Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Dennis E36 op februari 27, 2010, 13:21:15
Hier heb ik in een ander topic ook al eens een mening over gegeven. Ik vind het een lastig vergelijk met RCA.
De uitgangsspanning is 2x zo hoog wat een 6 dB meer output heeft dan RCA. Zodoende vind ik dat je het eigenlijk
niet "eerlijk" met elkaar kunt vergelijken.

Die indruk heb ik ook, maar goed ik heb de spullen nu naast elkaar staan en ben een kabel van minimaal 1.5meter maar liever 2 meter nodig. Vandaar dat ik een 2 meter XLR heb gekocht. XLR schijnt beter te zijn als je een wat langere afstand moet overbruggen. Mijn CA-200 is volledig gescheiden opgebouwd. Hoe zit dat met de CD-14? Van de AV-8003 weet ik het ook niet maar lijkt me sterk eigenlijk. Dus dan heeft XLR zowiezo geen extra nut.  :|
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Als je op beide apparaten een XLR aansluiting hebt en ze zijn volledig gebalanceerd opgebouwd is XLR altijd beter. Kijk hier de diverse posts van Fritz de With maar eens op na. Ik heb op mijn accuphase e-450 de mogelijkheid om XLR en RCA tegelijk aan te sluiten en dmv de afstandsbediening hier tussen te schakelen. Dus in het zelfde nummer kan ik schakelen tussen xlr en rca. Het verschil is erg groot. Mijn vrouw hoorde dit ook direct, en die heeft op zich toch ook een gezonde dosis "reserve" tegen alle "zogenaamde" verbeteringen die ik hoor.
Het heeft dus niets te maken met een eventueel iets hoger geluidsvolume, daar kun je namelijk redelijk goed op anticiperen denk ik met je volume knop.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Citaat van: lo op februari 27, 2010, 13:33:53
Als je op beide apparaten een XLR aansluiting hebt en ze zijn volledig gebalanceerd opgebouwd is XLR altijd beter.

groet,

lo


Zeker weten!!! :yes:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WimPeu

Citaat van: lo op februari 27, 2010, 13:33:53
Als je op beide apparaten een XLR aansluiting hebt en ze zijn volledig gebalanceerd opgebouwd is XLR altijd beter.
groet,

lo

Dat is dus mijn vraag een beetje. Zijn de CD-14 en de AV-8003 volledig gebalanceerd opgebouwd? Heb daar zeker wat betreft de AV vraagtekens bij. Mocht dat dus niet zo zijn dan kunnen de CD-14 en de CA-200 nog zo mooi gebalanceerd opgebouwd zijn maar is de winst weg...toch?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Musicman

Citaat van: Musicman op februari 27, 2010, 13:36:52

Zeker weten!!! :yes:


Als er XLR uitsluitingen op de apparaten zitten, kan je ervan uitgaan dat ze volledig gebalanceerd zijn opgebouwd.
En dus de winst maximaal is.

GR, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WimPeu

Dat valt zeer te betwijfelen. XLR staat erg cool en doet de uitstraling erg naar een hoger plan tillen maar er schijnen componenten op de markt die achter de aansluiting gewoon vrolijk ongebalanceerd verder gaan. Ik heb er te weinig verstand van maar de bij de bv MM-8003 schijnt dat zo te zijn. Heb het van horen zeggen maar zal me idd niks verbazen
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Dennis E36

Citaat van: lo op februari 27, 2010, 13:33:53
Als je op beide apparaten een XLR aansluiting hebt en ze zijn volledig gebalanceerd opgebouwd is XLR altijd beter. Kijk hier de diverse posts van Fritz de With maar eens op na. Ik heb op mijn accuphase e-450 de mogelijkheid om XLR en RCA tegelijk aan te sluiten en dmv de afstandsbediening hier tussen te schakelen. Dus in het zelfde nummer kan ik schakelen tussen xlr en rca. Het verschil is erg groot. Mijn vrouw hoorde dit ook direct, en die heeft op zich toch ook een gezonde dosis "reserve" tegen alle "zogenaamde" verbeteringen die ik hoor.
Het heeft dus niets te maken met een eventueel iets hoger geluidsvolume, daar kun je namelijk redelijk goed op anticiperen denk ik met je volume knop.

groet,

lo

Ik betwijfel of de genoemde winst niets te maken heeft met de extra dB's. Als het goed is doet Accuphase dit niet, de uitgangsspanning op RCA en XLR op de DP600 zijn volgens mij gelijk (2.5V).  Daarmee kan er dus eerlijker vergeleken worden tussen RCA en XLR dan bij bijv. een Marantz CD14, SA7S1 etc.

Die 6dB kan je op het gehoor echt niet zomaar met de knop "corrigeren"....1 of 2 dB kan je niet waarnemen als zijnde volumetoename, maar kan in de beleving wel extra waarde hebben.

Waarom denk je dat er in de loop van de tijd de uitgangsspanningen zijn toegenomen van pak em beet 1V naar 2 tot 2.5V? Om een 1 op 1 vergelijk in het voordeel van de 2.5V speler te laten gaan. Daar moet je altijd erg mee uitkijken. Een speler met een hogere uitgangsspanning lijkt vaak dynamischer te klinken, meer detail waarneembaar etc. De andere speler KAN zelfs beter presteren , alleen moet de volumeknop van de versterker verder open....maar zover komt dat vaak niet in een winkel....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Citaat van: WimPeu op februari 27, 2010, 14:07:08
Dat valt zeer te betwijfelen. XLR staat erg cool en doet de uitstraling erg naar een hoger plan tillen maar er schijnen componenten op de markt die achter de aansluiting gewoon vrolijk ongebalanceerd verder gaan. Ik heb er te weinig verstand van maar de bij de bv MM-8003 schijnt dat zo te zijn. Heb het van horen zeggen maar zal me idd niks verbazen

Even met marantz Eindhoven bellen. Technische dienst, volgens mij dhr vd Avoird, hij kan je deze info direct geven.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Dennis E36 op februari 27, 2010, 15:22:54
Ik betwijfel of de genoemde winst niets te maken heeft met de extra dB's. Als het goed is doet Accuphase dit niet, de uitgangsspanning op RCA en XLR op de DP600 zijn volgens mij gelijk (2.5V).  Daarmee kan er dus eerlijker vergeleken worden tussen RCA en XLR dan bij bijv. een Marantz CD14, SA7S1 etc.

Die 6dB kan je op het gehoor echt niet zomaar met de knop "corrigeren"....1 of 2 dB kan je niet waarnemen als zijnde volumetoename, maar kan in de beleving wel extra waarde hebben.

Waarom denk je dat er in de loop van de tijd de uitgangsspanningen zijn toegenomen van pak em beet 1V naar 2 tot 2.5V? Om een 1 op 1 vergelijk in het voordeel van de 2.5V speler te laten gaan. Daar moet je altijd erg mee uitkijken. Een speler met een hogere uitgangsspanning lijkt vaak dynamischer te klinken, meer detail waarneembaar etc. De andere speler KAN zelfs beter presteren , alleen moet de volumeknop van de versterker verder open....maar zover komt dat vaak niet in een winkel....

De klankmatige winst bij XLR tov RCA is zodanig groot, in mijn optiek, dat je dit erg duidelijk hoort. Ook bij een gering volume verschil! :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Actuele situatie.  :-D

Marantz AV-8003 / CD-14
Classé CA-200 / CAV-75
Denon DVD-2500BT
HDX 1000 NMT
Logitech Squeezebox Duet
Focal 816V / CC800V
B&W DM 305
BK Monolith

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

#595
Wim Peu


Wim , even ter informatie .
De goedkopere apparatuur die voorzien zijn van XLR verbindingen zijn in een hoop gevallen geen echte XLR verbindingen maar zitten er enkel voor de show .

Dit heb ik al diverse malen gehoord van winkeliers en een aantal importeurs .

De zogenaamde neppers hebben de XLR verbindingen gewoon doorgevoerd naar de RCA verbindingen , bij dergelijke apparaten zul je dan ook nul , nul verschil horen .

De cd 14 zal bijna 100% zeker zijn voorzien van echte XLR verbindingen .
Maar je surround versterker uit de Range serie de AV8003 , daar heb ik mijn twijfels over , dit zijn nou net die apparaten waar je ze eerder voor de show op tegen komt  .
Maar ik kan het uiteraard ook mishebben , het is maar een vermoeden van mijn kant .



Ik denk dat je het beste even een belletje kunt geven naar de technische dienst van Marantz , dus naar AUDIO SERVICE in ELST .
Dan weet je zeker dat je de juiste antwoorden zult krijgen .
Als je naar Marantz Eindhoven zelf belt moet je ook maar afwachten of je de juiste informatie krijgt .




Groeten  EDWIN  B


WimPeu

#596
Citaat van: HiFi gek op maart 05, 2010, 15:28:37
Wim Peu

De cd 14 zal bijna 100% zeker zijn voorzien van echte XLR verbindingen .
Maar je surround versterker uit de Range serie de AV8003 , daar heb ik mijn twijfels over , dit zijn nou net die apparaten waar je ze eerder voor de show op tegen komt  .
Maar ik kan het uiteraard ook mishebben , het is maar een vermoeden van mijn kant .

Groeten  EDWIN  B

Ik betwijfel dat ook maar toch mag je voor €3000,- (alleen een voorversterker/prosessor) dat eigenlijk wel gewoon verwachten...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: WimPeu op maart 05, 2010, 11:18:19
Actuele situatie.  :-D

Marantz AV-8003 / CD-14
Classé CA-200 / CAV-75
Denon DVD-2500BT
HDX 1000 NMT
Logitech Squeezebox Duet
Focal 816V / CC800V
B&W DM 305
BK Monolith



Ziet er weer uit om af te likken mijnheer peu notworthy notworthy
Speakers netjes vrij van de achterwand, center gecentreerd zo op het oog. Goed hoor, zo zal het ook klinken.
Mooi meubel waar het toch wel bijzonder goed in past en uitkomt. pompom

Geniet ervan

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Citaat van: WimPeu op maart 05, 2010, 16:51:33
Ik betwijfel dat ook maar toch mag je voor €3000,- (alleen een voorversterker/prosessor) dat eigenlijk wel gewoon verwachten...

stupid

De AV8003 is zeker geen goedkopere "troep".

Als op de CD14 wel echte XLR zit....CD14 is goedkoper. Kostte iets van € 2300,-- nieuw toen.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

xander32

Hoi Wim,

Ziet er top uit hoor, nu alleen nog een keer de 816`s naar 8ter en voor een fris paartje 826-ers :wink:.


Sander.