"klik" op speakers bij verwisselen kanaal op TV

Gestart door MO, maart 21, 2008, 11:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MO

Dag allemaal,

Een vraagje:
Heb gisteren bij de RAF een Ixos kabel uit de 5 euro bak gehaald om m'n LCD-tje aan te sluiten op m'n versterker.
Deze dus: http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product_ID/1406

Nu hoor ik een klik als ik van kanaal switch/zap.
Is dit (buiten een beetje irritant) schadelijk voor 1 van de komponenten? of is dit simpel op te lossen...?

Verder:
Sinds ik nu geen Scart meer heb op m'n TV (daar zit dus de bovengenoemde kabel in) heb ik een component kabel aangesloten op m'n DVD naar TV. Dit betekend dat er zowel een Scart als component aan de TV hangt (heb geen HDMI). In de handleiding van de DVD spelert staat dat dit niet zo verstandig is ivm vervorming van het beeld bij het afspelen van een DVD. Gisteren dus even geprobeert maar niets aan de hand.... ( Nu was dit Leaving Las Vegas, dus dat beeld vervormt zowiezo wel :wink:)
Nu vraag ik mij wel af of dit evt ook schadelijk kan zijn voor het 1 of ander....

Bedankt weer!
bla

gerard

Ik heb nog een oude TV met scartkabel (en tulpjes naar de receiver) en heb dezelfde "klik" bij het zappen.
Simpele oplossing: volume op mute bij het zappen... :-D

Wanneer iemand een betere oplossing weet... graag!
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes