Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Meubelmaker ziek ?  was je toe aan wat anders  :-D dat de ikea er nu staat

Zoldar

Je was op werkbezoek in het buitenland en trof dit aan?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: lo op maart 10, 2013, 10:35:24
Tsja..... wat een bende.....  :-D
Wanneer komt de verbetering?

:-D


... Wim heeft weer zoals immer goed voor elkaar en het zal alleen nog maar fraaier worden met het nieuwe meubel.

WimPeu

Had dit meubel gewoon staan. Twijfel erg over wat ik wil maar was klaar met het witte meubel met mandjes. Het ziet er nu super strak uit en heeft me €100,- gekost.

De Oppo is btw een verademing. En dat met DAP XLR kabeltjes van €6,75 per stuk. Kabels is niet mijn ding. Heeft nog nooit zo mooi geklonken hier als nu.... Ik heb net 2 HDMI kabels van RU Connected besteld. 1.4 model omdat ik nu een 3D bron heb. €45,- voor twee maal een meter. Ben goed bezig. Als iemand twijfeld over hoe het klinkt met deze no-budget zooi.....welkom.  :wink:     :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Goed bezig Wim... behalve dat je zo'n klere end weg woont :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Niber

Je bent ook nergens meer veilig, Wim.
Heb je "gespot" op facebook bij "onze muziekzaak" die ook weer vinyl gaan verkopen.  clown1

(Ik zal je verder niet lastig vallen op facebook hoor  :wink: , maar vond het wel grappig je daar zo tussen te zien staan .)
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Citaat van: Niber op maart 26, 2013, 22:52:16
Je bent ook nergens meer veilig, Wim.
Heb je "gespot" op facebook bij "onze muziekzaak" die ook weer vinyl gaan verkopen.  clown1

(Ik zal je verder niet lastig vallen op facebook hoor  :wink: , maar vond het wel grappig je daar zo tussen te zien staan .)

:-D. Geeft niks natuurlijk....vriendjes op FB worden?  Ik heb midden jaren 80 nog daar op de CD afdeling gewerkt. Was net tijdens de CD opkomst.....heeel veel Dire Straits op CD verkocht. Veel meer was er nog niet qua pop op CD.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Gewerkt daar zelfs. Als bijbaantje of al als serieuze job?
Lijkt me nu prachtig om daar naast je studie of in de vakantie in de zaak te staan. Is tegenwoordig wat meer te krijgen dan Dire Straits (met alle respect voor Knopfler en consorten hoor).
Maar aan de andere kant van de balie (de koop kant dus) is het er ook prima vol te houden!

Je wordt dan wel mijn "audiofielste" vriendje op facebook.  :schater:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zoldar

Je hebt nu in korte tijd 3 bronnen gehad.
De integra als dac of streamer
De meridian analoog aangesloten
De oppo analoog aangesloten

Enig verschil met muziek in stereo of 5.1 mixen?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Ik heb in korte tijd nog veel meer bronnen gehad.. :-D

Ja ik merk verschil in bronnen. Niet zo zeer tussen versterkers en nog minder met IC's en helemaal niet met stroom kabels. Zo, is dat ook maar meteen weer eens gezegd. De Meridian 800 is veruit de mooist klinkende bron die ik heb gehad maar kan ook prima leven met de audio kwaliteiten van de Integra.  Als ik de Meridian analoog via de Pre laat lopen klinkt dat een stuk beter dan bv de SBT digitaal naar de pre. De Meridian ook als pre/Dac gebruiken geeft het beste resultaat. Vandaar dat ik het door Ronald ontworpen schakelkastje er tussen heb om zo wel de Integra EV te gebruiken maar de pre helemaal omzeil.

Wat is mooi en beter? Ik heb sets gehoord die op papier super klinken en erg audiofiel genoemd mogen worden maar ik werd er niet warm of koud van.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Tijdens de diverse M&G' s heb ik eigenlijk nooit een echt slechte set gehoord. Echter kon de ene set mij wel meer boeien dan de andere, maar dat betrof steevast een kwestie van smaak.

Van het laatste wat ik bij jou heb gehoord,vond ik m.n. het stereo over de Meridian DAC erg fraai :kwijl:.

WimPeu

#2786
Zaterdag de Meridian op de operatietafel gehad. Het loopwerk wou geen DVD's afspelen. Was al zo toen ik hem kocht maar ging me toch irriteren. Open geschroefd en een ouwe CD rom drive geprobeerd maar daar trapt de firmware niet in. Toen contact gezocht met een Groninger Meridian dealer (Audio Artistiek). Die gaat de drive reviseren. Als je hem naar de importeur brengt kost dit je snel een €500,- . Ben nu een stuk voordeliger uit. Hopelijk speelt ie straks weer de sterren van de hemel.

Als ik deze naakte waarheid zo bekijk dan vraag ik me af A- Waarom is dat spul zo gruwelijk duur? en B- Hoe kan het dat dit zo waanzinnig mooi klinkt.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Ach, gewoon blijven genieten van het feit DAT het mooi klinkt, hoe is dan minder van belang :-).

RoGEK

Lijkt gewoon echt een computer vanbinnen.

Aparte insteek(letterlijk?? ;)) om iets te bouwen.

Nu hopen dat het allemaal een beetje meevalt mbt kosten..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WimPeu

Kosten vallen mee. Max €150,- is mij verteld. Het zijn ook gewoon insteek PC kaarten. Alleen erg duur. Voor 1 kaart koop je 2 complete PC's.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES