! Verslag Marantz Eindhoven !

Gestart door Stadium III, juni 02, 2009, 16:58:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Totofan

Een mooi verslag, en fijn dat jullie er een mooie herinering van deze dag hebben
Misschien dat ik me een volgende keer ook op geef.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

dmeerpa

Citaat van: Jeroen op juni 02, 2009, 21:23:28
Welk merk kabel?

De set in Eindhoven had Shinpy Big Bang als speaker cable
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

cheese

Hallo heren,


Bij thuis komst moest er door mij eerst nog een paar uur gewerkt worden.....ja ik kan makkelijk vrij krijgen omdat ik dat zelf bepaal....maar er is ook niemand die mijn werk over neemt en het moet dus wel af.


Ik vond het een erg leuke en leerzame dag waarbij vooral opviel hoe gewoon en leuk Ken ons te woord stond en naar mijn idee overal de tijd voor nam.

Het geluid......ja daar kan ik makkelijk over zijn ik vond het geweldig klinken en was echt onder de indruk.....maar voor mij is ook net als bij de andere duidelijk geworden dat ik thuis....met een goede opname.....helemaal niet zon slecht stukje muziek draai en dat je heel veel geld moet investeren om van mijn goede muziek thuis naar super geluid te komen.....en ja of dat er komt?????

De muziek die ken draaide lag dichter bij mijn smaak dan de andere en heb er dus erg goed naar kunnen luisteren.......hey guys en ik heb nu de cd opstaan die we hebben meegekregen.....dit soort muziek vind ik echt te gek en de opnamekwaliteit is super.......wat klinken die cantons dan weer heerlijk.....


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marvin

leuk jongens, fijn om te lezen dat er gehoord is dat het met de versterking in de receivers zo slecht nog niet is..
wat dmeerpa net zei, niet vergeten dat daar een set speelt twv een behoorlijke wagen.
in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte....!

een aardige referentie dus....  :wink:

allemaal aan de netfilters....?!  :-D
(ivm stroom pieken/dalen).

dmeerpa

Citaat van: marvin op juni 02, 2009, 21:52:02
leuk jongens, fijn om te lezen dat er gehoord is dat het met de versterking in de receivers zo slecht nog niet is..
wat dmeerpa net zei, niet vergeten dat daar een set speelt twv een behoorlijke wagen.
in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte....!

een aardige referentie dus....  :wink:

allemaal aan de netfilters....?!  :-D
(ivm stroom pieken/dalen).

Ik weet het niet zeker, heb er wel een foto van, het is een metalen verdeeldoos.
Ik ga nu de foto's bewerken met photoshop en daarna opladen.
Ik heb eerst één van mijn sites (niet audio) moeten updaten en voorzien van een 100tal foto's.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

#20

Marantz KI Pearls & Mordaunt Short Performance 6 Limited Edition


Marantz KI Pearls



Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa


Marantz Reference Series
Marantz SA-7S1 Super Audio CD-Speler
Marantz SC-7S2 Voorversterker
Marantz MA-9S2 Eindversterker
Mordaunt Short Performance 6





Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin


dmeerpa

#23

De Shinpy Big Bang speaker cable


Isotek Orion Net conditioner 7

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marantz 81

het was vrij druk op de weg waardoor ik een beetje aan de late kant was maar nog net op tijd  :wink:

we werden om 13.00 uur hartelijk ontvangen door Richard ,en kregen we als eerste diverse modellen versterkers en draaitafels te zien waaronder ook een pre amp van 50 jaar oud ,en ook een voor en eindversterker met hout afgewerkt aan de zijkant de type,s ben ik niet in thuis maar mooi om te zien

en de KI Pearls stonden er ook met een hele mooie set Mordaunt short speakers

hierna werden we naar een ruimte gebracht waar we Ken Ishawiti ontmoeten echt een hele aardige man met passie voor wat die doet en nog 2 andere mensen van Marantz waaronder Fritz die ons gefilmd heeft tijdens het gesprek,we kregen een bakje koffie en een lekker gebakje  :-) we hebben hier een aardige tijd zitten praten ,waarbij ken ook en hoop vertelde hoe hij een audiofiel is geworden en voor het eerst bij een vriend zijn vader Marantz kreeg te horen toen die nog student was en dat die er zo van onder de indruk was ,was ook interresant wat die vertelde over wat nou echt stereo is (vanuit 2 speakers een panorama geluid en je kunt lokaliseren waar elk instrument en stem is ) en dat een hoofdtelefoon geen stereo is maar dual mono omdat je recht links niet kan lokaliseren en recht links niet kan lokaliseren ,het gesprek ging zo voort


hierna gingen we naar beneden om te gaan luisteren  hello er stonden 6 stoelen klaar ,we kregen vele verschillende soorten muziek te horen waarbij het volume redelijk hoog stond  :-D  en meerdere keeren mijn mond bijna openviel

hij liet ook een live opname horen van pavarotti en nog iemand anders ( weet de naam niet  :roll:) dit klonk zo ongelofelijk goed en mooi dat ik bijna achterover van men stoel viel , was er gewoon even stil van    :kwijl:

hij heeft ook nog een LP laten horen wat ook ontzettend goed klonk en naar mijn gehoor nog natuurlijker  notworthy

hierna konden we nog onze eigen cd,s luisteren waarbij het erg opviel dat zo,n super goede set echt alles laat horen en een mindere opname gelijk en keihard door de mand valt , die van white snake was ook een lekker nummer  :wink:

dit stond er te spelen

SA-7S1
SC-7S2
2X MA9S2

en Mordaunt short speakers


hierna kregen we een SACD overhandigd van Judith Nijland en konden we nog wat vragen stellen en ging Ken Ishawiti er weer vandoor ,daarna konden we vertellen in de camera wat voor marantz apparatuur we thuis hebben staan en nog wat informatie folders meegekregen en werden we om 16.00 uur weer naar buiten gelaten door Richard

de opname die gedaan zijn zullen op You Tube komen te staan

echt een onvergetelijke dag en een hoop geleerd  :-)

ben nog steeds tevreden met mijn eigen set ,maar in de latere toekomst zal er ook wel premium apparatuur komen

groeten Arjan

Marvin

Citaat van: dmeerpa op juni 02, 2009, 22:29:42
Neen  :-(

jammer, evengoed leuke foto's...!
wel geinig, dat houtje op de speakerdraad...
die speakers hebben ook lekker de ruimte zo...

BernHardN

wilde beginnen, kwam er visite  :|
ga straks of morgen even lezen 

Stadium III

Idd jammer dat er geen apparatuur stond voor surround

De speakers waren er wel om een 7.1 setup te maken en de beamer hing aan het plafond

Mooi verder om te lezen wat de rest van deze dag heeft gevonden !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen