Dynamische, natuurlijke, ongefilterde opnames/muziek.

Gestart door xander32, mei 02, 2014, 19:23:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: renes59 op mei 07, 2014, 16:47:04
Dat is wel een kwestie van smaak. Als ik het hoor denk ik direct aan draagbare radio's uit de 80'er jaren met een spatial knop erop, die gaven hetzelfde effect.
Ik heb de cd 1x helemaal afgeluisterd, dat is genoeg voor mij.
... dan ben je al verder dan ik :wink:. Ik heb dit album gekocht omdat het een "masterpiece" zou zijn, een jaar of vier terug. Maar nog nooit in z'n geheel beluisterd, ik kom er gewoon niet doorheen :no:. Wat een afgrijselijke "muziek", een overgeproduceerde bedenksel uit een pc  8-).

Smaakgebonden :yes:.

WilliamB

cd Ilse de lange " Eye of THE Hurrican"
Ik vind deze vrij open met veel dynamiek. Geweldige cd.

Cd van Essential Einaudi " Islands"
Mooi piano muziek, met een filmische karakter. Echt een aanrader.
Volgens mij ook puur opgenomen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

renes59

Citaat van: xander32 op mei 07, 2014, 17:21:02
... dan ben je al verder dan ik :wink:. Ik heb dit album gekocht omdat het een "masterpiece" zou zijn, een jaar of vier terug. Maar nog nooit in z'n geheel beluisterd, ik kom er gewoon niet doorheen :no:. Wat een afgrijselijke "muziek", een overgeproduceerde bedenksel uit een pc  8-).

Smaakgebonden :yes:.
Zo'n masterpiece vind ik het ook niet. Heel speciaal is dat brede stereo niet. Heel smaak gebonden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

#33
Tuurlijk is ie smaak gebonden maar in mijn oren een kunststukje. Levens echte geluiden in mijn beleving en meerderen die dit beamen die deze CD bij mij beluisterd hebben . Enorm breed stereobeeld en waar de Q-sound effecten opkomen doet je set niet onder in vergelijk met een 5.1 beleving. Enorm krachtige en dynamische passages. Maar nogmaals, ieder zijn smaak  :yes:

Maar ik denk niet dat het "natuurlijke ongefilterde" opnames zijn  :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

#34
... idd. een smaakkwestie. Ik begrijp dat het album eigenlijk een verhaal vertelt middels de muziek, het is als ware een soort boek in muziekvorm. En het zal reuze knap in elkaar steken, maar het raakt mij niet. En dat dient muziek in essentie voor mij te doen. Maar dit album kent een hele schare liefhebbers en dat zal ook niet voor niets zijn.

Citaat van: WilliamB op mei 07, 2014, 18:25:13
cd Ilse de lange " Eye of THE Hurrican"
Ik vind deze vrij open met veel dynamiek. Geweldige cd.

Cd van Essential Einaudi " Islands"
Mooi piano muziek, met een filmische karakter. Echt een aanrader.
Volgens mij ook puur opgenomen.
... die laatste heb ik al eens bij jou mogen aanhoren, fraai.

Cornelis1921

#35
Citaat van: xander32 op mei 04, 2014, 19:24:46
Klopt Cor.

Echter, we hebben allen wel CD's/opnames waarvan wij zelf denken dat die in deze categorie passen.
De bedoeling van dit draadje is om die software met elkander te delen. Ik nodig jou dan ook van harte uit om hier een aantal klassieke pareltjes te posten :yes:. Want volgens mij is er hier op het forum niemand anders met zo'n kennis betreft de klassieke werken als jij.
Gustav Mahler: Symphony No. 5 in C-Sharp Minor gespeeld door het Royal Philharmonic Orchestra o.l.v. dirigent Frank Shipway op het Tring label (©1997). Deze opname (20bit)/mastering (32bit) klinkt super open en dynamisch. Een aanrader! :yes: (Zowel in CD als SACD uitgebracht en nog steeds verkrijgbaar: Amazon.co.uk.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op mei 21, 2014, 10:22:39
Gustav Mahler: Symphony No. 5 in C-Sharp Minor gespeeld door het Royal Philharmonic Orchestra o.l.v. dirigent Frank Shipway op het Tring label (©1997). Deze opname (20bit)/mastering (32bit) klinkt super open en dynamisch. Een aanrader! :yes: (Zowel in CD als SACD uitgebracht en nog steeds verkrijgbaar: Amazon.co.uk.)
Dank voor de tip Cor :yes:. Ik ga eens op jacht.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Wintertje

Ik ben toevallig gisteren bij het Platenmannetje in Delft geweest :-P