Marantz KI Ruby set getest in Stereo van 11-2018 en i-fidelity.net van 22-1-2019

Gestart door MarantzRuby, oktober 13, 2018, 11:46:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Sceptisch is niet per definitie negatief  :wink:.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op oktober 16, 2018, 21:27:23
Mijn post was niet negatief bedoeld, alleen een oprechte vraag. Verder vind ik het vanzelfsprekend dat duurdere apparatuur in principe betere kwaliteit betekend. Het zou niet goed zijn als een instapmodel beter presteert dan een topmodel.

Paul

Het hoort ook bij de hobby, helemaal mee eens Robert.  😉

Citaat van: xander32 op oktober 16, 2018, 21:18:56
... er zijn hier een paar sceptische mede forumleden, prima voor de discussie en de levendigheid op het forum, maar laat jou er zeker niet door uit het veld slaan  :wink:.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Citaat van: Paul op oktober 16, 2018, 22:33:40
Het hoort ook bij de hobby, helemaal mee eens Robert.  😉
Ja. :-D Af en toe een dwarsliggen, maar zonder dwarsliggers is er geen spoor.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32


joep



Kan alleen maar zeggen kijk niet te veel naar cijfertjes.

Fotografie is ook een hobby van mij. Daar hebben ze het ook vaak over cijfertjes. Welke veel makkelijker meetbaar zijn dan bij het HiFi gebeuren.
Leuk maar het zegt niets. Met een goedkoop fototoestel kun je niet alles maar je kunt er wel de mooiste emotionele foto's mee maken.
Daar heb je echt niet het duurste van het duurste voor nodig. Daar is het de fotograaf die het moet doen.
Bij HiFi moet je luisteren naar wat jij in jouw omgeving mooi gaat vinden. En ook duurder is niet altijd beter. Vaak wel.
De juiste persoon in de juiste akoestische omgeving kan van elk toestel uit het lijstje genieten.
Dus maak je niet druk over domme lijstjes en ga rustig zitten luisteren. Iets wat echt slecht is staat er niet tussen.

Audiofiel

#20
Een nieuwe test op het Duitse LowBeats is niet zo postief: https://www.lowbeats.de/test-marantz-ki-ruby-super-sacd-player-plus-edel-amp/
Vooral de versterker vinden ze niet zo goed. De sacd speler daarentegen wel.

CBdicX

Dit is nu net het grote probleem van recensenten, wie tref je om iets te testen.
Ze eindigen nagenoeg allemaal met, ik vind...........,en dat klopt, hij vind, en een ander vind dit.
Dit soort testen zou door een en dezelfde persoon gedaan moeten worden, en dan nog kan zijn bevinding totaal haaks staan op die van een gebruiker.
En waar word er getest, dat is zeker niet jou huiskamer, dus gaat het vergelijk al mank.
En welke speakers worden er gebruikt, toevallig dezelfde als die de geïnteresseerde heeft, dan heb je mazzel, maar ook die kans is uiterst klein.

Kijk niet teveel naar cijfers en testen, het is maar een klein hulp middel en jou oren moeten het definitive oordeel vellen, en dan wel in je huiskamer, niet ergens in een geprepareerde luisterruimte !
Als ALLE testen van de verschillende bladen negatief zouden zijn dan is er werkelijk iets mis, maar die kans met de huidige stand van versterker techniek zet ik op 0.
En de speakers blijven voor 80% de smaakmakers, een goed klinkende speaker in jou kamer gaat niet opeens slecht klinken door van een PM10 te switchen naar een Ruby of PM14SE, denk zelfs dat een "budget" Marantz of Denon het ook prima zal doen.
En dan speelt "proud of ownership" nog mee met de duurdere versterkers/speakers, een zeer belangrijk fenomeen waar geen recensie tegenop kan   :wink:

TurboMarco

#22
Laten ze voor de gein eens blind testen ,ik durf te wedden dat ze het dan niet meer weten .
De zelfbenoemde recensenten (yelpers) weten dit ook wel ,maar het betaald zo lekker om een mening te ventileren .

Trek je niets aan van die hoernalisten ,jij ....en alleen jij kan je eigen aankopen verantwoorden .

ps, adblocker houd toch mooi even 21 reclameblokken tegen op die website ,geef toch wat na te denken over eventuele objectiviteit  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Citaat van: TurboMarco op januari 23, 2019, 12:06:16
Laten ze voor de gein eens blind testen ,ik durf te wedden dat ze het dan niet meer weten .
De zelfbenoemde recensenten (yelpers) weten dit ook wel ,maar het betaald zo lekker om een mening te ventileren .

Trek je niets aan van die hoernalisten ,jij ....en alleen jij kan je eigen aankopen verantwoorden .

ps, adblocker houd toch mooi even 21 reclameblokken tegen op die website ,geef toch wat na te denken over eventuele objectiviteit  :wink:

En die reclameblokken zijn alleen maar aan dat specifieke artikel gekoppeld? En zo houden we toch economisch alles draaiende......

TurboMarco

#24
Citaat van: Rob46 op januari 23, 2019, 13:56:50
En die reclameblokken zijn alleen maar aan dat specifieke artikel gekoppeld? En zo houden we toch economisch alles draaiende......
Rob je begrijpt het niet .

Techpress die bestaat uit de gratie van adverteerders zijn niet objectief ,diegene die betaald bepaald .

Of koop jij wel jouw producten op basis van verkooppraatjes cq reclame ?

edit: Een economie die draait op reclameblokken  ,dat geloof je zelf toch niet ?


https://youtu.be/0rGNdG6VyWc
Kijk dit filmje eens ,nu gaat dit niet over hifi producten maar over pc gerelateerde producten ,maar had net zo goed over telefoons kunnen gaan ....of wasmiddelen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Niets nieuws toch? Reclame werkt, al jaren. Of ben jij hier geheelonthouder in? Feit is wel dat als jij het ok vindt, het daar uiteindelijk om gaat. Iets wat voor audio een statement in mijn optiek betreft. Daarnaast vind ik de opmerking Proud of Ownership ook zeker van belang in een keuze. Recensies kunnen vaak als verdieping of oriëntatie hun nut hebben. Er zijn artikelen die verder gaan dan wat goed of minder goed is. Om daar nu gelijk alle resescenten, of zoals jij het noemt hoernalisten op een hoop te gooien ........dat vind ik te makkelijk.

TurboMarco

Hoezo te makkelijk ,die adblocker liegt niet hoor .
Citeerof zoals jij het noemt hoernalisten op een hoop te gooien ........dat vind ik te makkelijk.
Een journalist hoort beoordeeld te worden aan de hand van gedegen onderzoek waarbij hij/zij ter alle tijden objectief hoort te zijn ,en niet door commerciële instanties betaald te worden .

Heb je het YT filmpje wel helemaal gezien ?   

CiteerOf ben jij hier geheelonthouder in
Ja .

CiteerReclame werkt, al jaren
Voor jou wellicht ,wat ik mij dan afvraag is waarom jij dan geen Bose set hebt  :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#29
Citaat van: Rob46 op januari 23, 2019, 16:29:00
Niets nieuws toch? Reclame werkt, al jaren. Of ben jij hier geheelonthouder in? Feit is wel dat als jij het ok vindt, het daar uiteindelijk om gaat. Iets wat voor audio een statement in mijn optiek betreft. Daarnaast vind ik de opmerking Proud of Ownership ook zeker van belang in een keuze. Recensies kunnen vaak als verdieping of oriëntatie hun nut hebben. Er zijn artikelen die verder gaan dan wat goed of minder goed is. Om daar nu gelijk alle resescenten, of zoals jij het noemt hoernalisten op een hoop te gooien ........dat vind ik te makkelijk.
Reclame werkt allen volgens hen die in een mens met een vrije wil en vrije keuzevrijheid geloven. Doch zoals het met elk geloof en ideologie het geval is, het is niet meer dan een geloof, een idee, en elk geloof wordt gekenmerkt door het volledig ontbreken van een samenhangende en empirisch verifieerbare wetenschappelijke basis, want Jezus liep niet over het Meer van Galilea en evenmin stond hij op uit de dood, want ook Jezus was van nature in de eerste plaats wetenschapper en geloofde derhalve niet in tegenwetenschappelijke hanky panky en hocus pocus, alleen maar indien dat wetenschappelijk verifieerbar is, en zoiets is tot op heden dat nog nooit geweest, ondanks dat de zo graag in haar of zijn eigene en eigen identiteit tracht vast te houden.  Edoch wetenschappelijk en volgens alle wetten der logica is dat niet meer dan tevergeefs en dat altijd geweest. Lees Schopenhauer en Wittgenstein maar eens,  want zij worden algemeen in seculiere wetenschapskringen erkend als de twee aller intelligentste en allergrootste filosofen ooit, en overtuig uzelf: "So, come over to the dark side (aka reality itself), Luke?!" Facts are stranger than fiction, that's why most of us choose for fiction. Oftewel, de realiteit verzin je niet, die overkomt je. Liefs, Cor. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *