Upgrade naar PM16

Gestart door AkTeVox, februari 07, 2010, 11:49:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op maart 06, 2010, 17:48:40
Vandaag opgehaald om mijn set te vervolledigen.
Marantz ST17 high end tuner past prima bij de PM16 & CD17.:wink:



ooohhhh je hebt nu zo een midisetje  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: AkTeVox op februari 17, 2010, 21:32:41
Ik heb gisteren en vandaag verschillende keren kunnen vaststellen als de PM16 op normaal volume staat het linkerkanaal soms wegzakt  :? draai ik het volume iets hoger komt het linkerkanaal terug op gelijk volume als het rechterkanaal. Dit fenomeen is niet bron gebonden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Misschien eens een service beurtje laten geven. De PM16 is niet meer de jongste, en elke versterker kan om de zoveel jaar wel een service beurt gebruiken. Alle solderingen, condensatoren etc nalopen. Schaden doet het, echter kan het wel fikse schade opleveren als je het nalaat.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op maart 07, 2010, 16:10:49
Misschien eens een service beurtje laten geven. De PM16 is niet meer de jongste, en elke versterker kan om de zoveel jaar wel een service beurt gebruiken. Alle solderingen, condensatoren etc nalopen. Schaden doet het, echter kan het wel fikse schade opleveren als je het nalaat.

kost je max. 100 euro dan is hij weer top
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Shepherd Moon

Citaat van: jwx op maart 06, 2010, 19:10:52
ooohhhh je hebt nu zo een midisetje  notworthy

Hihi, dat is toeval
ik ga morgen net de zelfde overkopen van iemand.
Dus nu in blijde verwachting als aanvulling op m'n pm14 en CD17KI  :-)
mag de uitleen ST-440 van m'n ouders komen aflossen  8-)

Blij met de aanschaf?
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

AkTeVox

Citaat van: jwx op maart 07, 2010, 21:06:41
kost je max. 100 euro dan is hij weer top

Wel vreemd sedert een paar dagen na m'n laatste post heb ik geen problemen meer gehad.
De PM16 moest waarschijnlijk even wennen aan de overschakeling naar het Belgische lichtnet . :-D :-D :-D

Dennis E36

Citaat van: AkTeVox op maart 20, 2010, 18:22:16
Wel vreemd sedert een paar dagen na m'n laatste post heb ik geen problemen meer gehad.
De PM16 moest waarschijnlijk even wennen aan de overschakeling naar het Belgische lichtnet . :-D :-D :-D

Ja, dat moet het zijn geweest :-D :schater:

Veel plezier met je volledige Premium set notworthy
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

AkTeVox

#36
Citaat van: Dennis E36 op februari 16, 2010, 17:50:14
Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben. Ik weet wel bijna zeker dat het een stap voorwaarts is t.o.v.
je vorige set!

Welke speakers had je vader op de PM16 , ik meen me te herinneren dat het mooi grote zwarte zuilen waren.  Op mijn Quadrals  is de klankkleur nogal aan de koele kant en heb er momenteel een sub tussen staan maar zonder deze kan ik er maar niet aan wennen .  :-(
Was je vader tevreden over de bass weergave van de PM16 en is het verschil groot in het laag met de PM14?

Dennis E36

Citaat van: AkTeVox op juli 11, 2010, 14:19:31
Welke speakers had je vader op de PM16 , ik meen me te herinneren dat het mooi grote zwarte zuilen waren.  Op mijn Quadrals  is de klankkleur nogal aan de koele kant en heb er momenteel een sub tussen staan maar zonder deze kan ik er maar niet aan wennen .  :-(
Was je vader tevreden over de bass weergave van de PM16 en is het verschil groot in het laag met de PM14?

Hij heeft de Tannoy Saturn S10.

Ikzelf heb ook een PM16 gehad voordat ik de 14 kocht. Ik ben zelf wel altijd tevreden genoeg geweest over de basweergave. Zowel van de 16 als dat van de 14. De 14 vind ik zelf nog net even wat meer definitie hebben in het laag. Er is meer rust in de muziek tov de 16.

Hier naar mijn mening zeker geen sub nodig! Maargoed wat ik genoeg bas vind, kan jij wel zoiets hebben van "is dat alles?"
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op maart 20, 2010, 18:22:16
Wel vreemd sedert een paar dagen na m'n laatste post heb ik geen problemen meer gehad.
De PM16 moest waarschijnlijk even wennen aan de overschakeling naar het Belgische lichtnet . :-D :-D :-D

weet je dat niet eens  violent1

jeetje  frusty

altijd inspelen als het stroom van een andere leverancier komt behalve bij krachtstroom :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Ik kan je vertellen dat die wijsheid ook voor krachtstroom geldt hoor clown1

groet,

lo

:wink:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juli 12, 2010, 12:02:22
Ik kan je vertellen dat die wijsheid ook voor krachtstroom geldt hoor clown1

groet,

lo

:wink:

ik twijfelde al

maar bij krachtstroom staan de moleculen toch altijd de goede kant op  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

#41
Ik had nog een vraagje betreffende het blauwe powerledje van de PM16 , is het normaal dit dit ledje behoorlijk zwak brand tenopzichte van het rode MUTE ledje ?
Je zou er haast overkijken en het apparaat vergeten uitzetten  , op de foto lijkt het nog mee te vallen maar eens je onder een hoek het toestel aankijkt zie je amper het ledje . :-o


MadVillain

klopt helemaal!

Was bij die van mij precies hetzelfde en vergat het vaker daardoor uit te zetten.

Marantz 81

op mijn pm7001 zit wel een duidelijke grote blauwe Led

Ruilen ? :-D clown1

AkTeVox

Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2010, 11:08:20
op mijn pm7001 zit wel een duidelijke grote blauwe Led

Ruilen ? :-D clown1

O.K we ruilen het ledje . notworthy