Marantz type info per serie?

Gestart door VeendammerWind, november 02, 2023, 23:00:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VeendammerWind

Hoi allemaal,

Ik kom bij verschillende merken vaak een website tegen waar alle uitgebrachte types per jaartal op volgorde worden vermeld. Een soort complete catalogus en dan per serie, bijvoorbeeld Receivers, monoblokken, geïntegreerde stereo versterkers, cd spelers, blu-ray spelers, cassettedeck etc etc.

Van Marantz heb ik dit nog nooit gevonden, bestaat zoiets wel en zo ja, waar kan ik deze vinden? (Link oid)

Het zijn meestal particulieren die zo een dergelijke website maken en groot respect hiervoor want dat moet echt een enorme klus zijn.
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, Magnus Audio 8-channel Home-Cinema eindversterker Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 gecombineerd met T+A TMR160 + TMR80 + TAL XC + T+A heights rondom aangevuld met SVS

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

VeendammerWind

Citaat van: SB_Marantz op november 03, 2023, 09:37:30http://www.mtk-physio.de/Marantz/marantz.html

Ja maar dat is alleen tot 1980.
Voor een ander misschien perfect maar voor mij persoonlijk gaat het juist om vanaf 1980

Nou, moet ik nog even blijven zoeken dus
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, Magnus Audio 8-channel Home-Cinema eindversterker Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 gecombineerd met T+A TMR160 + TMR80 + TAL XC + T+A heights rondom aangevuld met SVS

JohnWx

Citaat van: VeendammerWind op november 03, 2023, 14:42:41Ja maar dat is alleen tot 1980.
Voor een ander misschien perfect maar voor mij persoonlijk gaat het juist om vanaf 1980

Nou, moet ik nog even blijven zoeken dus

Toen was het geen echte Marantz meer na 1980 als ik voor mijn beurt spreek Wilfred  8-)  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: VeendammerWind op november 03, 2023, 14:42:41Ja maar dat is alleen tot 1980.
Voor een ander misschien perfect maar voor mij persoonlijk gaat het juist om vanaf 1980

Nou, moet ik nog even blijven zoeken dus

Daarom koop ik alleen maar nieuw, altijd de nieuwste info  :-D  :-D 

CBdicX

Citaat van: JohnWx op november 03, 2023, 18:18:58Toen was het geen echte Marantz meer na 1980 als ik voor mijn beurt spreek Wilfred  8-)  :-D

O ja, je bedoelt die Marantz/Philips periode, verdween toen niet het woord "Model" van de kasten ?

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 04, 2023, 08:46:34O ja, je bedoelt die Marantz/Philips periode, verdween toen niet het woord "Model" van de kasten ?

Daarvoor zelfs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

De kast is mooi.
Intern is het el cheapo.
Ik kan dit zeggen omdat ik er in het verleden diversen hier gehad heb.
Na pak hem beet 1977 ging de bouwkwaliteit zienderogen achteruit.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#8
Citaat van: JohnWx op november 03, 2023, 18:18:58Toen was het geen echte Marantz meer na 1980 als ik voor mijn beurt spreek Wilfred  8-)  :-D

Na 1966 al niet meer.
De Superscope era was zeker meer dan ok. (Vanaf eind 80 overgenomen door Philips)
Zie ook mijn bovenstaande opmerking.  8-)
Uitzonderingen daargelaten zoals de geweldig mooi gebouwde SM-11 eindversterker.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM