foamranden

Gestart door vielzweck, februari 08, 2008, 15:53:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vielzweck

Nu gaat het me even voor het geluid, dierbare gemeente.

Als ik van 2 speakers de ene de foamrand wel vervang en de andere wiens foamrand nog in tact niet is er dan nadat de vernieuwde foamrand is ingespeeld verschil tussen beide speakers te horen?

Heeft iemand daar ervaring mee?
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Citaat van: vielzweck op februari 08, 2008, 15:53:11
Nu gaat het me even voor het geluid, dierbare gemeente.

Als ik van 2 speakers de ene de foamrand wel vervang en de andere wiens foamrand nog in tact niet is er dan nadat de vernieuwde foamrand is ingespeeld verschil tussen beide speakers te horen?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Lijkt me wel zinvol op ze allemaal te vervangen, ze zijn even oud.
Weet uiteraard niet wat de kosten zijn maar dan kan je het beter gelijk goed doen.
En of het qua geluid uitmaakt moet ik het antwoord schuldig blijven.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

Citaat van: Paul op februari 08, 2008, 16:17:32
Lijkt me wel zinvol op ze allemaal te vervangen, ze zijn even oud.
Weet uiteraard niet wat de kosten zijn maar dan kan je het beter gelijk goed doen.
En of het qua geluid uitmaakt moet ik het antwoord schuldig blijven.

thx paul,

zal later dit jaar gebeuren, maar eerst de ene, dan inspelen en dan vergelijken en daarna de andere, levert dat verschil op ---->  oud en nieuw dan laat ik het hier weten :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Citaat van: vielzweck op februari 08, 2008, 16:39:31
thx paul,

zal later dit jaar gebeuren, maar eerst de ene, dan inspelen en dan vergelijken en daarna de andere, levert dat verschil op ---->  oud en nieuw dan laat ik het hier weten :-)

Om wat voor merk speakers gaat het ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

Citaat van: Paul op februari 08, 2008, 18:08:19
Om wat voor merk speakers gaat het ?

marantz model hd 44,

frequency response 45 hz tot 18 khz
60 wats 8 ohms,
verder heeft ie 1 woofer en 2 tweeters

lijkt erop dat deze nog gebouwd zijn in Amerika

moeilijk om daar wat informatie over te vinden. De afgelopen 2 dagen zo'n 1200(!) urls doorlopen.  :gaap:

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

TurboMarco

Hoi,

Is het niet HD-440  ?

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

vielzweck

Citaat van: Marco op februari 08, 2008, 18:30:43
Hoi,

Is het niet HD-440  ?

greetz Marco

logische vraag Marco maar het is echt de hd 44 met duidelijke letters genoteerd op de achterkant en gaaf gebleven na al die jaren.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

TurboMarco

Ok ik ben in de war  :roll: ,de HD440 heeft iig 1 woofer (20 cm) en ook 2 tweeters,en aluminium sierringen om de luidsprekers.

Refoamen zou ik zeker meteen bij beide woofers doen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

vielzweck

Citaat van: Marco op februari 08, 2008, 19:15:42
Ok ik ben in de war  :roll: ,de HD440 heeft iig 1 woofer (20 cm) en ook 2 tweeters,en aluminium sierringen om de luidsprekers.

Refoamen zou ik zeker meteen bij beide woofers doen.

Thz Marco voor het vergelijk, refoamen later dit jaar daar ik een vintage marantz installatie op mijn nog in te richten boekenkamer overweeg :-)

het maatje speakers is daarvoor prima 59 hoog 19 breed 22 diep
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Citaat van: vielzweck link=topic=1777.msg17581#msg17581 date=120249576

Daar ik een vintage marantz installatie op mijn nog in te richten boekenkamer overweeg :-)
/quote]
En al iets in gedachten ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

Citaat van: Paul op februari 08, 2008, 21:04:01
[quote author=vielzweck link=topic=1777.msg17581#msg17581 date=120249576

Daar ik een vintage marantz installatie op mijn nog in te richten boekenkamer overweeg :-)

En al iets in gedachten ?

Er komen zo'n 1000 boeken en 'n desktopcomputer in die kamer en een receiver voor de radio in eerste instantie.

Of ik schuif mijn 2226b door en zoek een zwaardere voor de woonkamer of ik zoek een kleine die ik meteen op de boekenkamer plaats om tijdens het lezen rustig naar de radio te luisteren en te genieten want voor mij geldt dat ik ook luister met mijn ogen.  :wink:

Ik heb net mijn marantzverzameling voor de woonkamer compleet en dus beperkt ik me tot om zien om pas later in het jaar eventueel iets te kopen.  :angel:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

1000 boeken !! Heb je een bibliotheek opgekocht? :lol:
Of is dat voor je werk of ben je een verzamelaar ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

Citaat van: Paul op februari 08, 2008, 23:57:33
1000 boeken !! Heb je een bibliotheek opgekocht? :lol:
Of is dat voor je werk of ben je een verzamelaar ?

Een gedeelte heb ik wel in diverse bibliotheken gekocht.

Verzamelaar? misschien, laat ik zeggen een functionele verzamelaar. Ik koop alleen boeken die ik daadwerkelijk lees heel veel heb ik op rommel en boekenmarkten gekocht, of  bij de Slegte, sommige uitgaven ook gewoon helemaal nieuw.
Maar het zelf lezen staat voorop. Ik vind het een machtig gevoel dat ik een boek kan nemen over de onderwerpen die mij intereseren en zo maar kan beginnen te lezen meestal ben ik wel in 4 of 5 boeken tegelijk bezig alhoewel ik de laatste weken alleen maar alles wat los en vast zit over audio lees en dan voornamelijk uit bronnen van het internet.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

thom

ik heb een leeraar die heeft 18000 boeken :| en 3000 cd's. ben al blij als ik 1 boek lees(nouwja blij :-D)

vielzweck

Citaat van: thom op februari 09, 2008, 13:42:15
ik heb een leeraar die heeft 18000 boeken :| en 3000 cd's. ben al blij als ik 1 boek lees(nouwja blij :-D)

18000 boeken wow

boeken zijn niet belangrijk thom, belangrijk is dat je (we) open staan voor nieuwe dingen en waar we de informatie vandaan halen ? ? ?

Iedereen heeft een manier die hem het beste ligt en dat levert heel vaak gegevens op die je alleen maar via die manier van informatieverwerking tot je kunnen komen.

Schrijven bijvoorbeeld over speakers, over muziek enz is heel iets anders dan luisterend vergelijken en luisteren naar.

Ik lees heel veel maar realiseer me dat mensen die luisteren en vergelijken, luisteren en zelf bouwen een paar dikke strepen voor hebben op mijn kennis.  :yes:

Dat maakt dit forum zo leuk voor mij  :lol:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte