Match met Dynaudio Contour 1.3SE

Gestart door harteman, november 21, 2012, 21:03:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Ja dat is ook een manier om een vraag te ontwijken....  clown1

Marantz 81

Probeer ik het technisch uit te leggen is het weer niet goed  clown1

Heb daar toch al genoeg over geschreven op het forum hoe ik dat ervaar en wat het verschil is ,snelheid kracht definitie detail ,willen men speakers ( Dynaudio in het algemeen ) dat reproduceren

Marvin

Hij mag verder in de beukplaats hoor, beuken we daar verder...  :-D

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Die is vanavond wel vaker toepasbaar geweest....  :-D

Whisper.nl

Citaat van: marvin op november 25, 2012, 03:47:36
Die is vanavond wel vaker toepasbaar geweest....  :-D

Vanochtend zul je bedoelen ?  « Gepost op: Vandaag om 03:47:36 »

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

the limp man

#66
Ik zal in het kort even mijn ervaring neer zetten met dynaudio en diverse versterkers. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Nad 326BEE/356BEE/Dynaudio X12/545BEE CD
Hoog: Kon tussen beide versterkers niet zo veel verschil horen, Het was bij beide versterkers ongedwongen vloeiend en niet scherp. Klinkt vrij neutraal.
Midden: Klonk op beide versterkers erg expressief en meesleepend!
Laagweergave:  Was erg goed. Op de 356BEE was er meer controle en puch dan de 326BEE, maar beide gaven het laag goed weer.

RDAC, RA1520 €900
De combinatie Rotel en RDAC is erg mooi te noemen. Het hoog is erg muziekaal met detaillering waar geen eind aan lijkt te komen, het geluid houd de luisteraar geboeid. Dankzij de Rotel is het midden niet meer zo wollig als met de Denon. Het midden heeft veel expressie en is precies goed. Het laag is erg strak, maar is wel overheersend als je het laag niet wat terugdraait,  Dit was tijdens de luister sessie niet aan de orde, er lijkt wat te veel punch/drive te zijn. Zonder de RDAC is er minder punch en laag, maar nog steeds niet wat het zijn moet.

RDAC, Arcam FJM-A28 €1100
Het stereobeeld van deze combinatie is geweldig en ook het laag is wat meer ingetogen dan bij de Rotel, niet zo forward. Maar het hoog is niet prettig om naar te luisteren. Alle oneffenheden  worden blootgelegd en het geluid is geen geheel. Het midden is erg goed, er is iets meer scherpte dan bij   de Rotel. De Rotel RA1520 doet het duidelijk beter.

NaitXS Dynaudio Excite X12, Marantz SA7003:
Dit vond ik de mooiste (en de duurste) versterker. Het hoog is sprankelend en muzikaal, maar toch rustiger dan dat van de NAIT5I. Het midden gebied is erg mooi zonder scherp te zijn. Er is een geweldig laag dat strak is en helemaal in evenwicht met de rest van het spectrum.

RDAC, Marantz PM7004 , PM6004

Mooi stereobeeld, de Marantz is wel rustiger en betrekt de luisteraar niet zo bij de muziek. Het hoog is mooi met veel detail het midden is met de RDAC wat te aanwezig (op de D2X is dat wat minder). De marantz is niet zo smooth als de Rotel. Het laag is strak zonder de extra drive van de rotel). De PM6004 met de D2X is in het middengebied best scherp, wellicht dat dit door het weinige vermogen komt dat de versterker produceert

the limp man

Niet de speakers die jij hebt, maar dan heb je in iedergeval een idee.

JohnWx

dus eigenlijk kiezen tussen mooi mooi mooi en dan eigen smaak tis lastig soms  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Leuk uitgelegd, al ben ik niet zo'n held in de het begrijpen van die folder / magazine termen.



--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: marvin op november 25, 2012, 12:01:17
Leuk uitgelegd, al ben ik niet zo'n held in de het begrijpen van die folder / magazine termen.



--Verstuurd zonder netwerk--

moet je ze meer lezen, stap is een keer met een boot mee die aan meert in de haven van Baarn haal ik je op kom je boekjes lezen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

harteman

Volgende week haal ik de Marantz op en gaat het grote luisteren beginnen. Als het niet bevalt heb ik binnenkort een paar Dynaudio's te koop. Of een SR5007:-)

Groet,
Harteman

Marvin

John ik heb op m'n eIphone zo'n 300 audiomagazines staan.
Duits, Engels, Nederlands, Frans.
Zelf heb ik het meeste plezier aan de zelfbouw magazines.

Ik lees de termen dus vaak genoeg. :-D

Marvin

Citaat van: harteman op november 25, 2012, 12:44:19
Als het niet bevalt heb ik binnenkort een paar Dynaudio's te koop. Of een SR5007:-)

Groet,
Harteman

:schater: :schater:

TurboMarco

Heerlijk zo'n heldere kijk op de zaken  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)