Hoe hard heb jij je muziek graag?

Gestart door Mexicaanse Hond, mei 29, 2011, 11:52:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Hoe hard speel jij meestal en waarom?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

#1
Varieert enorm en is afhankelijk van tijdstip, stemming, aard van de muziek. Normaal als ik alleen ben overdag zeg op kwart voor twaalf (9 uur). Sommige percussie stukken op 12 uur (100%), soms nog iets harder afhankelijk van het stuk.  :-o. 's avonds als ik alleen zit op fluister nivo.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Meestal staat de knop op 09:00 uur. Ben ik echt aan het luisteren, alleen of met meerdere, dan gaat de knop op 11:00 uur. Soms tot 12:00. Goed praten gaat dan even niet dat wordt geschreeuw.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jowa

 stupid
Als vrouw en dochter er niet zijn zeker een heel stuk luider, maar wisselt met de stemming en de muziek en waar ik me bezig ben.



Mexicaanse Hond

Het valt mij op dat wat ik als 'normaal' beschouw door vrouw en zoon vaak als te hard wordt ervaren.
Er is wel een duidelijke samenhang met de soort muziek in hoeverre men het trekt.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

joep

Even de knuppel in dit hoenderhok gooien.

Hoe beter de set hoe minder de behoefte om het volume op te draaien.

renes59

Hoe beter de set hoe minder het opvalt dat het toch redelijk hard staat.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

#8
Hangt samen met het tijdstip, stemming "hoe vol het thuis is "

Ik las het al vaker: ben ik alleen thuis dan wordt er andere muziek gedraait en op een hoger volume.
Van Halen op 12 uur vind mijn vrouw echt niet fijn.

Zijn de kids thuis. De oudste vind het niet erg. Die draait ook regelmatig hard.
De jongste vind het niet fijn. Staat ie tegen kwart voor negen vind ze hard zat.

Maandag morgen: aaaaaaaaaaaaa Taiko van Yamato, even op 12 uur en het hele huis swingt mee.
Een aantal nummers van Enya moet je ook niet zachtjes draaien (vind ik).
Tevens het nummer van Loreean Mckennett / Book of secrets / liedje no. acht Dante's prayer,
die gaat ook vol open.
http://www.youtube.com/watch?v=FDw3CyOmj20

Groet Whisper 



De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Citaat van: joep op mei 29, 2011, 13:17:56
Even de knuppel in dit hoenderhok gooien.

Hoe beter de set hoe minder de behoefte om het volume op te draaien.

Nee, dat kan ik niet beamen. Het is eerder dat hoe beter de set is, hoe minder irritant het is als 'ie hard staat.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op mei 29, 2011, 13:20:04
Hoe beter de set hoe minder het opvalt dat het toch redelijk hard staat.
Ja, dat is ook mijn ervaring.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

ik luister meestal op een gemiddeld volume ,af en toe even  HB als ik geen buren zou hebben  shutup zou ik vaker hard draaien

zelf ervaar ik dat naarmate de installatie beter wordt je ook op lagere volume,s al hoort wat je anders pas zou horen als je hem wat harder zet , maar daarom vindt ik het nog wel lekker om ff gas te geven  :-D ook dan is de meerwaarde ervan aanwezig omdat het gecontroleerd blijft klinken  byebye

Totofan

Ik als ik alleen ben meestal tussen 9.00 en 11.00, heel soms 12.00 :evil:

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Stadium III

Uhhh ik heb geen 9.00 of 11.00  :-D

Normaal doorgaand in de reciever lijn van -30 db tot -20 db hard zat

laten we zo zeggen dat ik geen film contant op een 75 db ga zitten kijken zo ook muziek

En naar de Audyssey regeling hoeft ie minder hard  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Totofan

Je weet wat we bedoelen Rob :wink:

groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next