"Sound" Marantz

Gestart door VANZOMERENG, januari 30, 2011, 12:35:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VANZOMERENG

Hallo,

Ik lees op dit forum nogal regelmatig dat de "sound" van de actuele Marantz-modellen
niet meer is, wat het eens was !
Kunnen jullie uitleggen wat hiermee wordt bedoeld en wanneer of met welke modellenreeks
deze kantering is gekomen ? 

Zover ik de diverse forums, reviews en testen lees, zijn de huidige modellen PM....S2 en SA....S2
sneller, dynamischer en analytischer t.o.v. de oude generatie Marantz, welke meer laidback en
"warmer"  zijn afgestemd !

Wil je nu componenten van Marantz hebben welke nog die "warme" afstemming hebben,
kom je terrecht bij de Pearl- en Pearl-Lite-series !

Hierbij kom ik tevens bij de vraag  "analytisch" < versus> "warmte", sluit het een de ander uit,
of gaat dit goed samen !     


Stadium III

De Sound is veranderd toen de .001 serie uitgekomen is
Daar is het idd wat frisser geworden en met nog steeds de nadruk op een wat warmer midden gebied
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Of analytisch en warm goed gaan hangt van de rest van je keten af. De echt oude marantzen, jaren 70, zijn nog een stuk warmer van de PMxx serie van de jaren 80.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

#3
Of het een met het ander "samen gaat" zal m.n. ook van persoonlijke voorkeur afhangen.

Zo heb ik in het verleden een behoorlijk warme stereo-set (B&W CDM i.c.m. Marantz en VdH) gehad, waarna ik over ging naar een meer analytische ht-set ging (Infinity en Yamaha).
Kwam er echter al snel achter dat die laatste voor mij het niet was: heb enige warmte weten toe te voegen door weer over te stappen op Marantz versterking. Dat ging al een stuk beter.

Mijn ervaring is voorts dat componenten met dezelfde klankeigenschappen elkaar kunnen versterken en er daardoor een teveel van iets kan ontstaat.


Sander.

Musicman

Citaat van: xander32 op januari 30, 2011, 16:58:49
Of het een met het ander "samen gaat" zal m.n. ook van persoonlijke voorkeur afhangen.

Mijn ervaring is voorts dat componenten met dezelfde klankeigenschappen elkaar kunnen versterken en er daardoor een teveel van iets kan ontstaat.

Sander.

stupid.....helemaal mee eens, het is maar net wat je zelf mooi vindt of hoe je het zelf ervaart.

Ik de vraagstelling van "Vanzomereng" erg goed en doordacht.
Niet iets waar je dagelijks aan zit te denken......de 1 ervaart het weer net anders dan een ander.
"Moeilijke" materie waar niemand zomaar een passend antwoord op heeft.
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels