cd spelers (CD 6002) alleen stand by stand?

Gestart door amat, juni 04, 2009, 13:57:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

amat

Hallo Marantz liefhebbers,

Ben nieuw op het forum, ofschoon ik in 1970 reeds een Marantz receiver, draaitafel en deck had, na diverse andere merken weer sinds mei 2009 terug in de 'moederschoot' (huidige set verschijnt nog met foto's)
Mijn vraag: veel van de nieuwe cd Marantz spelers kunnen niet geheel worden uitgeschakeld, m.u.v. stand by stand. (wat ik vreemd vind in dit CO2 reductie tijdperk) Ik heb hierover al e-mail contact gehad met 'Eindhoven', echter het waarom konden zij mij niet vertellen. Weet iemand misschien de filosofie hierachter?
Ik hoor het graag.
vr.gr.

Amat   
 
NAD C720 BEE & Marantz CD 6002, Vianco interlink
Hepta Spring & van den Hul kabels

scanspeakman

Ik heb dezelfde speler. Het is idee bestaat (al dan niet terecht) dat audio-apparatuur betere (gehoormatige) prestaties geeft als deze altijd aanstaat. Dit in verband met het op temperatuur komen van onderdelen e.d. Om het geheel niet altijd maar helemaal aan te moeten laten staan zie je bij veel wat betere apparatuur dat je deze alleen in stand-by kan zetten zodat er altijd een beetje spanning op de onderdelen blijft staan en zodat het minder lang duurt voordat het apparaat optimale prestaties levert.

Nu heb ik zelf wel eens mijn apparatuur een week aan laten staan om het verschil te horen, maar ik hoor dus geen verschil met als ik het een half uurtje oid aan heb staan. Maar ik weet zeker dat er anderen zijn die een andere ervaring hebben.

Scanspeakman


amat

Hey,
Dank voor je reactie, ik vermoedde inderdaad al zo'n audiofiele gedachte erachter.....
Echter Marantz is daarin niet consequent, want veel van hun versterkers e.d. gaan hebben wel de optie van 'uit')
grt.

Amat
NAD C720 BEE & Marantz CD 6002, Vianco interlink
Hepta Spring & van den Hul kabels

Marvin

dat zal vast niet de reden zijn dat er geen echte aan/uit knop op zit.
of zou je tv er ook geen één hebben omdat de kleuren dan mooier zouden zijn?
kom op zeg,....  :wink:
we leven in de wereld van de afstandsbediening en gemak, wie maalt er nog om een aan/uit knop die je een centimeter in moet drukken en die niet met de ab werkt...
(wij misschien, maar de gemiddelde concument niet hoor).