Ervaringen met Audyssey EQ/XT32 en Audyssey App

Gestart door dmeerpa, juni 11, 2009, 20:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Ja dat jammer, in vind het zelf wel handig.
Weet niet of je een Android apparaat gebruikt, daar schijnt het allemaal een stuk minder op te werken.

CBdicX

#391
Citaat van: marvin op februari 03, 2023, 18:04:50
Ja dat jammer, in vind het zelf wel handig.
Weet niet of je een Android apparaat gebruikt, daar schijnt het allemaal een stuk minder op te werken.

Ik gebruik inderdaad Android.
Echter zie ik weinig voordelen tov de receiver versie die wel snel is.
Curves bewerken of veranderen zal je moeten weten wat je doet anders is het middel erger dan de kwaal.

Ik hou het voor nu op de receiver versie, die werkt voor mij prima , maar wil het nog wel een keer proberen, wel met koffie  :-D
Ik dacht dat de crossover van de app meer in de buurt zat van de opgegeven waarde van de speakers dan via de receiver.
Hoe dat kan is mij een raadsel.

Zou fijn als er een "help" functie in zou zitten, die dan uitlegt wat er aangepast kan worden en wat het resultaat is, maar helaas.

Ps. Heb inmiddels een Engelse uitleg van de app gevonden, die helpt zeker !

Marvin

Ik zie toch een hoop extra opties tov de receiver.

Wel zou het erg aardig zijn geweest als ze die app er standaard bij hadden gegeven.
Maar het afstellen via een iPad ipv een Ab en de tv,vind ik al de €20 waard.

CBdicX

Ik ga zeker nog wel studeren en wat meer verdiepen in de app en mogelijkheden  :yes:

CBdicX

#394
Heb al wat getest, de BBC dip wel of niet gebruiken.
Voor mij duidelijk, niet gebruiken.
Deze 2000hz dip werd gebruikt voor speakers met grotere dome tweeters gebruikt van 1960 tot +/_ 1980, en bedacht door de BBC.

Deze instelling kunnen uitschakelen in de app is voor mij al de 20 euro waard want de dip staat bij de receiver versie altijd aan.
(Ik schakel het uit voor alle speakers, niet alleen de Center)
Duurdere Denon's vanaf de X6500H hebben "Center Enhancement" wat het zelfde doet, de dip weg halen

Vind ik (voor mij dan) meer bruikbare dingen laat ik het weten, maar dit is al  🎶👍

Marvin

Zo zit er vast nog meer voor je verborgen...!

CBdicX


Ben weer een klein stapje verder.
Wat wel opvalt is dat de crossovers via de app duidelijk hoger zijn.
Waar ik via de AVC 120hz en 150hz krijg, is dat via de app 150hz en 180hz.
Dit is voor de 301 speakers.
De Dali Atmos speakers krijgen dezelfde crossover mee, de Center zit ook weer hoge, via de AVC 60hz, via de app 90hz.

Waar dit vandaan komt is mij een raadsel gezien de Dali's wel dezelfde x-over mee krijgen.
Niet dat ik er iets van merk maar vind het wel opmerkelijk.

CBdicX

Waar ik nog wel naar ga kijken is dit:

The other thing in the MEQ editor app that is good to use is the "Frequency Range" setting, which is otherwise unavailable.
This allows you to set the cutoff point where Audyssey starts doing a lot of DSP, which will change the characteristics of your speakers, so if you want to avoid a overly "Processed sound" to your setup, set the cutoff point between 400-300hz which will kill that off.
It leaves the time domain processing alone.

Sorry voor het Duits...... :-D

Marvin

Ja die is interessant..!
Ik pas aan tot 800hz.

CBdicX


Marvin

X-overs in mijn speakers zijn 1,2khz.
De kracht van een Dual Concentric zit hem in de puntbron, in dat overgangspunt wil ik niet gaan rommelen.

CBdicX

#401
Duidelijk, dit is dan ook wel een sterk punt van de app, om over correctie tegen te gaan.

Die T301 krengen van mij zitten op 1.7, denk dat 1.5 dan een goede setting is.

Wel prettig is dat het per kanaal te regelen is.

Marvin

Citaat van: CBdicX op februari 04, 2023, 11:07:32
Wel prettig is dat het per kanaal te regelen is.
Dat wist ik niet!
Grappig hè, dat ik met de meerwaarde dit dan niet kon bedenken.
Maar er zit best wel wat in waar je wat aan hebt.

Die BBC setting, daar bedoel je de middentoon compensatie mee?
Die zet ik ook uit.
Ik weet eigenlijk niet eens wat die receiver allemaal wel of niet kan, ik heb die app vrijwel direct geïnstalleerd.

CBdicX

Weet jij hoe je opgeslagen metingen kan verwijderen uit de app?

Marvin

Nee eigenlijk niet, ik heb alle metingen nog. [emoji4]