Ik zoek ....?

Gestart door Arjan, september 05, 2010, 19:21:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjan

Hallo allemaal;

Toen ik jong en onbedorven was had ik een set van Marantz waar ik heel tevreden mee was behalve dat ik niet boven de muziek van mijn vader uit kwam  :-(

Maar toen kwam er een vrouw op mijn pad en in het eerste huis waar we in woonde had ik nog de mogelijkheid om te genieten van de Marantz maar we kochten daarna een huisje die te klein was om de boxen te plaatsen. Nu hebben we een groter huis gekocht en kan ik weer een stereo neer zetten die ik dan ook vol uit kan zetten. Omdat ik zeer tevreden was over mijn Marantz wil ik graag weer dat merk in huis halen maar omdat ik al 15 jaar niet echt daar naar heb gekeken weet ik niet wat ik nu zou moeten kopen.

Nu loop ik te denken aan een Blu-Rayspeler, aangezien die ook dvd's en cd's kan afspelen, en een stereo receiver waarbij ik dan alleen voor de stereo wil gaan dus geen 5.1 of 7.1 geluid aangezien ik daar van niet de meerwaarde zie/hoor.

Nu is dus de vraag of julllie mij willen adviseren welke componenten ik dan zou moeten nemen met boxen.

Bedankt vast voor het lezen;
Arjan
P.S. Sorry als ik niet zo snel terug reageer maar ik ben ook druk met het verbouwen van dat grotere huis.

Maurice

Geen idee wat je budget is, maar ik zou sowieso geen receiver nemen maar losse componenten. Ipv de tuner zou je bijvoorbeeld een squeezebox kunnen nemen die internetradio aan kan (veeeeeel meer muziek ;) ) en tevens vanaf je netwerk muziek kan spelen (bijv vanaf pc of NAS).

Heb je al speakers op het oog/oor?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

Hallo Welkom  :-)

hoe groot is de luister ruimte ?   Lengte breede hoogte

wat is je budget ?

dit is allemaal nogal bepalend om advies te kunnen geven  :yes:

en moet het heel erg hard kunnen spelen of wil je juist zo groot mogelijke kwaliteit ?  wat voor muziek luister je het meeste ?


Marvin

Citaat van: Marantz 81 op september 05, 2010, 22:41:50
moet het heel erg hard kunnen spelen of wil je juist zo groot mogelijke kwaliteit ? 
Alsof die twee niet samen kunnen....

Arjan

Citaat van: Maurice op september 05, 2010, 21:44:17
Geen idee wat je budget is, maar ik zou sowieso geen receiver nemen maar losse componenten. Ipv de tuner zou je bijvoorbeeld een squeezebox kunnen nemen die internetradio aan kan (veeeeeel meer muziek ;) ) en tevens vanaf je netwerk muziek kan spelen (bijv vanaf pc of NAS).

Heb je al speakers op het oog/oor?
Maar dat betekent dan drie losse componenten en ik weet nog niet of ik daar de ruimte voor heb in mijn kast die ik ook nog in huis moet krijgen.
En ik heb ook nog geen speakers in gedachten vandaar dat ik hier vroeg om tip's voor het gehele plaatje.

Citaat van: Marantz 81 op september 05, 2010, 22:41:50
Hallo Welkom  :-)

hoe groot is de luister ruimte ?   Lengte breede hoogte

wat is je budget ?

dit is allemaal nogal bepalend om advies te kunnen geven  :yes:

en moet het heel erg hard kunnen spelen of wil je juist zo groot mogelijke kwaliteit ?  wat voor muziek luister je het meeste ?
De kamer is 8 x 4 m en 2,7 m. hoog. Het budget is, voorlopig, 2000 euro en het moet soms hard kunnen spelen maar voornamelijk mooi geluid geven. En symfonische rock, synthesizer, celtic maar soms ook klassieke muziek en er is hier ook een liefhebber van Bassie en Adriaan ondanks dat hij 21 jaar oud is. Dus een zeer brede muziekkeuze want stevige rock zit ik nu te luisteren.

En alweer bedankt voor het meedenken en lezen;
Arjan

Maurice

Het zwart/zilvere ding op het kastje is een squeezebox ;)



Speakers zijn erg persoonlijk, daarvoor zou ik echt zelf luisteren wat je mooi vindt. Zou wel een wat neutralere speaker pakken vanwege de symfonische rock, zeker als deze wat meer richting de symfo metal gaat. Anders kun je naar smaak ook een wat warmere speaker pakken.
Scandinavische speakers klinken over het algemeen neutraler, Engelse speakers vaak wat warmer (lekker generaliserend dan).


Bluray: BD5004 €350
Versterker: PM6003 €399
Squeezebox Touch: http://tweakers.net/pricewatch/242125/logitech-squeezebox-touch.html#tab:info
€250
Speakers naar keuze voor  €1000
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Overigens heeft een vriend van mij de bovenstaande set maar dan met een dv4003 en een set Dali speakers.
Zeer muzikale set, waarbij de dv4003 echt de beperkende factor is (maar hij is tevreden). Je kunt je buren er behoorlijk gek mee maken en kan alle muzieksoorten goed aan.

Indien je budget over hebt, dan zou ik een duurdere bluray speler nemen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Citaat van: Arjan op september 06, 2010, 22:05:16
Maar dat betekent dan drie losse componenten en ik weet nog niet of ik daar de ruimte voor heb in mijn kast die ik ook nog in huis moet krijgen.
En ik heb ook nog geen speakers in gedachten vandaar dat ik hier vroeg om tip's voor het gehele plaatje.
De kamer is 8 x 4 m en 2,7 m. hoog. Het budget is, voorlopig, 2000 euro en het moet soms hard kunnen spelen maar voornamelijk mooi geluid geven. En symfonische rock, synthesizer, celtic maar soms ook klassieke muziek en er is hier ook een liefhebber van Bassie en Adriaan ondanks dat hij 21 jaar oud is. Dus een zeer brede muziekkeuze want stevige rock zit ik nu te luisteren.

En alweer bedankt voor het meedenken en lezen;
Arjan

Jou ruimte kan toch wel een stevige set aan. Ik zou eens naar de wat oudere premium producten op de 2e hands markt kijken, zeker met de muziek die je opnoemt. En tsja, losse componenten ga je niet aan ontkomen denk ik wil je dat realiseren wat je volgens mij in je hoofd hebt.

Succes,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

PM 7003 / PM 8003 zijn echt mooie versterkers voor het geld wat ze tegenwoordig kosten.
Mooie dedicated cd speler der bij.
Speakers moet je echt gaan beluisteren in de winkel!
Focal heeft b.v. erg mooie speakers.
Als je nu geen waarde hecht aan surround geluid zou ik gewoon een streaming apparaat kopen voor je BluRay
(of een ps3)
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

MadVillain

Citaat van: lo op september 06, 2010, 22:16:21
Jou ruimte kan toch wel een stevige set aan. Ik zou eens naar de wat oudere premium producten op de 2e hands markt kijken, zeker met de muziek die je opnoemt. En tsja, losse componenten ga je niet aan ontkomen denk ik wil je dat realiseren wat je volgens mij in je hoofd hebt.

Succes,

lo

Kijk maar eens naar mijn set. Dus ben het helemaal met jou eens! En dan doel ik op 2e hands

Sander

Citaat van: MadVillain op september 06, 2010, 22:28:02
Kijk maar eens naar mijn set. Dus ben het helemaal met jou eens! En dan doel ik op 2e hands

Uiteraard ook een goede optie!
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81

#11
ja speaker advies geven is bijna niet te doen ,wel een richting aan te geven zoals maurice dee

Focal 700 of 800 chorus zijn wel mooie speakers en makkelijk aan te sturen ( zelf vindt ik tweeter te schel )

beter kun je een keer gaan luisteren bij bijvoorbeeld www.hobo.nl om een idee te krijgen van welke klankeigenschappen de merken bezitten

2 de hands is niks mis mee vaak kun je veel beter apparatuur voor je geld kopen en vaak nog van een liefhebber ook


@Marvin

ja kan wel maar je begrijpt wel wat ik bedoel ,en daarbij is het ook niet zo hoe meer geld je uitgeeft des te beter het gaat klinken (in de basis wel ) maar moet met name voldoen aan de verwachtingen die je er zelf van hebt

WimPeu

Citaat van: Sander Nolden op september 06, 2010, 22:23:10

Als je nu geen waarde hecht aan surround geluid zou ik gewoon een streaming apparaat kopen voor je BluRay
(of een ps3)

Dacht je dat een PS3 of HDX een minderwaardig surround geluid produceerd of zo??? :no: byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sander

#13
Citaat van: WimPeu op september 06, 2010, 22:46:05
Dacht je dat een PS3 of HDX een minderwaardig surround geluid produceerd of zo??? :no: byebye

Zo bedoel ik het niet.... byebye

Maar omdat de meeste stereo versterkers geen digitale input hebben kun je geen gebruik maken van de nieuwste HD audio format's

De ps3 en hdx box hebben absoluut heel veel kwaliteit  :yes: (waarom zou ik anders aangeven dat dit een goede keus is. clown1)


Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Arjan



Uiteindelijk toch maar de knoop door gehakt en de PM 7003, ST 6003 en BD 5004 gekocht met JBL ES 30 boxen.

En ik geniet, en de buren met mij, van het geluid.

Vandaag probeerde ik de Blu-Ray speler te verbinden met het netwerk door een kabel van de router naar de speler te trekken maar hij word dan niet gevonden door mijn laptop. Iemand een idee hoe ik hem wel herkenbaar krijg zodat ik mijn films en muziek kan door sturen?

En weer alvast bedankt voor het lezen.