Geweldige 5.1 mixen

Gestart door Zoldar, oktober 08, 2012, 23:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Moet je een keer gaan luisteren naar een goede HT set dat is toch echt wel  notworthy 

Het geluid is helemaal om je heen  :-)

Marvin

Het wordt steeds beter John.
Maar voor mij gaat het eigenlijk om de films en de Xbox, dat is met surround echt een dikke extra beleving.
Muziek heeft me vaker teleur gesteld dan positief verrast, maar dat lijkt wel beter te worden.

Ook stereo was niet per definitie een verbetering tov mono.
Er werden nogal wat rariteiten uitgehaald wat de beleving niet ten goede kwam, dat zie (hoor) je met surround dus ook.
Alleen is het met al die extra kanalen niet echt overzichtelijker geworden, er wordt maar wat aangerommeld in veel gevallen.
Er is wel een soort van standaard, maar er wordt maar bar weinig naar gehandeld.
Gevolg is dat er vele verschillende manieren zijn waarop een mix door je huisje tettert.

Maar zoals ik al zei, het lijkt wel of er algehele verbetering gaande is.

Marantz 81

Dat is met cd,s luisteren op een stereo set hetzelfde verhaal zoals je omschrijft met de mixen in 5.1

Soms heel mooi  pompom meeste middelmatig  :-)  en bagger  :schater:

Queen live at wembley en Dido live at brixton academy  U2 360 zijn toch wel mijn favorieten in 5.1

Films geef ik niet om ,ga ik naar de bioscoop  byebye


WimPeu

Ik weet dat je het toch nooit zult doen maar toch.....kom eens luisteren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Een geweldige 5.1 mix, meer on-topic kan ik het niet maken,  is ten alle tijde een extra beleving, klaar.   8-)

Zoldar

idem.

net zoals er beste stereo mixen zijn, zijn er ook puike 5.1 mixen waarbij je de de muziek niet uit de speakers lijkt te komen maar je omringd in een soundfield. tel daarbij op het feit dat je het laag door een apparte sub laat doen en de knappe roomeq van tegenwoordig en je hebt een mega ervaring. steeds vaker in hogere resoluties. (meestal beter dan 16 bits CD.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden