Set van Minguel

Gestart door minguel, februari 08, 2009, 13:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minguel

Citaat van: gerard op november 17, 2011, 20:54:04
Niet audiofiele oplossing: een schakelaar ertussen.  :roll:

Ht amp  ----------------
                                schakelaar -------------luidsprekers
PM 11   ----------------


Zo kan het nooit verkeerd gaan  :-)
Misschien hoor je helemaal geen verschil...

Mannen even in JIp en Janneke taal graag zodat ik het ook snap :-D.

Hoe heet zo'n schakelaar?
Wat sluit ik nu precies aan op die schakelaar?
Wat gaat er van de schakelaar naar de speakers?
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WilliamB

He Gerard bedankt voor je info,is zeker interressant voor de SET van Minguel( maar ook voor mijn SET ) :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Citaat van: minguel op november 17, 2011, 20:32:46
Citaat van: cz79 op november 17, 2011, 16:17:41
Dat is volgens mij wel wat Minquel bedoeld, gewoon omsteken van de set luidsprekerkables.

Bedoel je dat ik elke keer de LS kabel omwissel? In dat geval is het antwoord nee. Ik heb inderdaad 2 setjes LS kabels. Als ik beide sets te gelijk aan heb staan dan loop ik volgens mij een risico (verschillende signalen). Al weet ik niet wat dat risico is.

Gewoon het koppie erbij houden.

Lijkt me een goed plan, ik woon in de buurt dus het lijkt me vrij gemakkelijk afgesproken, laat me maar weten hoe, wat en wanneer.


Citaat van: cz79 op november 17, 2011, 16:17:41
@ Minquel: wat een ongelooflijk mooie set! notworthy pompom
mocht je ooit eens tijd en zin hebben dan hou ik me van harte aanbevolen om eens te komen luisteren..

Chris,

Bedankt, ik ben er ook zeer blij mee.

Misschien volgend jaar een keer iets afspreken? Maak op dit moment zeer lange dagen voor mijn werk tot het einde van het jaar.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Citaat van: Zoldar op november 17, 2011, 20:32:06
Hier thuis exact hetzelfde.
2 sets kabels naar de speakers. 1 van de graaf en 1 van de HT set. De vrouw weet inmiddels wat omsteken is en weet ook dat er lijfstraffen staan op pijnigen van buizen en of naalden  :evil:
Ikke nie snappĂ»  :cry:
Als je elke keer de kabels toch moet omsteken kun je toch ook gewoon met 1 setje LS-kabels af? Van de HT naar de stereo en weer terug, en weer terug, en weer terug, en weer ter......
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Dan moet je elke keer achter de set kruipen, daar waar het vaak makkelijker is om achter de luidsprekers te kruipen.




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

xander32

Wat heb jij in `t geniep er een prachtige set neer gezet. Zo heeft ie een PM 7001 i.c.m. Kefjes en zo staat er een set met PM 11S2 en Dynaudio Focus 220 II  :-o.


Sander.

minguel

Citaat van: xander32 op november 22, 2011, 14:40:00
Wat heb jij in `t geniep er een prachtige set neer gezet. Zo heeft ie een PM 7001 i.c.m. Kefjes en zo staat er een set met PM 11S2 en Dynaudio Focus 220 II  :-o.
Sander.

Dank je, ben er zeer blij mee.

Ik had voor dit jaar eigenlijk geen plannen om iets te veranderen. Helaas toen ik eenmaal begon sloeg ik een beetje door met deze set als gevolg.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

jowa

Dat ken ik, begon met het vervangen van wat kabels en voor ik het wist had ik een complete Densen set en een dochter  :-D  :wink:

Zoldar

 notworthy notworthy

bekend met het fenomeen. nee schat, alleen een koptelefoon setje, verder hebben we nergens ruimte voor :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

minguel

Ik was  niet helemaal tevreden over de basweergave. Heb 2 Auralex SUBDUDE aanegschaft voor onder Dynaudio's. Ga de komende tijd even uitproberen of ze blijven of dat de Soundcare spikes weer onder speakers gaan.


Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

xander32

Citaat van: minguel op november 27, 2011, 19:53:21
Ik was  niet helemaal tevreden over de basweergave. Heb 2 Auralex SUBDUDE aanegschaft voor onder Dynaudio's. Ga de komende tijd even uitproberen of ze blijven of dat de Soundcare spikes weer onder speakers gaan.


De kans is groot dat het een akoestiek issue betreft (roommodes  /staande golven) - daar helpen subdude`s weinig aan  :no:.


Sander.

minguel

De kans is groot dat het een akoestiek issue betreft (roommodes  /staande golven) - daar helpen subdude`s weinig aan  :no:.

Sander.
[/quote]

Ben zelf niet thuis in de wereld van akoestiek, maar proberen kan geen kwaad. Ik heb het idee dat het laag van de Dyns minder dreunen/smoother klinken met de Auralex dan met Soundcare. De ervaring tot nu toe is vergelijkbaar als met mijn SUB.

Ik heb ze voor een mooie prijs kunnen aanschaffen dus in het ergste geval gaan ze in de verkoop.

Minguel 
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

cz79

Ben beniuwd of de dubdudes iets gaan helpen, bij mij heeft vooralsnog allen verplaatsing van de luisterpositie en DSP geholpen tegen een basprobleem (lees: staande golf).