Balans M-CR612

Gestart door Antoine, september 21, 2021, 23:33:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Antoine

Hoi,

Zojuist, na verbouwinkje mijn versterker opnieuw aangesloten, is 1/2 jaar oud.
Nu viel me op dat als de balans geheel naar links (of rechts) staat, er uit het rechter (of linker) kanaal toch geluid komt. Is bij elke muziekingang, cd, radio. Zowel bij de A speakers als bij de B speakers. Ook als ik hoofdtelefoon aansluit.
Geeft wel goed stereo weer.
Is dit normaal? Of iets defect??

Hoewie Loewie

Hoi. Heb je misschien per ongeluk de functie "S.Direct" ingeschakeld? Zit in het menu van de toets DBB/Tone op de afstandsbediening.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Antoine

Dank voor het meedenken. Deze staat niet aan, heb ook de versterker gereset, opnieuw ingesteld. Helaas.
Maar klopt dus niet dat er nog geluid uit een kant komt als balans naar andere kant geschoven is??

Hoewie Loewie

Nee, dat hoort niet. Heb je de boxen goed aangesloten op de speakeruitgangen?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Antoine

4 boxen, goed aangesloten. Zowel A speakers alleen als B speakers alleen het probleem. Zelfs op de koptelefoon, dan zijn beide speakerparen toch uitgeschakeld?

Dennis E36

Merk je wel verschil in geluidssterkte tussen links en rechts.
Zo ja, dan zou het zo ontworpen kunnen zijn.

Ik ben er bij mijn vorige Marantz versterkers ook niet mee bekend.
Balans naar links en rechter luidspreker was "dood"  :yes:

Mijn huidige versterker heeft ook dat het ene kanaal geluid blijft produceren ondanks balansregeling verschuiven.
Dit heeft te maken met het ontwerp van de volumeregeling. Op lagere geluidsniveaus hoor je amper dat de regeling actief is, des te harder je hem set des sterker het verschil.
Maakt die balansregeling in mijn optiek (met zeer beperkte kennis van de materie) vrij nutteloos/waardeloos eigenlijk. Niet dat het me boeit, want ik wil die toon- en balansregeling niet gebruiken  8-)
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Antoine

Zojuist toch even met Marantz gebeld, schijnt dus zo te horen. Waarom kon de vriendelijke medewerker mij niet vertellen, maar ben wel gerust gesteld nu. Gelukkig niet defect.