2 kanaals setje (LS en stereo-amp)voor MAX 1500e gezocht

Gestart door Shepherd Moon, juli 20, 2011, 18:42:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd Moon

Hey,

lang geleden dat ik hier nog eens op geweest ben, maar komt eerder door m'n andere hobby die wat meer aandacht eist ;)

Nu een goede vriend van me zoekt voor z'n nieuwe woonst een goede 2 kanaals set, mag zowel nieuw als tweedehands zijn. Dus hieronder enkel te verstaan een stereo versterker en 2 goede luidsprekers.

Nu zelf gaat hij al eens bij een paar zaken gaan luisteren, maar ik wou hier ook eens een paar ideen voor hem proberen bij elkaar rapen.

zelf gebruikt hij deze eigenlijk vrij all around qua muziek, maar is ook wel iemand met een technisch oor  :wink:

Hebben jullie iedeeën toevallig, altijd welkom :)

Zelf zat ik al met een setje B&W 704 omdat hij het rustige geluid ervan apprecieert en toch veelzijdig is in karakter. 't is mss niet de meest verfijnde tov de 800 serie natuurlijk, maar een toffe all around die toch stevig uit de hoek kan komen.
Te vinden voor 1000e ongeveer op de tweedehandsmarkt, nu ja weet ik nog niet goed welke amp ik er zou tegenhangen want die jongens vragen toch wel wat sap soms  :roll:

Thx
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

JohnWx

ik weet het ook niet maar leuk dat je er weer bent  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Ik heb de 704 ook gehad. Erg fijne allrounder. Beetje stevige amp is idd wel aan te bevelen. Dan zit in bij Marantz toch wel minimaal aan de PM-8003 ed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

 :yes:
Gehoord bij Fritz en Joep heeft 'm ook. Speelt de sterren van de hemel.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


lo

Yep, die bedoel ik. Bedankt voor de aanvulling Joep.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


JohnWx

zou ook wel stoer zijn meen xtra eindbak of zoiets in die maatvoering
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Zo'n M-ER803 is wel een erg sexy apparaat hoor...

Maar heeft hij bepaalde eisen? Monitoren of vloerstaanders?
Zo'n alles in één als de er803 of juist losse componenten?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

joep

Monitoren of vloerstaanders? maakt niet echt uit. Ik zou voor een van de volgende gaan. Het is een beetje wat wil je zelf en hoeveel ruimte heb je.

http://link.marktplaats.nl/465307544

http://link.marktplaats.nl/464060324

Zo'n alles in één als de er803 of juist losse componenten? Met losse componenten ben je echt heel veel meer geld kwijt voor deze kwaliteit nog afgezien van de kostprijs van goede interlinks.

Shepherd Moon

hey, thx voor de leuke reacties en tips hier :) sorry voor de late reactie, maar met de vakantieperiode hier in het gezin heb ik nog niet veel achter de laptop gezeten  :wink:

Het gaat echt zuiver en alleen over een stereoversterker en een set vloerstaanders heb ik begrepen. Ik weet dat hij liefst idd wel wat power kan gebruiken wat als eerste in z'n gedachten mijn 704 speakers als refentie nam.

Ter info: Ik gebruik trouwens voor die 704's nog steeds 2 apparte versterkers, namelijk voor HT de AVC-A1 en voor muziek de PM-14KI.
Twee ook verschillende karakters van versterkers met elk duidelijk hun apparte eigenschappen.

De grenzen zijn helaas getest geweest van de 704 op de Denon en heeft waarschijnlijk daardoor vroeger zeer mss een tweeter gekost. 2x een hele nacht op 90% tot 95% van z'n kunnen gespeeld op een prive feestje thuis... Moet ik erkennen met het schaamrood op de wangen, want het is dan eigenlijk beetje parels voor de zwijnen.  :oops: (al goed dat m'n collega die er bij was, jaren vertrouwd is met verschillende B&W speaker in zijn leven en mooi kon zeggen wanneer de grens naderde...
Hoewel het raar maar waar geapprecieerd werd van volk die er niets van kent, dat onlangs het er stevig tegenaan ging het geluid voor het eerst echt draagelijk was en geen pijnlijke oren aan overhielden  :wink:

Maar de vragende partij was ook degene die met 2 vrienden achter de draaitafel stond die aangesloten werd op de ACV-A1 als eindversterker. (ik weet eigenlijk niet of dat mogelijk zou zijn om daarvoor de PM-14KI voor te kunnen gebruiken omdat die z'n vermogen ook lager ligt dan de ACV-A1...)
Hij apprecieert het zeer dat die toch ondanks het HI-Fi was, die luidsprekers in zijn ogen ook veel konden verdragen en daardoor toch ook eigenlijk vrij ruim inzetbaar zijn moest er toch eens uitzonderlijk zo een uitspatting voordoen  :roll:.

Hij draait als amateur DJ zelf ook graag z'n setjes en heeft daar actieve speakers voor, maar ik durf wedden dat hij ook wel eens de andere geluid-set zou durven gebruiken om een paar set's te beluisteren en zelf te draaien. Het is echt voor all around gebruik als ik z'n manier van doen met die apparaten ken. Maar hij is ondanks alles zeer kritisch in het gehoor tegelijk.
Het is ook voor het eerst dat hij wel degelijk een iets hoger budget gebruikt (in zijn ogen dan) voor daar toch degelijk materiaal in te doen passen. Zuiver voor bij hem thuis alleen te gebruiken natuurlijk.

ik zie hier echt al een paar leuke voorstellen. Kef is idd ook iets om hem naar te doen luisteren. Het scheelt redelijk wat in karakter tov de B&W's en eens luisteren wat hij daarmee persoonlijk ervaart :)

Worden die makkelijker gestuurd dan de B&W of ligt dat in de zelfde lijn?

die M-ER803 lijkt me idd niet echt hetgeen hij zoekt, maar lijkt me wel een leuk apparaat voor iemand anders waarvoor ik nog een set aan het samenstellen was.  :-D (leuke tip dus...)

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

owkay,

hier ff met een grellige update  8-)

Hij heeft dus van de familie van een overleden persoon (grootvader) een PM14 gekocht met ST-17 tuner, zwarte versies, gekocht voor 500€  :-D (via tweedehands.be) achter de hoek bij zijn woonplaats.
Hij vroeg voor de lol of de tuner er echt bij zat, en die mensen zeiden dat ze het liefste hadden dat hij het meenam omdat ze er toch niets mee konden doen.
Ze hadden dus totaal geen idee wat ze in handen hadden van materiaal.

Hij belde naar mij of dit een goede koop was.  :yes:

Meegenomen en vluggen test leek deze te werken.

Hier nu thuis ff open gegooid en gewoon naast mijn pm14KI gegooid en 1 op 1 vergeleken qua componenten.
Het eerste dat me enorm opviel was dat deze gewoon stofvrij was binnenin.
Daarna naast de vergelijk (meer daar later over, heb nu gebrek aan tijd) even gewoon geswitched met mijn versterker en werkt dus perfect.
Straks vergelijken qua klank.


Enigste vraag nog kort, een pm14 heeft die zowiezo een verkoperd chassis? want ik zag compleet geen verschil tussen de KI en de gewone versie inwendig, buiten een paar kleine details na en de print waar de servo van de volumeknop opzit die groter leek op de mijne dan op de zijne.
Er is ook maar 1 jaar verschil van leeftijd. mijne is van 1999 en zijnde van 1998.

Ik ben in zijn plaats superblij alvast met zijn koop. (hij trouwens ook natuurlijk  :lol:)

Straks ff op het gemak doorluisteren :)

Nu nog de speakers uitzoeken :)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *