Aansluiting afstandsbediening...

Gestart door Remco, januari 23, 2011, 22:04:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remco

Wellicht een domme vraag... maar ik kan het antwoord nergens echt vinden!
Waarvoor dienen de 'Remote Control IN' en 'OUT' nu precies?

Bij mijn setje (NR1501 en UD5005) merk ik geen verschil als ik de kabel volgens de gebruiksaanwijzing aansluit, en de 'EXT' schakelaar omzet. Beide componenten zijn met beide (eigen) afstandsbedieningen te bedienen, met of zonder kabeltje... ik kan de 5005 gewoon in basis bedienen met de afstandsbediening van de 1501. Doe ik wat fout?

Ik wordt ook geen wijs uit de tekst in de gebruiksaanwijzing van de 5005 "(...) wanneer u dit toestel gebruikt als het is aangesloten op een Marantzversterker, ontvangt het bedieningssignalen die via de versterker worden verstuurd en zal het dienovereenkomstig werken". Het werkt gewoon, ûh ...zonder kabeltje.

Ik snap het niet... hellup!  :angel:
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Marantz 81

ja dan heeft je ud5005 een ontvanger voor de afstands bediening en daarom kun je je ud5005 ook bedienen met de afstandbediening van je nr1501 omdat die van je nr501 ook beschikt over verschillende frequentie,s en je het component kan selecteren op de afstandsbediening ,amp/tuner/cd/dvd

ik heb bijvoorbeeld een st6001 tuner deze heeft geen ontvanger en ook geen afstandbediening bijgelverd en kan alleen via de versterker of overige maranzt  compomnenten bediend worden dan heb je het kabeltje wel nodig  byebye

Remco

@Marantz 81, dank je wel! Dus als ik het goed begrijp heeft het bij mijn combi geen toegevoegde waarde...
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

MadVillain

Het kan ook interessant zijn als je bv de cd speler boven op je kast hebt staan en de versterker in een afgesloten kast (of vice versa)....