeer positieve ervaringen met mijn 'oude' plasma en wat goed is moet je goed laten. Ten tweede de looks zijn gewoon  :kwijl: Ik heb bij de concurentie geen mooiere gezien. Panasonic maakt ook goede schermen maar kwa looks gaan zowel LG als Samsung en Sharp daar dik over heen. Al is dat natuurlijk allemaal persoonlijk. En als laatste de prijs/kwaliteit verhouding.  Tot dusver super tevreden. Ik ben de waarden (kleur, contrast ed) nu langzaam aan het opvoeren dus met de dag wordt het maar mooier en mooier!!

Kortom, ik ben weer/nog steeds dik tevreden en erg blij met de Sansung schermen...de volgende gaat weer een Samsung worden... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Sinds gisteren mijn allereerste hifi aankoop ooit maar weer eens aangesloten. Van mijn eerste verdiende centjes gekocht toen ik 14 jaar was. Deze gaat nooit de deur uit ook al zou ie kapot gaan. De Technics SL-D2. 31 jaar jong en nog helemaal in goede staat. Ik kwam er opeens achter dat mijn Denon receiver wel een phono trap heeft.  redface Dacht altijd dat dat er niet op zat maar ja, ik had het kunnen weten . Een Denon heeft gewoon meer dan de Marantz receivers  :-D die het zonder deze leuke features moeten stellen. Heb er even een nieuwe naald bij gekocht en spelen maar. Nog onverwacht veel van mijn vinyl is in goede staat. heb er een paar af kunnen schrijven maar het merendeel is goed te noemen. Kwaliteit van vinyl is toch echt verbazingwekkend. Ik begin die audiofielen die bij vinyl zweren steeds beter te begrijpen. Verwacht volgende week de LP 19 van Adele op 180gr vinyl binnen en dan zal ik hem eens rustig uit testen met een serieuze nieuwe plaat.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Ronin

Citaat van: Martin op september 14, 2010, 09:33:33
Hoi Wim,

Wat heeft jou besloten om voor een Plasma tv te gaan?

Je hebt de tv nu alweer een paar weekjes, wat zijn de voor en nadelen van je vorige tv ( lcd of led? )

Ik vraag dit omdat ik hoogst waarschijnelijk begin volgend jaar de Samsung PS63c7700 wil aanschaffen.
Bij de MM in Aleandrium stonden de 3 grootste samsung naast elkaar led-plasma-lcd, je kon goed de verschillen zien. Het viel mij op dat de plasma soms een iets fletser beeld gaf, kan komen door de felle tl-verlichting en afstelling.

Denk dat een grote tv wat makkelijker te plaatsen is dan een beamer te veel poespas.

groet Martin.

Ik heb me enige tijd geleden laten informeren over het vermeende bestaan van LED tv`s. De suggestie die fabrikanten wekken is dat de beeldopbouw plaatsvind door led`s. Volgens de techneut die ik sprak zijn de zogenaamde led tv`s die nu op de markt zijn hier niet op gebaseerd. Er wordt een soort van scherm met led`s achter het lcd scherm gebruikt om het contrast te verhogen. Gebaseerd op de werking (vertraging) van de ogen om zich snel aan veranderende intensiteit aan te passen. Bij witte of lichte achtergrond schijnen de led`s "mee" ( lichten op) waardoor je ogen zich aan de intensiteit aan passen. Bij donkere (zwarte) beeld passages gaan de led`s uit en je ogen (hersens) interpreteren dit als zwart. Zelfde truukje als je in een hel verlichte ruimte staat en opeens het licht uit gaat, de eerste seconden/ minuten zie je echt geen donder...

Verhaal klonk in mijn oren plausibel, maargoed, net als bij geluidsapperatuur; als wat je ziet/ hoort bevalt, is het je ding.
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

xander32

Hey DJ Wimpie,

Ben benieuwd hoe tegenwoordigs het vinyl klinkt over een goede installatie zoals die in huize Wim. Wordt een demo daarvan ook opgenomen in het programma van de M&G "De ronde af" ?

Sander.

Citaat van: WimPeu op september 18, 2010, 12:56:30
Sinds gisteren mijn allereerste hifi aankoop ooit maar weer eens aangesloten. Van mijn eerste verdiende centjes gekocht toen ik 14 jaar was. Deze gaat nooit de deur uit ook al zou ie kapot gaan. De Technics SL-D2. 31 jaar jong en nog helemaal in goede staat. Ik kwam er opeens achter dat mijn Denon receiver wel een phono trap heeft.  redface Dacht altijd dat dat er niet op zat maar ja, ik had het kunnen weten . Een Denon heeft gewoon meer dan de Marantz receivers  :-D die het zonder deze leuke features moeten stellen. Heb er even een nieuwe naald bij gekocht en spelen maar. Nog onverwacht veel van mijn vinyl is in goede staat. heb er een paar af kunnen schrijven maar het merendeel is goed te noemen. Kwaliteit van vinyl is toch echt verbazingwekkend. Ik begin die audiofielen die bij vinyl zweren steeds beter te begrijpen. Verwacht volgende week de LP 19 van Adele op 180gr vinyl binnen en dan zal ik hem eens rustig uit testen met een serieuze nieuwe plaat.



WimPeu

Citaat van: xander32 op september 18, 2010, 16:05:25
Hey DJ Wimpie,

Ben benieuwd hoe tegenwoordigs het vinyl klinkt over een goede installatie zoals die in huize Wim. Wordt een demo daarvan ook opgenomen in het programma van de M&G "De ronde af" ?

Sander.

'Tuurlijk doen we dat ook even!! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32


Martin

Citaat van: WimPeu op september 18, 2010, 12:45:19
Hee Martin,


Ik heb voor Samsung gekozen om 3 redenen.
Kortom, ik ben weer/nog steeds dik tevreden en erg blij met de Sansung schermen...de volgende gaat weer een Samsung worden... :-D

Bedankt voor je reactie.
Heb ook op kieskeurig gekeken naar de reacties en die zijn allemaal lovend.
Had je daar ook al gekeken? daar staan ook beeld instellingen op, misschien handig.


Ik heb nu ook een samsung LCD van de 8 serie, beeld is ook echt super. Maarja het kan altijd beter en groter.


Bedankt.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok