'Clipping'

Gestart door Cornelis1921, augustus 11, 2011, 10:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 nopompom stupid Klippen, soms ben ik bang of heb het gevoel, dat als ik de volumeknop nog meer opendraai dat dat optreedt met alle gevolgen vandien. Wat is klippen precies, wat zijn de objectieve signalen en hoe kan men het voorkomen c.q. ondervangen, als men niet over NAD-versterker beschikt of een ander versterker met een anti-clippinginrichting?

P.S. Ik ben zelf geen absolute leek meer, doch uitleggen op dat nivo bespaart een aantal bezoekers van ons forum misschien veel ellende en kosten.

Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Clipping:  Bij clipping is de luidspreker overbelast met gelijkstroom, dus brandt de spoel door.

Dennis E36

Ik zeg altijd maar goed blijven luisteren naar wat je aan het doen bent. Dan kan
het eigenlijk (bijna) niet verkeerd gaan. Als er ergens een defect zit kan er natuurlijk altijd
Iets kapot gaan, maar dan is het niet door eigen toedoen.

Vooral als je net even wat meer gas wil geven dan normaal, extra goed blijven luisteren of alles nog klopt.
Bij twijfel: tikkie terug :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

still life

Citaat van: Dennis E36 op augustus 11, 2011, 15:04:42
Vooral als je net even wat meer gas wil geven dan normaal, extra goed blijven luisteren of alles nog klopt.
Bij twijfel: tikkie terug :yes:

eens de hap gaat clippen is de twijfel voorbij & spurt je vanzelf wel naar de volumeknop/regeling..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Audiotic

http://nl.wikipedia.org/wiki/Clipping_(audio)