'Clipping'

Gestart door Cornelis1921, augustus 11, 2011, 10:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: jowa op augustus 13, 2011, 00:39:55
Citaat van: WimPeu op augustus 11, 2011, 23:14:57
De versterker ging clippen (schoot bijna in de beveiliging) Er begonnen een paar blauwe leds te knipperen die ik nog nooit had gezien. Er stond 'clip' bij.. :-D  De Ushers gaven (natuurlijk  HB) verder geen krimp. Heb die CD niet weer hard gedraaid.  nonono

  :-o Huh, had je daarna niet last van je oren? Dat moet dan wel allej*z*s hard hebben gestaan.

Het gekke van die cd is dat dat dus erg mee viel. Ging wel stevig maar als ik op stoom ben draai ik geregeld aanzienlijk harder maar dan zonder problemen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op augustus 13, 2011, 00:43:37
Citaat van: jowa op augustus 13, 2011, 00:39:55
Citaat van: WimPeu op augustus 11, 2011, 23:14:57
De versterker ging clippen (schoot bijna in de beveiliging) Er begonnen een paar blauwe leds te knipperen die ik nog nooit had gezien. Er stond 'clip' bij.. :-D  De Ushers gaven (natuurlijk  HB) verder geen krimp. Heb die CD niet weer hard gedraaid.  nonono

  :-o Huh, had je daarna niet last van je oren? Dat moet dan wel allej*z*s hard hebben gestaan.

Het gekke van die cd is dat dat dus erg mee viel. Ging wel stevig maar als ik op stoom ben draai ik geregeld aanzienlijk harder maar dan zonder problemen.

zou je dat ook even willen zeggen tegen alle dieren rondom huize Peu er zijn er nu al een paar opgevangen door stichting Dier en Sound
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Mijn hond ligt hier (net als die bewuste avond) gewoon relaxed te wezen aan mijn voeten. Is wel wat gewend. Over de hond van de buren doe ik geen uitspraken. Maar die heeft ook geen herder bloed dus in onze ogen een mietje... :evil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op augustus 13, 2011, 01:25:44
Mijn hond ligt hier (net als die bewuste avond) gewoon relaxed te wezen aan mijn voeten. Is wel wat gewend. Over de hond van de buren doe ik geen uitspraken. Maar die heeft ook geen herder bloed dus in onze ogen een mietje... :evil:

:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

#64
Citaat van: gerard op augustus 12, 2011, 23:10:42
Klopt idd wel met de volume potmeter, hangt heel erg af van je versterker.
Bij mij is normaal luisteren standje tussen 9  en half 12 , plank gas is tegen 3 uur :-)

Met mijn vorige marantz receiver SR4600 kon ik trouwens ook bijna max uitsturen op m'n RS6, tot zo'n +10 op de volume knop :-o

Ben het met Marco eens dat het lastig meten is a.d.h.v. de draaiknop.

Zoals ik bij jou lees heb je plankgas tegen drie uur.

Dat ga ik echt niet redden. Op twaalf uur heb ik binnen de kortste keren de kids op de deur aan het bonken of het wat zachter kan. Staat ie op 3 uur. Wat me nog niet gelukt is. Kan ik niet meer in de huiskamer blijven.

Per saldo elk merk en versterker heeft zijn eigen wijze van opbouw.
Daarnaast wordt als specificatie bij mijn amp opgegeven
8 ohm 130 watt en 4 ohm 170 watt. Mijn speakers zijn 4 ohm.

Een onderderlinge vergelijking tussen een amp. is er niet of zeer moeilijk te maken.


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet