stoomverbruik marantz 5006

Gestart door destoker, december 16, 2012, 15:09:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

destoker

Hallo forum leden, ben in bezit van een marantz receiver sinds een jaar. Erg tevreden over dit ding maar nu het volgende. Tijdje geleden een energiemeter gekocht om van diverse app. het verbruik te meten. Oook tussen receiver e.d. geplaatst. Wat blijkt; de reiver verbruikt in standbystand(met afstb. op standby gezet, rode lampje brandt) +- 60w. Heeft iemand een idee mijn inziens is dit normaal aangezien de documentatie over dit app. een standbystand aangeeft van 3w. ?

SB_Marantz

8 van de 10 energieverbruiksmetertjes wijken tot 300% af dus dat kan wel kloppen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

destoker

Ben het wel eens dat die metertjes afwijken maaar 300 % zou dan betekenen dat standbyverbruik dan omtrent max.9w zou mogen zijn. Echter heb ik gebruik gemaakt van 2 meters ( 1 hema gevalletje en een professionele) die onderling ongeveer 5w afwijken.

renes59

Als ik eerlijk ben, het is mij worst wat mijn set verbruikt. Stand by zit er niet op het is aan of uit. Het zijn buizen dus wordt warm, kan de kachel een graadje lager van 22 naar 21 C.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Exxar

Staat de HDMI control of HDMI pass through functie toevallig aan?

destoker

Renes, het gaat mij zeer zeker niet om het stroomverbruik anders koop je dergelijke app. niet. toch? Ik vind het zeer frappant dat het verschil tussen standby en aan nauwelijks scheelt in het verbruik. Hdmi control staat overigens uit.

SB_Marantz

In std by staat er geen spanning op de eindtrap etc dus dat kan niet

@Idle zal zo'n ding ongeveer 75 Watt verbuiken.
In std by hooguit een paar Watt
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

destoker

Toch is het zo zo gauw ik de receiver in de stand stanby zet zowel met de afstb. als handmatig(op het front) het verbruik 60w aangeeft!

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

destoker

Probleem hoog standbyverbruik is opgelost. Receiver stond ook ingesteld op zone 2 ( die ik overigens niet heb).
Enige indicatie daarvan is verlicht blokje in het dispaytje dat zeg maar op 2 uur brandt. Verder daarover niets gelezen in de manual ( of niet goed gekeken of te vlug gelezen). Voor de regeerders bedankt.