Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

lo

Ziet er goed uit  dat spelertje pompom.
Niet alleen de marantzen hebben dus verkoperde chassis delen :angel:

geniet d'r van.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

mooie cd speler  :yes:

gewoon wegdoen die focal,s  byebye

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op december 31, 2009, 11:55:56
mooie cd speler  :yes:

gewoon wegdoen die focal,s  byebye

Dank je..

en ehhhh, nee voorlopig niet hoor....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marantz 81 op december 31, 2009, 11:55:56
gewoon wegdoen die focal,s  byebye
En dat zeg je zo tegen, Wim?  :-D

Marantz 81

haha  :-D ja dacht dat die er wel uit was ,na de luistersessie van gisteravond  :-)

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op december 31, 2009, 12:10:49
haha  :-D ja dacht dat die er wel uit was ,na de luistersessie van gisteravond  :-)

kun jij niet eens langs komen met die DLSjes???  clown1 Kan dan echt een besluit nemen.... :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: Marantz 81 op december 31, 2009, 11:55:56
mooie cd speler  :yes:

gewoon wegdoen die focal,s  byebye
Er ontstaan momenteel een niet reeel beeld van Focal.

De Focals hebben hun eigen karakter, dat is duidelijk, maar betreft prijs-kwaliteit in hun klasse m.i. nog steeds toppertjes :yes:. Gisteren een setje Neat en Audio Physic speakers op Niam componenten gehoord: prachtig, maar ik kwam er ook achter dat mijn 816`s een heel eind mee komen :yes:. Hetgeen er de laatste tijd gepost wordt op dit forum aan "negatieve feedback" betreft Focal(ook door mij zelf) komt m.i. doordat er een aantal leden een deel van de hardware flink hebben ge-upgrade, zelfs naar (bijna) high-end niveau, waardoor beperkingen van andere componenten worden uitvergroot. Je moet het dus wel in het juiste perspectief zien.

Ik ben zelf dan ook nog steeds erg tevreden met de Focal-set hello.


Sander.

Mexicaanse Hond

Toch is het wel vreemd dat een luidspreker minder klinkt met betere apparatuur. Dat zou betekenen dat mindere apparatuur fouten in de weergave van de luidspreker zou verdoezelen.

Marantz 81

ja is goed hoor ,kom eraan  :-P


@xander 32

is niet ten nadele bedoeld van die focal,s ,maar zoals wim het beschrijfde

mijn speakers zijn het ook niet maar zijn wel goede speakers heb de 816W beluisterd op PM8003/SA8003

Marvin

commentaar op speakers moet je je weinig van aantrekken, je weet dat dat allemaal erg persoonlijk is.
Focal is gewoon een goede speakerbouwer, klaar...

Jeroen

Citaat van: WimPeu op december 31, 2009, 10:50:00
Begin het ook te denken. :-)

Gisteravond hebben Ronald (Thepioneer) en ik ook uitgebreid over evt modificatie van de SA-8003 gehad. Ronald had een gemodde speler gehoord en is daar erg enthousiast over. Zit stiekum al op de Artspeak site te kijken... :-D

Hoi Wim

Misschien kun je de cd speler eens modificeren door Guido Tent door de klok te vervangen, zie http://www.tentlabs.com/Products/cdupgrade/xo2xo3/index.html.
Dit heb ik ook gedaan met mijn CD4000 alleen ik heb naast deze nieuwe klok ook een nieuwe voeding bij geplaats (voor de klok) , maar ik denk dat dit bij jouw speler niet nodig is.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

xander32

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 31, 2009, 12:25:11
Toch is het wel vreemd dat een luidspreker minder klinkt met betere apparatuur. Dat zou betekenen dat mindere apparatuur fouten in de weergave van de luidspreker zou verdoezelen.
Volgens mij is dat ook idd. zo - high-end aparatuur (de "echte" met vaak een vanafprijs van meerdere duizenden euros) klinkt vaak zo neutraal, linear mogelijk. Daardoor worden "zwaktes" (beperkingen) in een keten uitvergroot. En dan niet alleen betreft de hardware maar zeer zeker ook betreft de software. Wie herkend niet het fenomeen een cd-tje te bezitten welke je in je jeugd/jaren terug geweldig vond klinken op je toenmalige aparatuur maar welke nu na de nodige upgrades niet om aan te horen is ...


Sander.

Woenie

Citaat van: xander32 op december 31, 2009, 12:18:45
Er ontstaan momenteel een niet reeel beeld van Focal.

De Focals hebben hun eigen karakter, dat is duidelijk, maar betreft prijs-kwaliteit in hun klasse m.i. nog steeds toppertjes :yes:. Gisteren een setje Neat en Audio Physic speakers op Niam componenten gehoord: prachtig, maar ik kwam er ook achter dat mijn 816`s een heel eind mee komen :yes:. Hetgeen er de laatste tijd gepost wordt op dit forum aan "negatieve feedback" betreft Focal(ook door mij zelf) komt m.i. doordat er een aantal leden een deel van de hardware flink hebben ge-upgrade, zelfs naar (bijna) high-end niveau, waardoor beperkingen van andere componenten worden uitvergroot. Je moet het dus wel in het juiste perspectief zien.

Ik ben zelf dan ook nog steeds erg tevreden met de Focal-set hello.




Sander.


Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van de focal 816w, zelfs de wat schelle tweeter waar je soms wel van hoord heb ik geen last van.


Marantz Pm15s1
Marantz SA15s1
Logitech Squeezebox Duet
Cambridge Dacmagic
Focal 816w Luidsprekers
Interlink Jvg zilver/goud II
luidsprekerkabel Jvg zilver/goud

Mexicaanse Hond

Citaat van: xander32 op december 31, 2009, 12:31:20
Volgens mij is dat ook idd. zo - high-end aparatuur (de "echte" met vaak een vanafprijs van meerdere duizenden euros) klinkt vaak zo neutraal, linear mogelijk. Daardoor worden "zwaktes" (beperkingen) in een keten uitvergroot. En dan niet alleen betreft de hardware maar zeer zeker ook betreft de software. Wie herkend niet het fenomeen een cd-tje te bezitten welke je in je jeugd/jaren terug geweldig vond klinken op je toenmalige aparatuur maar welke nu na de nodige upgrades niet om aan te horen is ...


Sander.

In mijn jeugd bestond de CD nog niet.  :wink: Maar misschien hangt mijn voorliefde voor apparatuur met een afgerond en warm klankkarakter wel samen met het fenomeen dat je beschrijft.

WimPeu

Citaat van: xander32 op december 31, 2009, 12:18:45
Er ontstaan momenteel een niet reeel beeld van Focal.

De Focals hebben hun eigen karakter, dat is duidelijk, maar betreft prijs-kwaliteit in hun klasse m.i. nog steeds toppertjes :yes:. Gisteren een setje Neat en Audio Physic speakers op Niam componenten gehoord: prachtig, maar ik kwam er ook achter dat mijn 816`s een heel eind mee komen :yes:. Hetgeen er de laatste tijd gepost wordt op dit forum aan "negatieve feedback" betreft Focal(ook door mij zelf) komt m.i. doordat er een aantal leden een deel van de hardware flink hebben ge-upgrade, zelfs naar (bijna) high-end niveau, waardoor beperkingen van andere componenten worden uitvergroot. Je moet het dus wel in het juiste perspectief zien.

Ik ben zelf dan ook nog steeds erg tevreden met de Focal-set hello.


Sander.

De bekende spijker de kop. De Focal is zeker geen slechte speaker. Het is meer de combi van delen die het een en ander heeft veranderd in mijn set. de focal's krijgen zeker tzt nog een uitgebreide herkansing. Met kabel tweak ed. Voorlopig blijven ze zeker staan. Eerst als surround en anders in een 2e te bouwen stereo set up in de PC kamer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES