Dynaudio Audience 52SE of 122?

Gestart door VK, maart 29, 2010, 21:57:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: VK op maart 29, 2010, 23:06:55
Haha, thanks! Mocht het virus doorzetten, dan weet ik waar ik de ervaringsdeskundigen kan vinden voor wat troostrijke woorden  :-D

Je mag me altijd bellen......
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Check! Wim is nu eenmaal de enige echte virus ervaringsdeskundige  :-D :schater: :schater: :schater: :wink:

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op maart 29, 2010, 22:28:21
Waarom is een luidspreker met een rendement van 86dB moeilijk. Speakers van 88 à 89 dB worden als makkelijk beschouwd. Maakt die 3 dB ineens zo veel verschil dan?
Het is hetzelfde als een vermogensverdubbeling. Met bijv. een 50 watter kan er theoretisch zo'n 104 dB gehaald worden. Lijkt mij al behoorlijk luid in de woonkamer....

Denk ik te makkelijk?

ja sorry


ik vind 90+ db pas een makkelijke speaker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

VK

#19
Citaat van: WimPeu op maart 29, 2010, 23:26:22
Je mag me altijd bellen......

:schater: Mooi zo'n vangnet, is een hele geruststelling  :-D

Moeilijk aan te sturen speakers dus.

- Verwachten jullie dat een PM7003 voldoet, of is zwaarder geschut nodig?

- Jwx, hoeveel vermogen had de amp waarmee jij de 122's aanstuurde?

Cheers,

VK.

JohnWx

Citaat van: VK op maart 30, 2010, 12:23:20
:schater: Mooi zo'n vangnet, is een hele geruststelling  :-D

Moeilijk aan te sturen speakers dus.

- Verwachten jullie dat een PM7003 voldoet, of is zwaarder geschut nodig?

- Jwx, hoeveel vermogen had de amp waarmee jij de 122's aanstuurde?

Cheers,

VK.


Jeetje mina effe denken   :?

o ja

Linn INTEK 2x50 watt maar ging bovenwel prima

Mission 2 met PSX

SONY ES TA-F 606es




Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

VK

Thanks Jwx!

Ik snap dat het voor jou een extra moeilijke vraag was, gezien de hoge omloopsnelheid van hardware in huize Jwx  :wink:

2x50 Watt, dat geeft vertrouwen dat bijv. een PM7003 ook wel uit de voeten kan met de 122's.
Of is dit wat te kort door de bocht geredeneerd?

Cheers,

VK.

JohnWx

Citaat van: VK op maart 30, 2010, 15:41:37
Thanks Jwx!

Ik snap dat het voor jou een extra moeilijke vraag was, gezien de hoge omloopsnelheid van hardware in huize Jwx  :wink:

2x50 Watt, dat geeft vertrouwen dat bijv. een PM7003 ook wel uit de voeten kan met de 122's.
Of is dit wat te kort door de bocht geredeneerd?

Cheers,

VK.

ja was effe zweten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: lo op maart 29, 2010, 22:57:05
Op zich geen lastige speakers mbt aansturen. Ze hebben een nagenoeg vlakke impedantie curve. Wel moet je een amp hebben die voldoende stroom kan leveren om de dynamische kracht te laten horen.
Succes met kiezen uit deze pracht speakers.

groet,

lo
Dat klopt. Dynaudio kan vrij makkelijk aangestuurd worden, maar gaan pas muziek maken met een echt krachtige versterker. Er zit een flink correctienetwerk in om de impedantie vlak te maken, wat ten koste gaat van rendement.

Overigens: om een verdubbeling in volume te realiseren, moet je rendement met 3dB toenemen of je moet er 10x zoveel vermogen in pompen!

De 7003 zou ik niet gebruiken voor deze speakers, een PM8003 is denk ik wel het minimum om deze jongens (beide sets) tot hun recht te laten komen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

jowa

Huh Maurice,
Het enige verschil tussen de 7003 en de 8003 is wat koperwerk en een toroidal trafo.
Vermogen is hetzelfde, evenals de rest van de specificaties.  :-)

Mocht je voor Marantz gaan en je kan het trekken, ga dan voor een PM15S1 of 2 of beter.
Of een tweede hands PM11S1/14/15/16.  :yes:


Maurice

Citaat van: jowa op maart 30, 2010, 21:01:59
Huh Maurice,
Het enige verschil tussen de 7003 en de 8003 is wat koperwerk en een toroidal trafo.
Vermogen is hetzelfde, evenals de rest van de specificaties.  :-)
Ah ok, dat is dus veranderd tov de 7000 en de 8000 toendertijd.

Citeer
Mocht je voor Marantz gaan en je kan het trekken, ga dan voor een PM15S1 of 2 of beter.
Of een tweede hands PM11S1/14/15/16.  :yes:
Dat zou ik dan ook doen ja  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

pm 7003 en 8003 blijven natuurlijk wel gewoon goede versterkers die hun werk goed doen


overal zit een prijskaartje aan



maar met een 7003 met een paartje dynaudio's is geen straf om het mee te doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Nog geen PM16 in de aanbieding?  :wink:

Mexicaanse Hond

Citaat van: jowa op maart 30, 2010, 21:56:56
Nog geen PM16 in de aanbieding?  :wink:
Ook John wordt een dagje ouder.  :wink:

Dennis E36

Citaat van: Maurice op maart 30, 2010, 20:45:31
Dat klopt. Dynaudio kan vrij makkelijk aangestuurd worden, maar gaan pas muziek maken met een echt krachtige versterker. Er zit een flink correctienetwerk in om de impedantie vlak te maken, wat ten koste gaat van rendement.

Overigens: om een verdubbeling in volume te realiseren, moet je rendement met 3dB toenemen of je moet er 10x zoveel vermogen in pompen!

De 7003 zou ik niet gebruiken voor deze speakers, een PM8003 is denk ik wel het minimum om deze jongens (beide sets) tot hun recht te laten komen.

Kleine correctie: verdubbeling van geluidssterkte(volume) is +10dB, oftewel 10x zo veel vermogen benodigd.
Verdubbeling van geluidsdruk is +3dB, oftewel verdubbeling van vermogen.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp