Beatles remastered!!

Gestart door WimPeu, september 04, 2009, 09:27:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Kijk hier zit ik nou op te wachten.  notworthy
De Dr. Ebbets Sounds Systems box lijkt hierbij te verbleken (volgens Ebbet zelf).
9-9-09 gaat het gebeuren en ik moet er snel bij zijn want er komen maar 1000 exemplaren naar Nederland.

http://www.tctubantia.nl/regio/5465197/THE-BEATLES-REMASTERED--is-een-mini-revolutie.ece
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Weinig Beatles fan's hier??
Dit is toch wel iets bijzonders. De meest invloedrijkste band uit de popmuziek geschiedenis die nu met een audiofiele remaster serie uitkomt!! Ik ben er iig wel errug nieuwsgierig naar. (understatement).
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep


vielzweck

Citaat van: WimPeu op september 05, 2009, 08:43:25
Weinig Beatles fan's hier??
Dit is toch wel iets bijzonders. De meest invloedrijkste band uit de popmuziek geschiedenis die nu met een audiofiele remaster serie uitkomt!! Ik ben er iig wel errug nieuwsgierig naar. (understatement).

't Belang van de Beatles kan moeilijk overschat worden.
Sergeant Pepper betekende de grootste omwenteling in de popmuziek tot nu toe.
Dat de boel weer eens afgestoft is en meer naar de 21 eeuw gebracht wordt vind ik persoonlijk een uitstekend idee; ben zeer benieuwd hoe het nu geheel klinkt.  8-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Citaat van: WimPeu op september 05, 2009, 08:43:25
Weinig Beatles fan's hier??
Dit is toch wel iets bijzonders. De meest invloedrijkste band uit de popmuziek geschiedenis die nu met een audiofiele remaster serie uitkomt!! Ik ben er iig wel errug nieuwsgierig naar. (understatement).
Dat dan weer niet, maar ken de sound van de beatles, dus of het pimpen van de opname als postitief kan worden omschreven zal nog moeten blijken.
De interesse is er iig wel.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

drees62

Heb het verhaal in TCTubantia gelezen (mijn krantje  :wink:) en men was daar zeer lovend over het resultaat. Ben zeer benieuwd en ga zeker iets aanschaffen. Box is me iets te gortig maar "The White Album" bijv. lijkt me zeer de moeite waard. En anders pindakazen,  :-D

Beatles of Stones? Ik was dus Beatles en heb recent "sgt. Pepper" nog op elpee aangeschaft. Wel apart hoor om de leadzang helemaal links te horen, hopelijk hebben ze dat nu beter gemixed.

joep

Heb de 4 a 5 beste cd's, maar zo'n box is natuurlijk nog beter. Even afwachten tot hij te koop is en dan een beslissing nemen.

Lupus

#7
Dat is nog eens aardig nieuws.  pompom De recensies elders op Internet zijn positief.
Helaas (nou ja, helaas :wink:) heb ik al hun werk al op CD.
En de prijs voor de box is niet mis.
Maar ja, dan moet de aanschaf van een nieuwe interlink nog maar even wachten. :-)
Wat zou meer invloed hebben op het geluid: een geremasterde CD van de Beatles of een mooi interlink.
Ik denk (en hoop  :-D) het eerste.

Voor Beatles-fans: Een superieur boek: revolution in the head (Ian McDonald) waarin elk Beatles-nummer op een interessante wijze kort wordt beschreven. Zet een nummer op en lees ondertussen mee met dit boek. Een genot. Een paar jaar geleden voor rond de 5 euro gekocht. :-)
Ook op mijn verlanglijstje staat nog een box met daarin op muziekpapier uitgeschreven partijen van alle instrumenten van all Beatles-nummers. Een musicoloog/freak heeft daar honderden uren ingestoken. Je moet er wel muziek voor kunnen lezen natuurlijk. Prijs ongeveer 100 euro.

Resumerend: de Beatles en hun nabestaanden kunnen nog een behoorlijk bedrag van mij ontvangen... :-D
Marantz PM-14mkII-KI, CD14, ST17, DV17
B&W Nautilus 804 (x2)
Verder nog diverse andere afspeelapparaten

WimPeu

Heb ook veel al natuurlijk. Ook heel veel vinyl. De Ebbets blue Box is tot op heden het best klinkend. Het moet natuurlijk wel dat 60ties geluid blijven maar wel rekening houdend met de hedentendaagse hifi mogelijkheden. Een (ook al geopperde) 5.1 hoeft voor mij dan weer niet. :no:
In de jaren 80 zijn de cd's zo op de markt geknikkerd. De fan's kochten ze toch wel. Dit is dan een positieve ontwikkeling die misschien wel komt omdat de cd markt natuurlijk op sterven na dood is. (C+Blizzerds ontving een gouden plaat deze week voor 10.000  :-o verkochte exemplaren, dat was nog niet zo lang geleden nog 40.000 meende ik)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bramdg

Citaat van: WimPeu op september 04, 2009, 09:27:23
Kijk hier zit ik nou op te wachten.  notworthy
De Dr. Ebbets Sounds Systems box lijkt hierbij te verbleken (volgens Ebbet zelf).
9-9-09 gaat het gebeuren en ik moet er snel bij zijn want er komen maar 1000 exemplaren naar Nederland.

http://www.tctubantia.nl/regio/5465197/THE-BEATLES-REMASTERED--is-een-mini-revolutie.ece

Zijn het geen 1000 stuks voor de Mono versie ?
Denk dat de Stereo versie in grotere aantallen op de markt komt ....
Bestellen online is de boodschap misschien ...hier en daar zelf voor € 199 ipv € 249 en meer.

Alvast naar aan het luisteren in flac op de squeezebox en ja ....het KLINKT  :-o      pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

joep

Morgen zullen we meer weten. Zowel de nieuwe Beatles als iets nieuws met iPods. iTunes zal hierin ook wel een rol spelen. We wachten af. Ik heb in ieder geval wel interesse, allen ik heb al een stel Beatles cd's.

bramdg

#11
Citaat van: joep op september 08, 2009, 17:00:45
Morgen zullen we meer weten. Zowel de nieuwe Beatles als iets nieuws met iPods. iTunes zal hierin ook wel een rol spelen. We wachten af. Ik heb in ieder geval wel interesse, allen ik heb al een stel Beatles cd's.

Heb ook al een paar cdkes van the beatles, heel schoon zo een box maar waar zet je het weer hé  :-D
Al erg tevreden met de flac versies ervan heel compact en makkelijk (en vroeger dan 090909  8-). )

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

ll0ll

NU op de wereld draait door ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Marvin

het klinkt inderdaad wel wat verfijnder, strakker. wat meer detail in het hoog , dikkere druk in het laag.
denk dat je het grootste verschil gaat horen op oorlog sterkte. (morgen dus een vervolg)  :-D
ik ben hier wel een beetje in het voordeel, bijna alles van hun is vroeger op Tannoy gemasterd.....  :angel:

(nu hopen dat de gehele collectie van the Doors volgt).

Lupus

Deze strip (uit de Trouw van donderdag) wil ik jullie niet onthouden.
Marantz PM-14mkII-KI, CD14, ST17, DV17
B&W Nautilus 804 (x2)
Verder nog diverse andere afspeelapparaten