Marantz SR7010 (AURO-3d) + MM7055 (2x inmiddels)

Gestart door master30, november 13, 2016, 10:17:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Gewoon zelf gaan uitproberen en daarbij op eigen oren vertrouwen, niet op die van een ander.

CBdicX

Citaat van: xander32 op januari 21, 2017, 06:27:10
Gewoon zelf gaan uitproberen en daarbij op eigen oren vertrouwen, niet op die van een ander.

Waaaaaaat, ga je nu beweren dat mensen niet op mijn oren moeten vertrouwen ?
Ik ben toch een zeer stabiele audio gebruiker, tenminste, dat zegt mijn psychiater, Dick, het ligt niet aan jou !
:-D LOL

xander32

Zo'n psych wil ik ook  :-P; heb je diens contactgegevens voor mij?

Citaat van: CBdicX op januari 21, 2017, 07:57:55
Waaaaaaat, ga je nu beweren dat mensen niet op mijn oren moeten vertrouwen ?
Ik ben toch een zeer stabiele audio gebruiker, tenminste, dat zegt mijn psychiater, Dick, het ligt niet aan jou !
:-D LOL

CBdicX

Citaat van: xander32 op januari 21, 2017, 09:47:09
Zo'n psych wil ik ook  :-P; heb je diens contactgegevens voor mij?

Graag, denk dat jij er ook wel wat aan hebt  :-)

Naam: Dr. Nicolas van Helsing
Adres: Cannonball Run 1981

http://www.dailymotion.com/video/x3jamkk

xander32

Uhm, na het filpmje te hebben gezien, waarvoor overigens dank, zie ik toch maar om naar een bij mij beter passende  :-). En oprecht fijn voor jou dat jij wel positieve ervaringen hebt met deze man, maar voor mij gaat ie niet werken :no:.


Citaat van: CBdicX op januari 21, 2017, 10:13:06
Graag, denk dat jij er ook wel wat aan hebt  :-)

Naam: Dr. Nicolas van Helsing
Adres: Cannonball Run 1981

http://www.dailymotion.com/video/x3jamkk

master30

Hierbij mijn nieuwe upgrade.

Gisteren heb ik een setje Chario Hiper Masterpiece edition opgehaald. zeer moeilijk te vinden.
Deze vervangen nu mijn oude Fronts, de Syntar 200T.
Ben er voor van Enschede naar Purmerend gereden, maar het was de moeite waard  hello

Had ik ze eindelijk op zolder staan, wat een zware krengen man, kregen we visite  :-o
Maar afgelopen nacht heb ik toch van 24:00 tot 14:30 wat kunnen testen.

Ik ben zeer blij van de nieuwe sound, man wat klinkt het opeens anders, veel meer warmte, detail en ruimte.
Het geluid van de masterpieces past overigens best mooi bij de rest van mijn set.
Mijn Hiper center die ik al een jaar of 8 heb, klinkt er nu opeens veel mooier bij, dat had ik niet verwacht.
Mijn Rel sub die ik in de fronts als stereo met de neutrik had aangesloten, kan volgens mij er wel tussen weg nu.

Een paar foto's voor de duidelijkheid hieronder.
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

NB

Mooie  luidsprekers Chario, de woofer zit onderin, toch?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

master30

Citaat van: Nb op januari 22, 2017, 21:21:37
Mooie  luidsprekers Chario, de woofer zit onderin, toch?

Ja dat klopt bij de syntar en de Hiper series  bij de Hiper masterpiece editions zitten er zelfs 2 onderin.

Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

master30

Citaat van: WilliamB op januari 22, 2017, 23:30:20
Gefeliciteerd, mooie upgrade  HB

Ben er blij mee, zijn echt degelijke speakers.

Ik denk er aan om een mm7055 er bij te kopen voor de bi wire mogelijkheden van deze speakers.
Heb ik nog 1 kanaal over voor mijn center speaker.



Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

xander32

Gefeli met de nieuwe aanwinsten.
Betreft de sub; die zou ik gewoon aanhouden maar wellicht wel wat lager affilteren.

CBdicX

Citaat van: master30 op januari 22, 2017, 23:42:01
Ben er blij mee, zijn echt degelijke speakers.

Ik denk er aan om een mm7055 er bij te kopen voor de bi wire mogelijkheden van deze speakers.
Heb ik nog 1 kanaal over voor mijn center speaker.
Ik zou dat geld voor Bi-amp in mijn zak houden, of andere speakers bij kopen, dit heeft het grootste audio resultaat.
Ik zou de Bi-amp/Bi-wire mogelijkheid van deze speaker gebruiken zoals in dit artikel van Nordost, en dan de derde aansluit optie in dit artikel.
Lijkt lastig maar is vrij simpel te doen, kom je er niet uit dan maak ik wel een foto van mijn speakers waar ik optie 3 op toegepast heb.

http://www.nordost.com/downloads/NorseJumperinstructions.pdf


master30

#57
Citaat van: xander32 op januari 23, 2017, 06:06:19
Gefeli met de nieuwe aanwinsten.
Betreft de sub; die zou ik gewoon aanhouden maar wellicht wel wat lager affilteren.

Dacht ik ook al aan, ik ga dat nog uitproberen, verkopen brengt ook niet zoveel op en weg is wel weg.
Hoewel ik van dit geld misschien wel een setje hipers als vervanging van mijn 200T surrounds zou kunnen overwegen.

Citaat van: CBdicX op januari 23, 2017, 08:27:30
Ik zou dat geld voor Bi-amp in mijn zak houden, of andere speakers bij kopen, dit heeft het grootste audio resultaat.
Ik zou de Bi-amp/Bi-wire mogelijkheid van deze speaker gebruiken zoals in dit artikel van Nordost, en dan de derde aansluit optie in dit artikel.
Lijkt lastig maar is vrij simpel te doen, kom je er niet uit dan maak ik wel een foto van mijn speakers waar ik optie 3 op toegepast heb.

http://www.nordost.com/downloads/NorseJumperinstructions.pdf

Dat is dus gewoon de - boven aan en de + onderaan.
Het komt op mij wel apart over dat deze 3 manieren dus verschillende resultaten geven.
Ik begrijp het verschil niet zo met zoals ik het nu heb en wat het dan anders zou worden, behalve dat er dan een spade en een plug zitten aan een extra los draadje.

Andere speakers is ook een optie, ik zou mijn surrounds door de standaard hiper towers kunnen vervangen (Masterpieces heb ik geen ruimte daar voor.
Mijn Back surrounds zou ik ook door de hiper 1000T kunnen veranderen, door de schuine achterwand kom ik met de hoogte niet ver genoeg naar achter voor de 2000T , dan zou ik de bookshelves van de hiper daar moeten gebruiken, die zijn er ook nog in de 3000 series

Eerst maar is zo genieten als het nu is.

Er is overigens weinig extra info te vinden over de masterpiece versies, ze zijn natuurlijk ook al wat ouder.
Ook het verschil tussen de syntar en hiper series kwa bouw kan ik niet echt weer vinden, ik weet wdat de hiper series een beter filter hebben en de bi-wire aansluitingen.
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

master30

Citaat van: CBdicX op januari 23, 2017, 08:27:30

Ik zou de Bi-amp/Bi-wire mogelijkheid van deze speaker gebruiken zoals in dit artikel van Nordost, en dan de derde aansluit optie in dit artikel.
Lijkt lastig maar is vrij simpel te doen, kom je er niet uit dan maak ik wel een foto van mijn speakers waar ik optie 3 op toegepast heb.

http://www.nordost.com/downloads/NorseJumperinstructions.pdf


Ik ga dat is proberen, en ga is van die spades bestellen, die kabel bruggetjes kan ik toch maken van een stukje speakerkabel uit mijn set?

Ik bestel wat van die dingen zoals op de foto, ik heb daar ook banana's van.
Deze klemmen best goed, nadeel met mijn dikke speakerkabel draaien de klem schroeven niet diep genoeg, dan kan ik het sier kapje er niet meer op draaien, maar verder zijn die best mooi stevig.
Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 MM7055 2x | 7.1.4  Chario: Fronts Hiper Masterpiece, Surrounds Syntar 200T, BSR Syntar 100T, Center Hiper,  FH + RH Syntar 100, VOG Syntar Center | Stereo Rel Strata 3, Sub SVS PC+20-39 | Bank Clark TST239s 2x

CBdicX

#59
Citaat van: master30 op januari 24, 2017, 12:27:14
Ik ga dat is proberen, en ga is van die spades bestellen, die kabel bruggetjes kan ik toch maken van een stukje speakerkabel uit mijn set?

Ik bestel wat van die dingen zoals op de foto, ik heb daar ook banana's van.
Deze klemmen best goed, nadeel met mijn dikke speakerkabel draaien de klem schroeven niet diep genoeg, dan kan ik het sier kapje er niet meer op draaien, maar verder zijn die best mooi stevig.

Ik gebruik deze ook, maar dan de "banaan" versie, met een kabel dikte van 2.5mm geen probleem mits ik de draden maar niet in elkaar draai.
Als je de draad stript en de koperdraad zo naar binnen brengt kan je de schroefjes wel voldoende aan draaien.
Gewoon dezelfde draad gebruiken die nu op de speaker zit.
Als het goed is zal je geen negatief verschil merken, volgens Nordost is dit de meest gunstige manier van aansluiten als je de metalen bruggen niet wil gebruiken.

Tot op heden maar 1 speaker gehad die nieuw vanuit de doos ook dit systeem toepaste zonder de metalen bruggen, en dat was de Magnat Quantum 1009, een prachtig afgewerkte zilver/koper draad met aan 1 kant een spade, andere kant een banaan.
Ik heb aan 1 kant een banaan en de andere kant gewoon geschroefd zitten.
(sorry voor de wat wazige foto, maar ik zie het allemaal ook niet meer zo scherp........ :-D)