Wel of geen externe DAC bij een squeezebox duet/acryan playon hd mini

Gestart door Lokkie, oktober 04, 2010, 10:11:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lokkie

Hallo

Goed, ik ben nieuw in zowel het Marantz als het geluidswereldje. Mijn in de jaren 80 aangeschafte Technics versterker met KEF boxen en wat andere randapparatuur was al een aantal jaren aan het eind van de levensduur. Heb nu een Sony TV met een SR6004 en een paar Tannoy DC6t boxen. Onlangs een acryan streamer gekocht en ik moet zeggen, ik ben onder de indruk van de technologie! HD formaat streamen vanaf de NAS gaat probleemloos en ook de muziek klink prima.

Waar ik nog op zoek naar ben is een muziek streamer, vooral vanwege de betere interface, en daarbij lijkt de Duet  een goede kandidaat.

Vraag:
- Heeft een externe DAC zin of is de DAC van de SR6004 voldoende?
- Discussie over de voeding van de squeezebox. Is dat nu echt zo belangrijk?

Zie veel discussie over een externe DAC, maar niet icm de sr6004, dus graag jullie professionele mening.

Groet,


Sander

Ik heb zelf een sr5002 en een squeezebox classic.

Heb de squeezebox analoog aangesloten omdat ik die dac veel beter vind dan die van de sr5002.
Maar ach wat maak het uit welke beter is.. je hebt namelijk beiden mogelijkheden tot je beschikking.
Kies gewoon de beste van de 2  :yes:
Ik vind de kwaliteit van de dac's van die squeezxebox apparaten best wel goed eigenlijk mits er goede lossless audio files worden gebruikt natuurlijk.
De nieuwe touch heeft ook nog een usb aansluiting wat wel makkelijk is als 1 van je vrienden muziek op een stick mee heeft.

Tevens zou ik eerst gewoon het streaming device kopen bevalt de dac niet kan je altijd nog een upgrade doen naar een betere externe dac.

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

WimPeu

Ik ben verbaasd te lezen dat je de Dac van de SB beter vind klinken dan de Dac van je SR. Heb ik nog niet eerder gehoord.
Dit even terzijde.

Citaat van: Sander Nolden op oktober 04, 2010, 13:08:19
Ik heb zelf een sr5002 en een squeezebox classic.

Heb de squeezebox analoog aangesloten omdat ik die dac veel beter vind dan die van de sr5002.
Maar ach wat maak het uit welke beter is.. je hebt namelijk beiden mogelijkheden tot je beschikking.
Kies gewoon de beste van de 2  :yes:
Ik vind de kwaliteit van de dac's van die squeezxebox apparaten best wel goed eigenlijk mits er goede lossless audio files worden gebruikt natuurlijk.
De nieuwe touch heeft ook nog een usb aansluiting wat wel makkelijk is als 1 van je vrienden muziek op een stick mee heeft.

Tevens zou ik eerst gewoon het streaming device kopen bevalt de dac niet kan je altijd nog een upgrade doen naar een betere externe dac.

grtz Sander



Verder... stupid

Mijn ervaring is dat de Dac van de squeezebox het slechts is en de Dac van een gemiddelde SR beter klinkt. Wil je nog een stapje mooier dan kun je naar een externe Dac gaan kijken en dan heb je voor een kleine 400 Euro een hele mooie sound in huis (Dacmagic van Cambridge Audio of een V-Dac oid)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Lokkie

Hallo,

Oke, het komt er dus op neer dat je alleen een extra DAC opneemt wanneer je dat ook echt kunt testen. Tot het moment waarop je de verschillen hoort (wel of geen externe DAC) is wat er staat dus goed genoeg. Oh ja en het kan dus altijd beter, is vaak ook veeeel duurder.

groet,