Geweldige 5.1 mixen

Gestart door Zoldar, oktober 08, 2012, 23:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Een beetje vergeten geraakte hoek, de surround mix. Deze mixen maken gebruik van het sub kanaal en je draait dus in feite met een apparte amp voor je laag, bij de juiste cross. Noem je favoriete surround opnamen.

Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet, DVD-Audio
Zowel de 24 bit/48 khz MLP en DTS mix zijn dynamisch, luchtig en hebben een gesloten sound bubble

NIN - Downward Spiral, SACD multi-channel
open, fel en met leuke pans is dit een leuke versie van dit album.

Pink Floy - Dark Side of the Moon -SACD multi-channel
de mannen van de Floyd deden quad mixen toen de huidig bandjes nog wisten wat LSD was.

Diana Krall - the girl in the other room, SACD
Jazz puristen zullen hier van gruwellen. En de keuzes in de mix zijn af en toe twijfelachtig (gitaar achter?). Maar het is allemaal zo gepolijst en kraakhelder.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Vlearmoes

De eerste die mij te binnen schiet is  de muziek van Animusic  :yes:

http://www.animusic.com/downloads/
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Dreamtheater : Systematic chaos  HB

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#3
Zelfs in 2.0 stereo doen de DVD-A 5.1 mixen van Steven Wilson (oprichter en gitarist van o.a. Porcupine Tree) het erg goed, ook via een eenvoudige BD-speler zoals de Panasonic DMP BD-75 van €75,- (bij de MM). Ik ben zelf in het bezit van 2 van dergelijke mixen: Porcupine Tree - 'Lightbulb Sun' en No-Man - 'Together We're Stranger'. Beiden op het K-Scope-label.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinnyvinz

Mijn toppers op dit moment:
-Pink Floyd  the dark side of the moon
-Dire straits  brothers in arms

Marvin

10jaar Q-dance. DTS-HD.



--Verstuurd zonder netwerk--

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Citaat van: Paul op oktober 09, 2012, 18:46:15
Mijn topper in 5.1 mix


Dit is ook meer mijn 5.1 mix beleving. :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Dido Live At Brixton Academy. Heb hem in HD 720p met DD mix. Beter heb ik ze nog niet gehoord.  notworthy




http://www.youtube.com/watch?v=6LcanOyS6KA
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

#9
Roger Waters - in the flesh DVD
In DD 5.1. Ik dacht toen dat ik PF muziek nog nooit zo helder en "airy" gehoord had. Nu nog niet.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Die dvd van Dido is een erg mooie opname idd  notworthy zowel in 2.0  als in 5.1 in het hoge noorde  :-D

Marantz 81

Citaat van: Zoldar op oktober 09, 2012, 22:00:41
Roger Waters - in the flesh DVD
In DD 5.1. Ik dacht toen dat ik PF muziek nog nooit zo helder en "airy" gehoord had. Nu nog niet.



Ik heb Pulse gehoord bij Wbrands in 9.1 dat was ook  notworthy

JohnWx

Wat is de extra dimensie of toegevoegde waarde van 5.1 ipv 2.0/2.1


serieus bedoeld deze vraag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

John je bent zelf audio verkoper geweest daarin weet je het verschil toch wel zeker ,of hadden ze toen nog geen HT  :-D

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op oktober 13, 2012, 00:13:47
John je bent zelf audio verkoper geweest daarin weet je het verschil toch wel zeker ,of hadden ze toen nog geen HT  :-D

Wilde we niet en ik hield me er niet mee bezig


Snap het principe wel maar het lijkt mij soms zo onnatuurlijk of is het een andere beleving ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.