De Set van Whisper

Gestart door Whisper.nl, mei 30, 2010, 08:10:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op november 07, 2010, 22:32:25
zullen vast uitzonderlijk goed klinken ,heb er wel eens het e.e.a over gelezen  :wink:

ben je erop aan het bieden dan of staan ze op je verlang lijstje ?

Beiden: Ze staan al jaren op mijn verlanglijstje en ik ben aan het bieden.
Naar mijn bescheiden mening een van de mooiste.
Kosten inclusief stands € 4800,--.
Kijk op MP daar staan er op dit moment twee sets te koop.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Eip

Mooie luidsprekers ook de stands passen er mooi bij. Zijn ze nog van een speciaal soort hout gemaakt.  notworthy.

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Whisper.nl

Citaat van: Eip op november 08, 2010, 09:27:09
Zijn ze nog van een speciaal soort hout gemaakt.  notworthy.

Gr  Eip.

Hoi Eip. als dat als vraag bedoeld is. Ja.

Kijk op je gemak hier eens rond.

http://www.analogueaudio.com/diapason.htm

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Vandaag bij whisper.nl op luisterbezoek geweest.

Rond 10 voor 11 aangekomen bij whisper en bijzonder hartelijk ontvangen. Zijn setje stond al zachtjes op te warmen en de CD's lagen al keurig netjes op een rijtje voor de luister stoel. (lekkere 1 zits leren draaistoel, zeg maar een audiofiele luisterstoel). Effe naar zijn speakers gekeken en het aangesloten LS snoer. Dit laatste is een eigen ontwerp en bouw van, ik meen, een vriend of oud collega. Zag er netjes uit.

Nou dan maar eens luisteren onder het genot van een vers gezette mok koffie. Lekker!
Opvallend zijn de rust, de mooie resolutie (detaillering cq helderheid), de plaats waar het geluidsbeeld staat. Even toelichten: ik denk dat de Rogers monitors op hun stands zo ongeveer een 80 a 90 cm hoog zijn. Het geluidsbeeld staat in ruime mate boven de speakers en vullen het toneel volledig. De speakers en de set trekken volgens mij absoluut geen aandacht maar zijn volledig in dienst van muziek maken. En zo hoort het imo.
Diverse muziek soorten en stijlen passeren de revue. Het russisch koor, japanse kodo drums, Tsjechische celtic muziek :yes:, Chinese dame, Fridrik Karlsson, en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar te noemen. Nog een aantal CD's die ik mee had genomen laten horen. Samen tot de conclusie gekomen dat we beiden een diverse muziek smaak hebben die toch wel heel erg overeen komt. Mooi om te constateren trouwens.

We hebben natuurlijk ook nog het, hier, veel besproken placebo effect mbt de CD label tweak getest.
Ik was de testKees (euhh...Leo :-D). Whisper had twee gebrandde CD's van Fridrik Karlsson. 1 met en 1 zonder CD label stikker. Voormij ongezien en zonder dat ik wist welke van de twee hij in de CD speler deed mocht ik aangeven welke, in mijn optiek, beter klonk. De eerste een stukje beluisterd, en daarna direct de tweede. Bij de eerste tonen hoorde ik het verschil al direct. De tweede was bestikkerd en de eerste niet. CD spelertje open en......... jawel hoor, het klopte pompom. Blind getest en blind aangewezen. Verschil was over duidelijk :yes:

Tussen door een boterhammetje samen met de dochter van whisper gegeten. Gezellig aan de keuken tafel, lekker gekletst over van alles en nog wat behalve muziek :-D. Erg Leuk.

Tussen de bedrijven door natuurlijk ook nog het stekkerblok met STS signature bekeken en de siltech interlink van de amp naar de CD speler. Deze laatste twee ook nog aan een grondige controle onderworpen en ik mag concluderen dat beide apparaten er netjes uitzien en nog in top conditie zijn. (CD 11LE is trouwens een prachtig apparaat, die overigens ook op 4 hardhouten proppen staat notworthy)

Rond 15:40 weer vertrokken richting huis en nagenoeg geen file gehad pompom
Ik heb genoten van de gastvrijheid en de muziek gedraaid op een meer dan goeie set.

Whisper bedankt en tot bij mij.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Hi Lo,

Een mooi en uitgebreid verhaal zeg.  :-)
Ik vond het prettig persoonlijk kennis met je te mogen maken. 
Een rondgang over de wereld. Verschillende muziekstijlen hebben we beluisterd.
Muziek met emotie en een verhaal erbij.
Over een punt waren we het roerend met elkaar eens: wat een mooie hobby hebben we toch.

Wat mijn set betreft. Ik koop audio elementen die bij mijn eigen (muziek) smaak passen.
Ik  wil graag details, ruimte enz horen dat past wel bij mijn muziek.

Per saldo het was een gezellige dag.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Eip op november 08, 2010, 09:27:09
Mooie luidsprekers ook de stands passen er mooi bij. Zijn ze nog van een speciaal soort hout gemaakt.  notworthy.Gr  Eip.

De speakers namen wat prijs betreft een vlucht die ik (financieel) niet kan bijhouden.
De set is dan ook naar een andere gegaan.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

 nopompom
Jammer. Zou een mooie stap geweest zijn.
Gewoon lekker marktplaats en hifi.nl in de gaten blijven houden. Komt vast weer veel moois voorbij pompom
En euh.... je zit niet op een schopstoel hè :-D

Succes,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

idd een mooi uitgebreid verhaal van hoe lo jouw set ervaarde  :-)

succes met het vinden van een paar Notenhouten kastjes  :-D :wink:

Whisper.nl

Citaat van: lo op november 14, 2010, 11:08:30
nopompom Jammer. Zou een mooie stap geweest zijn.Gewoon lekker marktplaats en hifi.nl in de gaten blijven houden. Komt vast weer veel moois voorbij pompom
En euh.... je zit niet op een schopstoel hè :-D Succes,
lo

Die schopstoel, precies nee daar zit ik niet op.
Gewoon de volgende keer beter.
De Rogers klinken ook erg goed.
Maar het bloed kruipt enz. enz.

Ben nu wel in gesprek met ene Steven inzake een E 305.
Is de "kleine" broer van de E 405. Met slechts 130 watt a 8 ohm.
Kijken of bijmekaar kunnen komen.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Tja wat zal ik zeggen  notworthy 

wanneer weet je of het door gaat ?  dan heb je wel gelijk een afstandsbediening daarlijk  :-D

lo

Dat is heel erg mooi whisper.  :yes:
Het kriebelt behoorlijk.  :-D
Volgens mij een erg "mooie" versterker en toch weer een aantal stapjes boven je huidige 206 volgens mij.
Succes.

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Snik. de E305.

@#$#%#@$%.

We waren het met mekaar over de prijs eens.

krijg net een mail dat ie verkocht is.

Jammer.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

joep


Whisper.nl

Citaat van: joep op november 14, 2010, 21:02:17
Das lekker.

Kan gebeuren.
Dan heeft "die andere" over mijn prijs heen geboden.
Maar echt netjes vind ik het niet.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

das Balen ,nou je weer verder zoeken dan

deze misschien KLIK