2 kanaals setje (LS en stereo-amp)voor MAX 1500e gezocht

Gestart door Shepherd Moon, juli 20, 2011, 18:42:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd Moon

ja, sorry, ik krijg geen notificatie's via email van dit forum hier.
Was ff weer drukker bezig met de civic nadien.

Luistersessie heeft ff geduurd, maar ik moet erkennen dat ik op het eerste zicht niet echt verschil hoorde tussen die 2.
Ik heb zelf eigenlijk ook niet op de luisterplek gezeten om echt eens zeer aandachtig proberen punten van verschil te herkennen.

Foto's moet ik nog uploaden. PC is eindelijk in orde geraakt ervoor, dus ze kunnen spoedig volgen.

Maar ik zou echt graag eens op voorhand willen weten wat nu het verschil is tussen een PM14 KI - PM14 (niet de KII !! )

Tot later :)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

JohnWx

Citaat van: Shepherd Moon op augustus 31, 2011, 09:06:18
ja, sorry, ik krijg geen notificatie's via email van dit forum hier.
Was ff weer drukker bezig met de civic nadien.

Luistersessie heeft ff geduurd, maar ik moet erkennen dat ik op het eerste zicht niet echt verschil hoorde tussen die 2.
Ik heb zelf eigenlijk ook niet op de luisterplek gezeten om echt eens zeer aandachtig proberen punten van verschil te herkennen.

Foto's moet ik nog uploaden. PC is eindelijk in orde geraakt ervoor, dus ze kunnen spoedig volgen.

Maar ik zou echt graag eens op voorhand willen weten wat nu het verschil is tussen een PM14 KI - PM14 (niet de KII !! )

Tot later :)

kan je instellen je notificaties
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Ik heb hier een music emotion liggen met een mooie stereo set erin. Kost 2000 euro.

Staat in nummer 6-2010

XTZ cd speler
XTZ versterker
Xtz vloerstaands luidsprekers.

Komt echt super uit de test voor wat het waard is zo'n test
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

d15b2

Hallo,
Ik ben dus degene waarover het hier gaat.  byebye

Ik heb dus idd een koopje kunnen doen met die pm14 en st17. Stond toevallig op het net en denk zelfs in de verkeerde rubriek en was met de zoekfunctie van de website ook niet te vinden. Gelukkig!

We hebben deze dus innerlijk vergeleken met de pm14KI van Shepherd moon en er waren dus op het eerste zicht zeer weinig verschillen op te merken. Dan maar snel aangesloten en gaan kijken of alles werkte, mooi laten warm spel tijdens het eten en... perfect!
Ding werkt gewoon 100%.

Dus nu ben ik de nieuwe eigenaar maar nog steeds opzoek naar speakers.
Het is altijd de bedoeling geweest om degelijk materiaal te kopen dat nog minstens 30jaar mee kan, maar na een paar uur luisteren naar de combinatie met de B&W 704 ben ik ook nog eens kritisch geworden ook (thnx Shepherd moon  nonono  just kidding   :angel:)
Mijn idee van de 704, super speaker, breed inzetbaar maar... mist imo een beetje "kick".
Voor mij zit er voldoende hoog, laag en mid in, maar ik mis echt de kick. We hadden een drumsolo opgezet en daar hoorde ik het duidelijk. Toevallig herinner ik mij een solo van mijn neef die vroeger drum speelde en toen kon ik de vergelijking ook beter maken.

Ik ben zelf in het bezit van 2 KRK rp8 actieve monitors voor mijn dj gebruik en vermoed dat daar net iets meer die agressieve kick in zit. Maar daar ben ik niet zeker van omdat ik nog nooit echt naar een speaker geluisterd heb, enkel naar de muziek die eruit komt.
Nu, naar die speakers kan ik geen 3uur na mekaar luisteren, maar denk dat dit eerder met de volumes te maken heeft en combinatie hoofdtelefoon (AKG) en speakers.

Bij deze, welke ervaringen hebben de mensen hier met speakers die net die kick iéts meer kunnen weergeven dan die 704's icm de pm14?
Wel heb ik een beetje bang als de speakers wat agressiever gaan zijn, dat je er ook sneller moe van wordt.
(ik heb voor de rest geen ervaring met hifi, ik wou eerst gewoon degelijk materiaal kopen, maar blijkt (te) veel verschil in te zitten o zo maar klakkeloos wat te kopen)

De ruimte waar deze te staan komen is een 8-9 op +-4.5 meter Met een "open" keuken met doorgang van een 1.5 a 2m.
Zelf was ik naar de vorige b&w 600 reeks aan het kijken. De 603 of 604 s3.

Verder was ik van zin om een paar winkels te doen en dan mijn keuze te maken, maar dat lijkt hier in de buurt nogal uitgesloten om "een paar" winkels te gaan luisteren. En om een paar 2de hands speakers te gaan beluisteren bij mensen thuis om deze dan, zonder vergelijk  of een referentie langs mijn kant, vind ik ook een moeilijk punt.

Dus waarschijnlijk ga ik terug naar mijn basis idee om "gewoon" kwaliteit te kopen die nog jaaaren mee kan en dan ga ik bij het karakter van de b&w speakers zeker niet geklxxt zijn want op zich spreekt de klank mij wel aan.

Dus keuzes te over maar geen idee, raad, ervaring, back-up genoeg om door de bomen het bos te zien.
Hoop op ervaringen van mensen hier.

Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

JohnWx

ik zou op zoek gaan naar een merk wat je aantrekt


als dat BenW is gewoon proberen is dat Magnepan ook is dat zelfbouw prima
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Ah je rijdt ook een Civic EG  :wink:

Gezien je een vrij grote woonkamer hebt ,zoude deze wel moeten kunnen

deze hebben echt punch en live geluid ,je kunt ze nieuw nog kopen bij correct voor 1000 stuk

http://www.klipsch.com/klipsch-classic-rf-7-floorstanding-speaker  byebye

d15b2

Yep Yep, ik rij ook met een civic EG. Momenteel met een d16 turbo op +-240pk.   HB
Mijn nickname gaat ondertussen een 7-tal jaar mee en is daarom makkelijk te onthouden  redface

Ivm de speakers denk ik hoe langer hoe meer dat het de B&W dm603 s3 gaan worden.
Deze zijn redelijk makkelijk te vinden, goede kwaliteit, de vriendin heeft ze op foto al goedgekeurd (zeer belangrijk) en ze zijn mooi geprijsd 2de hands. En aangezien ik (nog steeds) aan het verbouwen ben en er als maar meer details moeten worden afgewerkt in het interieur, die blijkbaar steeds meer kosten ook  frusty, zullen het voorlopig speakers worden van max700€. En daar passen die 603's ook ruimschoots in.

Wel denk ik dat ik mezelf aan het blind staren ben op die speakers, maar heb dan ook geen idee waar ik achter aan het zoeken ben. Zoiets als een speld en een hooiberg.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

Marantz 81

Ja die ken ik wel van CCH en HF , ik hou me laatste jaren niet meer zo mee bezig door het motorrijden ,maar het begint weer enorm te kriebelen  pompom nu zo,n Familie  :gaap: 1.4 civic te koop staan op CCH 

Als die B&W speakers jou aanstaan kwa sound ,dan is het een goeie koop  :yes: verder blijdt adviseren vrij moelijk zeker als je nog niet zoveel merken gehoord heb  :-)

Cornelis1921

 byebye hello
Citaat van: d15b2 op september 05, 2011, 03:30:36
Hallo,
Ik ben dus degene waarover het hier gaat.  byebye

Ik heb dus idd een koopje kunnen doen met die pm14 en st17. Stond toevallig op het net en denk zelfs in de verkeerde rubriek en was met de zoekfunctie van de website ook niet te vinden. Gelukkig!

We hebben deze dus innerlijk vergeleken met de pm14KI van Shepherd moon en er waren dus op het eerste zicht zeer weinig verschillen op te merken. Dan maar snel aangesloten en gaan kijken of alles werkte, mooi laten warm spel tijdens het eten en... perfect!
Ding werkt gewoon 100%.

Dus nu ben ik de nieuwe eigenaar maar nog steeds opzoek naar speakers.
Het is altijd de bedoeling geweest om degelijk materiaal te kopen dat nog minstens 30jaar mee kan, maar na een paar uur luisteren naar de combinatie met de B&W 704 ben ik ook nog eens kritisch geworden ook (thnx Shepherd moon  nonono  just kidding   :angel:)
Mijn idee van de 704, super speaker, breed inzetbaar maar... mist imo een beetje "kick".
Voor mij zit er voldoende hoog, laag en mid in, maar ik mis echt de kick. We hadden een drumsolo opgezet en daar hoorde ik het duidelijk. Toevallig herinner ik mij een solo van mijn neef die vroeger drum speelde en toen kon ik de vergelijking ook beter maken.

Ik ben zelf in het bezit van 2 KRK rp8 actieve monitors voor mijn dj gebruik en vermoed dat daar net iets meer die agressieve kick in zit. Maar daar ben ik niet zeker van omdat ik nog nooit echt naar een speaker geluisterd heb, enkel naar de muziek die eruit komt.
Nu, naar die speakers kan ik geen 3uur na mekaar luisteren, maar denk dat dit eerder met de volumes te maken heeft en combinatie hoofdtelefoon (AKG) en speakers.

Bij deze, welke ervaringen hebben de mensen hier met speakers die net die kick iéts meer kunnen weergeven dan die 704's icm de pm14?
Wel heb ik een beetje bang als de speakers wat agressiever gaan zijn, dat je er ook sneller moe van wordt.
(ik heb voor de rest geen ervaring met hifi, ik wou eerst gewoon degelijk materiaal kopen, maar blijkt (te) veel verschil in te zitten o zo maar klakkeloos wat te kopen)

De ruimte waar deze te staan komen is een 8-9 op +-4.5 meter Met een "open" keuken met doorgang van een 1.5 a 2m.
Zelf was ik naar de vorige b&w 600 reeks aan het kijken. De 603 of 604 s3.

Verder was ik van zin om een paar winkels te doen en dan mijn keuze te maken, maar dat lijkt hier in de buurt nogal uitgesloten om "een paar" winkels te gaan luisteren. En om een paar 2de hands speakers te gaan beluisteren bij mensen thuis om deze dan, zonder vergelijk  of een referentie langs mijn kant, vind ik ook een moeilijk punt.

Dus waarschijnlijk ga ik terug naar mijn basis idee om "gewoon" kwaliteit te kopen die nog jaaaren mee kan en dan ga ik bij het karakter van de b&w speakers zeker niet geklxxt zijn want op zich spreekt de klank mij wel aan.

Dus keuzes te over maar geen idee, raad, ervaring, back-up genoeg om door de bomen het bos te zien.
Hoop op ervaringen van mensen hier.
Hopende dat je ook op het forum voldoende "kicks" vindt: welkom hier, groeten, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thepioneer

Ik zou ook eens naar ushers gaan luisteren. Ik was helemaal b&w gek en vond het een geweldige sound.
Dit TOT ik usher hoorde en toen was ik volledig om.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

d15b2

Citaat van: Marantz 81 op september 05, 2011, 23:57:25
Ja die ken ik wel van CCH en HF , ik hou me laatste jaren niet meer zo mee bezig door het motorrijden ,maar het begint weer enorm te kriebelen  pompom nu zo,n Familie  :gaap: 1.4 civic te koop staan op CCH 

Als die B&W speakers jou aanstaan kwa sound ,dan is het een goeie koop  :yes: verder blijdt adviseren vrij moelijk zeker als je nog niet zoveel merken gehoord heb  :-)


ahzo, ben ik al bekend hier  byebye

Ik ben nog wel steeds met dezelfde civic bezig, maar de fora volg ik niet meer zoals een paar jaar geleden. zeker CCH niet  redface


Adviseren is helemaal makkelijk bij mij, aangezien ik énkel de b&w 's nog maar gehoord heb. Daarmee hier die vragen.  HLP
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

d15b2

Citaat van: Cornelis1921 op september 06, 2011, 00:11:29
Hopende dat je ook op het forum voldoende "kicks" vindt: welkom hier, groeten, Cor.

Thnx.
Ik ga mijn best daarvoor doen.

Ik zal ook foto's posten eens mijn huisje gereed is en alles een plaats heeft.

Groeten Bjorn.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

d15b2

Citaat van: thepioneer op september 06, 2011, 17:17:08
Ik zou ook eens naar ushers gaan luisteren. Ik was helemaal b&w gek en vond het een geweldige sound.
Dit TOT ik usher hoorde en toen was ik volledig om.

Die Usher speakers vind ik dus maar weinig op de 2de hands markt. 1 stel te vinden met vraagprijs van €1500 en daarmee ook buiten budget.
Toch bedankt voor de optie.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

d15b2

Mysterie opgelost. De speakers zijn gekocht.  hello
Het zijn de Monitor Audio rs8 geworden in Rosenut Real Wood Veneer
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink