! Verslag Marantz Eindhoven !

Gestart door Stadium III, juni 02, 2009, 16:58:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Ik ga er nog een lang verslag van schrijven maar bij deze kan ik zeggen dat het een zeer gezellige topdag is geweest

Dank aan Kees en Paul !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Zo hier komt ie dan !

Paul was hier om 11.45 om mij op te halen
We hebben hier ff wat film bekeken en muziek beluisterd en en 12.15 zijn we aangereden richting Eindhoven

We kwamen netjes optijd aan om 12.50 en Jeroen stond al netjes te wachten en zo was de helft al compleet ! pompom

Toen de rest er eindelijk  :wink: aangekomen was zijn we naar binnen gegaan en werden netjes ontvangen door Richard van Avoid !
We hebben de daar de oude klassiekers ff bekeken en natuurlijk de nieuwe Pears ala ikea look,mooie behuizing maar leeg van binnen  :lol:
Er stonden ook van MS een stel zeer apparte limeted speakers die als ik het goed heb een 3500 per stuk kosten !
Zeer mooi in pianolak uitgevoerd een lust voor het oog

Naar wat gepraat te hebben en en andere foto's gemaakt te hebben zijn we naar beneden gegaan
Daar werden we ontvangen in een apparte ruimte waar koffie en gebak aan ons aangeboden werd
Ken kwam er ook bijzitten en we zijn daar zo in een gesprek gerold
Er zijn ook film opname's gemaakt door iemand van marantz zelf ( ff naam kwijt )
Deze komen op Youtube !!!!!

We hebben het met Ken over zijn jeugd gehad dat hij met 10 jarige leeftijd zijn eerste versterker in elkaar zetten en toen ook de SC7 als ik goed heb voor het eerst te horen kreeg
Verder heeft hij het over stereo gehad en wat het te betekenen heeft appart om eens te horen !
We hebben het ook over cd en LP en Sacd gehad ,en hij is een groot liefhebber van alles  pompom pompom

De nieuwe lijn is ook ter discussie gekomen, Ken wou alles in 1 lijn zodat het goedkoopste tot het duurste er allemaal even goed uitzag
Zo hebben we het ook gehad over de vernieuwing in het geluid van de nieuwe modellen tegen over de oude modellen
Hij kwam ermee dat hij toch altijd het midden gebied "warm"wil houden en dan ook hoog en laag er natuurlijk in 1 lijn mee wil houden zodat er wel een mooie balans is !

Naar een tijdtje zijn we naar de luisterruimte gegaan en daar stonden netjes 6 stoelen opgesteld
Voor deze demo heeft ie de posotie van de speakers nog aangepast !
Hij is begonnen met vreschillende "saaie"muziek voor mij en allemaal zeer zeer goeie opname's
En tja moet we zeggen als je een paar nummers hebt meegemaakt dat je zoiets hebt van uhhh wat ik thuis heb is dikke rommel

Alles klinkt er perfect in 1 lijn van laag tot hoog
Plaatsing van alles is goed en deze opstelling laat alles gruwwelijk goed horen en zo val je dus met een mindere opname zeer hard door de mand

Allemal wel leuk natuurlijk maar er is niks zo gaaf als je eigen muziek te beluisteren
Dus degene die cd's meegenomen hadden mochten ze afgeven aan Ken en vertellen welk nummer je wou horen

Phil collins ging er al eerste in en wat mij opviel is dat zijn cd's kaal zijn opgemoen weinig dynamiek dus ook daar kan dat dus
Mmm dan ga je eens denken van tja zo klinkt het thuis ook in grote lijnen
Afijn daarnaar zijn we doorgegaan naar Pink Floyd met The dark side of the moon
Het eerste nummer van de cd beluisterd en dat klonkt toch wel zeer gaaf maar ook hier merkte ik hierin dat er wel overeenkomsten van thuis waren en dus tja een mindere opname is of dat hij zijn eerdere demo perfecte opname's liet horen !
Naar dus wat softere muziek beluisterd te hebben besloot ik maar dat het tijd werdt om ons allen ff scherp te zetten,dus Whitesnake met here i go again op ( live versie van 2008 )

Nou jah hier ga je dan dit luister je thuis ook en daar hoor je hem op een set van veel geld in een zeer mooie ruimte

Ik moet zeggen klonkt zeer gaaf en top volume was zeker wel harder als hier thuis
Toen het nummer was afgelopen kon ik tegen mijn eigen wel zeggen dat ik wel tevreden mag zijn met mijn stereo weergave en dat ik er niks aan ga veranderen
ken vondt dat de opname niet slecht was,dat deedt mij natuurlijk ook goed  :-D

Naardat we dit allemaal hebben beluisterd heeft hij nog wat muziek van metallica gedraaid wat ik helemaal niet kende  maar wel appart was !
Ook weer eens leuk om te beluisteren
Naar dat te hebben gedaan hebben we nog van The dire straits borthers in arms gehoord en Ken zei er al bij dat het je teleur ging stellen
Toen het nummer afgelopen was kwam Paul volgens mij met de opmerking dat hij het liever thuis hoorde als daar als ik het goed heb  :-P

Ken heeft nog ff wat kleine vragen beantwoord en toen is hij gegaan

We hebben nog in camera ingesproken wat voor spullen we hadden van marantz en toen zat het er bijna op !
Ken was vertrokken en we hebben nog wat gepraat met richard en de man met de film camera

Ik heb het er ook ff opgegooid waarom er zoveel nieuwe modellen zo snel kapot gaan en in protect springen
Ik kreeg hier de verklaring voor dat het stroom net in NL voort veel pieken en dalen heeft en dat de apparaten daar gevoelig voor kunnen zijn
Tja ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet zeggen
Ik ben blij met de 7002 en draai er lekker mee verder

We zijn uit de luister ruimte gelopen met een nieuwe mooie SACD en we hebben wat informatie folders mee gekregen en toen maar op huis aan

Ik ben door Kees netjes thuis afgegooid en dat was weer een zeer mooi dagje Marantz

Mijn indruk ervan is dat het zeker de moeite waard eens om er naatoe te gaan en Ken een zeer leuk en vriendelijk persoon is de zeker weet wat ie doet en waar ie over praat
Bij marantz hebben ze ook aangegeven dat ze blij zijn met het forum en dat wij de mensen helpen en dat wij hun naam mooi bekendheid geven
We zijn netjes ontvangen en weer uitgelaten dus een dikke 10 voor marantz !

Top over een tijdtje wou hij het wel weer doen voor en select groepje dus wie weet !

En foto's komen netjes door andere heb geduld !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerard

Mooi verslag  notworthy

Zo te lezen hebben jullie een leuke en informatieve middag gehad!
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

xander32

Leuk verslag om te lezen!


Sander.

dmeerpa

Inderdaad "The dire straits borthers in arms" was niet zo aangenaam om naar te luisteren. Ik ben om 17u50 thuis aangekomen en heb er onmiddellijk de CD van The dire straits ingestoken.

Op Ken zijn set klonken de verschillende instrumenten uit balans, sommige te veel en andere te weinig aanwezig. Sommige waren zelfs storend aanwezig. Maar Thuis heb ik dit niet alles is veel meer in balans. Tuurlijk zit er wel veel meer detail en power in de set van Kan. Als je nagaat dat zijn versterkers 300Watt bij 8Ohm en mijn set maar 125Watt zegt dit voldoende.

Ik had het gevoeld dat Ken ons vooral wou duidelijk maken wat stereo was. Stereo komt van het latijn en zou panorama beteken. Hij maakte ons duidelijk dat een hoofdtelefoon nooit geen stereo is, maar 2 * mono. Dit omdat je ene oor totaal niks opvangt van het andere kanaal. Hierdoor kan je het geluid niet plaatsen, krijg je niet het panoramische 3D effect. De door Ken gekozen muziek stukken, dienden allemaal om ons te laten horen hoeveel informatie er in stereo opnames kan steken, niet alleen de plaatsing van links naar rechts maar ook in de hoogte. Dit laatste heeft hij zelfs willen aantonen in een opname van Pavarotti met een kleinere zanger (weet zijn naam niet meer).  De bedoeling was dat we zelf konden horen dat beide zangers verschillend waren van grootte doordat we de stemmen waarnamen alsof ze van een verschillende hoogte kwamen.

Ik heb hetzelfde besluit als Rob, al bij al ben ik dik tevreden over de stereo capaciteiten van mijn eigen set. Ik besef dat deze voor verbetering vatbaar is, maar als ik besef dat ik daarnet een 40.000€ kostende set heb gehoord in een speciaal akoestisch aangepaste omgeving had ik eigenlijk wel meer verschil verwacht.

Om echt goed te vergelijken zou men de gekozen nummers van Ken thuis eens moeten afspelen, want deze nummers zijn goed uitgezocht, zowel qua opname kwaliteit als stereo plaatsing. Terwijl de nummers die ik ken de meer gangbare (commerciële) muziek is, waar kwaliteit moet inboeten omdat volgens Ken de producenten te snel te veel werk willen doen, waardoor men inboet aan kwalitatieve opnames.

De MS die bij de Pearls stond was de Performance 6 Limited Edition.
Op Ken zijn set waren het de Performance 6.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Roland65

Leuk om te lezen dat je na zo'n dag toch gewoon tevreden kunt zijn met wat je hebt.
Maar volgende keer probeer ik het weer om erbij te zijn!
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

WimPeu

Mooie verslagen hoor. Ik had toch een wat meer wow gevoel verwacht.

Ben erg benieuwd naar de foto's en zeker de youtube filmpjes.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bramdg

Erg bij te horen dat het zo een zalige namiddag was  :yes:  hello

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Paul

Citaat van: WimPeu op juni 02, 2009, 20:57:00
Mooie verslagen hoor. Ik had toch een wat meer wow gevoel verwacht.

Ben erg benieuwd naar de foto's en zeker de youtube filmpjes.
stupid  Leuk verslag, en een leerzame middag hoop dit ook een keer te mogen beleven.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Jeroen

Ik heb ook erg genoten van de dag en moet het allemaal laten bezinken, man wat klonk dit goed. Oh ja de man die Rob bedoelde (die ons gefilmd heeft) heet Fritz de With en heeft een eigen opname studio. Ik vind het wel grappig dat wat de één tegenvalt klinkt voor de ander weer wel goed, ik dacht dat de opname van de Dire straits nergens naar klonk omdat ik de oude versie ken maar ook de geremasterde 20th anniversary edition van de cd Brothers in Arms maar ik moet zeggen dat oude versie helemaal niet zo erg tegen viel sterker nog ik vond het heel goed klinken.
Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik vond het ook wel leuk om eens in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte te luisteren want dat wil ik in bepaalde mate ook gaan doen, niet zo extreem als daar maar je kan voor +/-1000euro al heel wat doen (ik heb mijn eigen luister ruimte) en heeft ook een voordeel dat als je betere apparatuur aanschaft dat dit dan ook weer een beter effect heeft op de ruimte.
Ik vond het een hele leuke en leerzame dag en als Ken weer eens op de VAD shows staat dan ga ik zeker weer eens luisteren.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

dmeerpa

Ik zal later alle  verslagen/meningen bundelen en op de homepagina posten.

Ik herinner mij ook de vraag of kabels een verschil maken. Volgens Ken wel degelijk, en hij had het dan voornamelijk over de interlinks en speakerkabels, want de stroomkabels waren als ik me niet vergis de standaard kabels.
Ken past de kabels aan om de klank wat te corrigeren zo, vond hij de MS iets aan de harde kant, met behulp van de juiste bekabeling kan hij dit corrigeren.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Jeroen

Citaat van: dmeerpa op juni 02, 2009, 21:08:37
Ik zal later alle  verslagen/meningen bundelen en op de homepagina posten.

Ik herinner mij ook de vraag of kabels een verschil maken. Volgens Ken wel degelijk, en hij had het dan voornamelijk over de interlinks en speakerkabels, want de stroomkabels waren als ik me niet vergis de standaard kabels.
Ken past de kabels aan om de klank wat te corrigeren zo, vond hij de MS iets aan de harde kant, met behulp van de juiste bekabeling kan hij dit corrigeren.

Dat klopt, ik heb zelf ook Mordaunt short speakers op Marantz apparatuur en kan inderdaad hard gaan klinken zeker als je nog eens kabels hebt van puur zilver of een verzilverde kabel hebt (wat ik zelf ook had). Ik ga ook kabels bestellen die alleen uit koper bestaan en hoop dat (weet het bijna zeker) dit beter klinkt.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

jrm

Mooie verslagen en vooral leuk om te lezen wat het een en ander voor invloed heeft!

En een volgende keer....lijkt mij het zeker leuk om er bij te zijn.

jrm

Ik speel ook met Marantz en Mordaunt short, maar wel met koper, klinkt in mijn oren lekker.

Jeroen

Citaat van: jrm op juni 02, 2009, 21:18:46
Ik speel ook met Marantz en Mordaunt short, maar wel met koper, klinkt in mijn oren lekker.

Welk merk kabel?
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.