Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Gij bent de reincarnatie van ZKH Prins Bernhard

:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Het is rustig geweest de afgelopen 2 weken :-D maar volgende week als ik naar Tilburg rij om de sub/set van Rob te mogen aanschouwen neem ik op de terug weg deze speakers even mee... HB Heb dan ook even de tijd om ze naast de Focal's te proberen.

Hopelijk meer succes dan de Onix. :wink:

Usher CP-6371

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ja dat is ook wel erg mooi spul Wim, Usher is toch een rapper?  HLP

WimPeu

Het schijnt zo te zijn dat zelfs zijn bagger er nog goed op klinkt, dus dat moet het wel erg goed spul zijn. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Nondeju, die zijn gaaf.
Daar kunnen die 826W's van Focal niet aan tippen. Althans het uiterlijk :wink:

Met deze speakers doe je gelijk aan een interieur-upgrade  pompom

Marvin

Als ik het zo nu en dan lees hier Wim, dan denk ik dat je pas echt blij wordt met forse hoorn speakers.
Dikke Klipschen ofzo....
Maar dat kan ik natuurlijk helemaal fout hebben.....  :-D

WimPeu

Citaat van: drees62 op mei 24, 2010, 00:39:32
Nondeju, die zijn gaaf.
Daar kunnen die 826W's van Focal niet aan tippen. Althans het uiterlijk :wink:


Ik hoop ook niet kwa geluid. De specs zijn iig goed en met een gewicht van 50kg schoon aan de haak (per stuk wel te verstaan :-D) zal ik de steekwagen van mijn werk maar alvast weer (na de Monolith) reserveren....

Citaat van: marvin op mei 24, 2010, 00:41:25
Als ik het zo nu en dan lees hier Wim, dan denk ik dat je pas echt blij wordt met forse hoorn speakers.
Dikke Klipschen ofzo....
Maar dat kan ik natuurlijk helemaal fout hebben.....  :-D


Idd ....fout.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Foutjes maken is menselijk, ik ben dus geslaagd!  pompom

xander32

#743
Citaat van: WimPeu op mei 24, 2010, 00:16:45
Het is rustig geweest de afgelopen 2 weken :-D maar volgende week als ik naar Tilburg rij om de sub/set van Rob te mogen aanschouwen neem ik op de terug weg deze speakers even mee... HB Heb dan ook even de tijd om ze naast de Focal's te proberen.

Hopelijk meer succes dan de Onix. :wink:

Usher CP-6371


Werd tijd Wim. Met "BE-tweeter" ?
En heb deze een aantal keren live mogen aanschouwen(Heinhuishifi/Audio De Marssteden): betreft looks zeer zeker indrukwekkend maar mooi wat mij betreft niet(maar m`n Focals zijn ook geen beauties).

Betreft de looks scoort bijv. Sonus Faber erg hoog bij mij. Indien het Usher moet zijn en beauties: dan de (Mini-) Dancers. Maar over smaak ...



Sander.

Stadium III

Zeer mooie speakers idd !!!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: xander32 op mei 24, 2010, 14:09:51
Werd tijd Wim. Met "BE-tweeter" ?
En heb deze een aantal keren live mogen aanschouwen(Heinhuishifi/Audio De Marssteden): betreft looks zeer zeker indrukwekkend maar mooi wat mij betreft niet(maar m`n Focals zijn ook geen beauties).

Betreft de looks scoort bijv. Sonus Faber erg hoog bij mij. Indien het Usher moet zijn en beauties: dan de (Mini-) Dancers. Maar over smaak ...

Sander.

Zonder BE maar dat geeft weer mogelijkheden voor de toekomst.

Ik had de CP-6311 onlangs goed kunnen beluisteren bij een liefhebber hier in mijn dorp, en mijn mond viel open wat deze beestjes konden doen. Versterker was een Marantz HB PM-14MKII. Maar mijn CA heeft (op papier) nog een beetje meer in zijn mars. (2 maal 340 watt bij 4 Ohm HB)
De druk en plaatsing, detail, gewoon het hele spectrum ging op een manier open zoals ik dat nog niet vaak (en zeker niet bij mij thuis) had beleefd.

En de looks...ja persoonlijk vind ik het een van de mooiste speakers op de markt. Geweldige afwerking en hoog waardige materialen. Maar de Focal vindt ik ook super om te zien. Misschien heb ik een wat afwijkende smaak.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

#746
Betreft het geluid: daar gaat het om he, en de afwerking: die is idd. super :yes:.

Wat dat aangaat vreemd dat Usher alleen maar bekend is bij de echte liefhebbers.
En betreft toekomstige updates, hierbij een paar suggesties: een passende center, passende surrounds en ...  :-D


Sander.

Marvin

Citaat van: WimPeu op mei 24, 2010, 18:00:10
Maar mijn CA heeft (op papier) nog een beetje meer in zijn mars. (2 maal 340 watt bij 4 Ohm HB)

Dat pomp mijn PA bakje er met gemak uit, 550watt 8 ohm....  :angel:

(Ja, beide kanalen aangestuurd en op 4 ohm bijna een verdubbeling).
Wattjes zeggen zo weinig......   :wink:

Totofan

Dat ziet er weer gelikt uit de speakers. :kwijl: :kwijl:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Gisteravond heb ik ze opgehaald.  Wat een beesten zeg... HB En een afwerkings niveau wat je niet vaak tegen komt in deze prijs klasse. Prachtig... :kwijl:
Eerste indruk...1 woord: grandioos. De Focal's moeten nu het veld ruimen..wat een laag (heb de sub er nog maar even niet bij aan en er kan ook nog zand of lood in een ruimte onder in de luidspreker voor nog meer laag ) en het hoog is indrukwekkend. Zou zo niet 1 2 3 weten waarom er een BE tweeter in zou moeten.
Een veel beter spreiding van het geluid. Ik heb ze inmiddels ook veel minder ingedraaid staan. Bij meerdere cd's kreeg ik de indruk dat ze in Q-Sound waren opgenomen. Geluid leek soms wel surround...spooky!

Later meer, wel even een paar foto's van deze glimmende rakkers!


Even een maatje meer.. HB


Glimmen die dingen zeg...poetsen geblazen.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES