Marantz wood case,wie maakt dit ?

Gestart door robbe_15, juli 16, 2011, 22:59:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbe_15

Zoek deze voor bij mijn componenten doch zijn eerder moeilijk te vinden. Een andere optie is een replica.
In  de verenigde staten zijn er die dit maken. Zijn er bij ons, Nederland of België, mensen die zich hier mee bezig houden ? :mrgreen:

Maurice

Sow, jij stelt ook niet gelijk de makkelijkste vragen  :schater:
Ik heb zelf geen idee, maar als je de maten hebt, dan kan denk ik elke houtbewerker dit wel voor je maken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

vielzweck

Zoek eens op de Duitse audiosite hififorum.de.
Daar werden deze nieuwe woodcase(n?)(s?) aangeboden wel wat langere tijd geleden. (en gelukkig niet zo heel erg goedkoop  :wink:    )
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

pietjepc

Op ebay komen ze ook nog wel eens voorbij...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

capri9000

Je kan ze soms vinden via ebay.de.Anders rechtstreeks mailen naar  hall-of-music.eu,zijn replica's maar werkelijk perfect en kwalitatief gemaakt.Heb er destijds ééntje gekocht voor mijn 4270 en deze was 119 euro,wordt super verpakt.

robbe_15

#5
Bedankt,

Heb ondertussen  Hall of music op Ebay ontdekt. De laatste maanden geen beweging meer. Zie wel dat levertijd van de laatste woodcases opliep tot 3 maanden.
Heb je een foto van je Marantz met woodcase ?

Hier de mijne,is bedoeld voor de tuner,en later eventueel voor de 2240 en:of de 2235B,zou ik korting krijgen ? 8-)
http://s1086.photobucket.com/albums/j443/robbe_15/Marantz%201060/

i2Paq

Hmm, geen idee of ik dat mooi moet vinden. Ziet er een beetje overdone uit.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juli 17, 2011, 22:49:37
Hmm, geen idee of ik dat mooi moet vinden. Ziet er een beetje overdone uit.

ik ook niet  :-)


maar was het vroeger een optie ? met bijbetaling of was er iemand ooit mee begonnen bij Marantz als leuke bijverdienste wat nu de klankschalen zijn tegenwoordig of de kabelhouders vanaf de grond
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Heeft iemand de dan misschien de maatvoering en/of tekeningen van deze cases?
Daarnaast detailfoto's zouden ook handig zijn.

Ik heb een vriend die is meubelmaker en kan deze cases maken, prijs is nog onbekend omdat we niet weten hoeveel werk er in gaat zitten en wat voor materiaal er gebruikt wordt.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

#9
OK, zojuist een hele rits detailfoto's gevonden.

We praten over een WC-10 (WC 10).

Ook de buitenmaten in inches: 18.5 x 15.5 x 6.75"

Kan iemand deze maten bevestigen of heeft iemand een link naar meer info misschien?

De Marantz gaat er zonder zijn voetjes in, deze schroef je namelijk weer onder de case zelf.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

NICOR

Als je die woodcases wil maken welk soort hout gebruik je het best?voor die oude stijl een beetje op te roepen

2285B

De basis van een Woodcase is orgineel kersen
.Maar wat ik hier heb staan is er maar 1 orgineel !!!
De rest is imitatie .
het is maar dat je het weet >