Einde van de CD nabij?

Gestart door mars, februari 16, 2010, 15:38:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: stone op november 17, 2010, 11:56:12
Is wimpeu goed in jip en janneke taal?  :-)


Als je Wim zijn tegenpool zoekt ?

Ik ben bijvoorbeeld weer goed in JAP en JINNEKE taal  :yes:



byebye byebye




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: renes59 op november 17, 2010, 13:07:20
Ik leen ze hier: http://www.muziekweb.nl/  De cd's komen aan in de plaatselijke bibliotheek in Aduard, mijn woonplaats onder de rook van Groningen. Bestellen via de computer, een week later kan ik ze ophalen. Kosten zijn €2,35 per cd. Ze hebben meer dan 300.000 titels.
Je moet wel eerst lid worden van muziekweb, dit kan alleen als je lid bent van een bibliotheek. Het lidmaatschap van muziekweb is dan gratis. Elk jaar wel aangeven dat je lid wilt blijven.


O ja , stom van mij .

Ik had er even geen erig in  redface , opsturen naar een andere bibliotheek doen ze ook  :yes:



Groeten  EDWIN  B

Niber

#62
Ik zou het persoonlijk vreselijk zonde vinden als de cd helemaal verdwijnt.
Noem me ouderwets voor een 25-jarige, maar ik vind een cd of lp veel "echter". Een cd uitzoeken en dan in de lade doen geeft mij veel meer het muziekgevoel dan een grote afspeellijst selecteren op de pc.
Met platen heb ik dat nog meer, de juiste plek zoeken en dan voorzichtig de arm laten zakken zodat de naald op de juiste plek komt.

Qua winkels is het "onze" eigen schuld. Ik koop ook liever 3 cd's via internet dat 2 in de echte winkel, want ook ik moet hard voor mijn salaris(je) werken.
Platen daarentegen koop ik wel in de winkel of bij een concert.

Bij ons in de buurt hebben we in Assen gelukkig een goede cd-winkel en een klein stukje verder in Groningen ook een stel. Qua platen kan ik Groningen ook m'n hart ophalen. Al baal ik wel dat de Platenworm al een paar jaar weg is.

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

ja ach van mij is het desinteresse wil helemaal niet streamen of al die digitale techniek gebruiken  :no:

wil gewoon een cd kopen en deze luisteren ,als het zover is dat de cd echt zou verdwijnen moet je wel maar tot die tijd zal ik me er niet voor interesseren  byebye

Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op november 17, 2010, 23:25:15
ja ach van mij is het desinteresse wil helemaal niet streamen of al die digitale techniek gebruiken  :no:

wil gewoon een cd kopen en deze luisteren ,als het zover is dat de cd echt zou verdwijnen moet je wel maar tot die tijd zal ik me er niet voor interesseren  byebye

Het grappige is dat ze dat ook vertelden over de LP.
En zie: er wordt hier en daar de top speler van toen opgeknapt en speelt weer als nieuw.
Tevens zijn er ontwikkelingen gaande dat er nieuwe (top) platenspelers modellen worden uitgebracht.

Er zullen m.i. nieuw producten ontwikkeld worden die weer een betere weergave hebben.
Andere opname technieken worden doorgevoerd. De techniek gaat hard.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de begin jaren 1900.
Wat er niet bereikt is in de laatste 100 jaar. Geweldig.
Wat een hedendaagse computer nu kan hadden ze in de jaren een halve kamer voor nodig.


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

#65
 stupid Hallo mede audiofielen, ik denk dat de cd-markt in zijn huidige vorm en omvang binnenkort, binnen vijf jaar, wel niet meer zal bestaan. Of de muziek-audio-cd als medium uitsterft is misschien een ander verhaal. Niet naar ik ozo hoop, om diverse redenen. Het zal misschien een niche-product worden  zoals de good old longplayer, waar de vraag naar stijgt en het aanbod groeit. Streaming is alleen interssant omdat het een enorme audiotheek openlegt en bereikbaar maakt. Doch er komt nog meer greep van de industrie op de content te rusten qua prijs, voorwaarden en beschikbaarheid. Ik weet het, ik ben niet kort van stof, soms. Ik hoop niet dat het onvolprezen Linn de enige juiste weg is ingeslagen. Muzikale wensgedachten van Cor1921 (nog niet zo lang aan het cd-infuus: 11 jaar pas) voor de toekomst.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JeroenLeeuwarden

Tja is het einde van de CD nabij. Wat noem je nabij? Ik denk dat men op een gegeven moment wel meer zal gaan streamen en dan is een cdtje overbodig. De cd is al digitaal dus ik denk niet dat dit kwaliteitsverschil op gaat leveren.

Ik denk echter niet dat mensen de cd's die ze al gekocht hebben weg gaan gooien. Ik ga dat zeker niet doen. Dus de cd's zullen nog wel heel lang blijven bestaan.

Dat cd winkels dicht gaan is eeuwig zonde. Ik vind het een super vrijetijdsbesteding om ff eerder naar huis te gaan en dan 2 uurtjes in de stad muziek te luisteren en slap te ouwehoeren met mensen over muziek.  Vervolgens ga je naar huis en kun je niet wacht om je nieuwe aanwinst te beluisteren.

Haal de winkel, het gesprek en het wandelingetje naar huis weg en dan hou ja het afspelen en de 'voorpret' tijdens het downloaden van 5 seconden over. Noem ik geen vooruitgang....

Gelukkig kun je in Leeuwarden bij een in ieder geval 4 winkels terecht.
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

joep

#67
Met een 3 tal Apple computers, 5 iPods en 2 iPhones in huis merk je hoe gemakkelijk het is om muziek te kopen in de iTunes store. Te gemakkelijk, voor je het weet heb je voor honderden euro's muziek in huis gehaald. En nu na de aanschaf van de CR502 waar je memory sticks vol met muziek mee kunt afspelen zal het wel meer en meer worden. Toch is het zonde dat je nu geen CD's en hoesjes meer hebt. Maar gemakkelijk is het zeker en een weg terug is er niet. Zoals nu de LP is het straks (over een jaar of 5 tot 10) met de CD.
Het nu wachten op een Marantz premium HD streamer. Ik denk dat het dan voor een groot deel snel over zal zijn met de CD. Maar je merkt het ook in de stad waar meer en meer CD winkels sluiten.

WimPeu

Persoonlijk vind ik een losse streamer veel interesanter dan een alles in 1 oplossing. Met de losse streamer (bv de Squeezebox) kun je iig nog zelf je Dac uitkiezen. Eigenlijk zou Marantz een Premium Dac op de markt moeten zetten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Janver

De Cd(,SACD) & mp3 zullen voor de consumentenmarkt deeinde nabij zijn. Hoewel veel mensen nog erg gehecht aan het fysieke gevoel van cd, cd boekje en hoes; zal het toch ondergeschikt worden.
Er zal een niche markt ontstaan voor Sacd's net als voor Lp's. En er komt ook wel weer een keer 'revival' zoals dat momenteel ook wel redelijk met de Lp gebeurt, maar die zal ook wel weer wegkwijnen.

Eigenlijk is een cd een overbodig middel die alleen maar extra storing geeft(stof, krasjes etcetera). Straks streamt men gewoon 192 kHz 24 bit( of welke superieure kwaliteit dan), direct vanuit de studio zonder enig verlies. Zonder het mogelijke verlies van informatie door de professionele sacd/cd branders en daarna weer het mogelijk verlies door de laser van de cd-speler en de omzetting van de laser naar een signaal.
Hier kan uw reclame staan!

Barrett

Die is er......de SA15S2 / SA11S2.....die kunnen ook nog cd en sacd weergeven :-D

Citaat van: WimPeu op januari 10, 2011, 18:37:35
Persoonlijk vind ik een losse streamer veel interesanter dan een alles in 1 oplossing. Met de losse streamer (bv de Squeezebox) kun je iig nog zelf je Dac uitkiezen. Eigenlijk zou Marantz een Premium Dac op de markt moeten zetten.

WimPeu

Dat is toch wat anders. Dan kun je ook Receiver zeggen daar zit ook een dac in. Ik bedoel een stand alone dac in de prijs/kwaliteit van rond de 2000,- Euro. Compleet met ethernet USB XLR meerdere coax en toslink aansluitingen. Kortom een wat hoger in de markt staande audiofiele digitale input omzetter.

Je snapt het wel natuurlijk.... clown1
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op januari 10, 2011, 20:45:37
Dat is toch wat anders. Dan kun je ook Receiver zeggen daar zit ook een dac in. Ik bedoel een stand alone dac in de prijs/kwaliteit van rond de 2000,- Euro. Compleet met ethernet USB XLR meerdere coax en toslink aansluitingen. Kortom een wat hoger in de markt staande audiofiele digitale input omzetter.

Je snapt het wel natuurlijk.... clown1

Naim en dat soort mooie spullen  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Idd, PS audio, Audio Research, Wadia dat soort dingen. Die hebben dat al jaren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

oi,

Ik heb dit Topic ooit gestart naar aanleiding van het sluiten van ''Plato'' hier in Den Haag.

Nou vorige week is er weer een gestopt nopompom , hoewel dit een zaak speciaal voor ''hard rock'' en ''gothic'' liefhebbers was , was het toch een cd winkel van , door en voor liefhebbers :cry:

Oja en wat maanden terug sloot ook ''Rythem import'' zijn deuren.  Dit was een zaak die bezocht werd door Top Deejays maar ook de hobbyist die twee draaitafels en een paneeltje op zolder heeft , en af en toe ook op zeer interresante party's te horen zijn HB
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun