Ik sta in dubio……..

Gestart door themaestro, augustus 04, 2021, 16:20:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Citaat van: CBdicX op augustus 16, 2021, 12:04:53
Tja Marcel, het leven is soms lastig voor een "audio autist" zoals ik.........

De Ambio soundbar deed wisselend zijn werk samen met de Sony Oled.
Dan weer geluid, dan weer niet, dan weer communicatie (eArc), dan weer niet, daar werd ik niet goed van na 2 updates die dat moesten oplossen, niet dus !

Qua geluid prima, al was het wel op de vierkante meter, het geluid zat toch wel redelijk vast op de plek van de bar, voor dialogen prima, effecten een stuk minder.
Daar merk je het verschil met losse speakers rondom direct.
Het is zeker niet slecht, alles behalve, maar voor het "Dolby gevoel" kan er niets op tegen speakers op de plek waar ze horen.

Maar de grootste ergernis was Arc wat maar niet opgelost kon worden, Sennheiser kreeg het niet voor mekaar, en Sony trok zijn handen ervan af want het was een apparaat van derden, dus niet ondersteund.
Dat snap ik wel, die willen hun eigen receivers en soundbars verkopen........

Dus, Sennheiser eruit, Denon erin, en zit nu in een speaker "transitie" van Kef naar Gallo (Micro en Adiva) in een 7.1.4 opstelling.
Wel makkelijk, de gaten zaten al in de muur met de pluggen, dus alleen draden trekken..... LOL  :-D  :-D

Als ik Gallo compleet heb, ik heb nu reeds Front, Center en Hight, dus wacht nog op surround en surround back, dan gaat de nog nagenoeg nieuwe 5.0 set Kef T301 en T101 maar weer op Marktplaats, 2x T301 wit, 2x T101 wit, 1x T301C zwart.
(iemand interesse in de set, stuur maar een PM)
Is een uitstekende surround set de T serie, maar vind Gallo gewoon fraaier in de kleur Bronze, maar smaken verschillen  :wink:
Alles wordt rondom het zelfde, 7x Adiva SE, de 4 Hight speakers zijn Matt Wit en de Micro uitvoering, dus geen SE, vond ik niet nodig voor Hight.

Zo, ben je weer bij  :yes:  :-D

Groetjes,
Dick

Excuus voor het "kapen" van het bericht van de OP.  notworthy

Ga je gang joh!  :gp:
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

pameijer

Kan zomaar zo zijn dat die KI Pearl al door Maus is ingepikt  clown1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

mountainbiker

#17
Citaat van: CBdicX op augustus 16, 2021, 16:48:21
Gallo ontwikkeld al jaren zijn eigen drivers, zonder filter !!
Redelijk uniek in de speaker wereld om geen filters te gebruiken, hoeft ook niet, de vlakke membraam drivers van de SE serie doen breedband.
Ook hun "normale" drivers, dus de niet SE versie, is breedband zonder filters.

En ze gebruiken een speciaal dempings materiaal wat na een aantal uren spelen volledig gemagnetiseerd is door de beweging van de driver, wat er dan weer voor zorgt dat uit zo'n kleine behuizing 80-100 Hz bereikt kan worden.
Wordt bevestigd door diverse testen dat dit inderdaad zo werkt.

Whooooooo, magnetisme..........  :-D  :-D
Is een van de weinige zaken op audio gebied waar ik nog wel een keer naar zou willen luisteren. Die Gallo speakers in een stereo set up eventueel met een 12inch subwoofer in een gesloten behuizing als ondersteuning.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

RHK

#18
Tja Marcel, het leven is soms lastig voor een "audio autist" zoals ik.........

De Ambio soundbar deed wisselend zijn werk samen met de Sony Oled.
Dan weer geluid, dan weer niet, dan weer communicatie (eArc), dan weer niet, daar werd ik niet goed van na 2 updates die dat moesten oplossen, niet dus !

Qua geluid prima, al was het wel op de vierkante meter, het geluid zat toch wel redelijk vast op de plek van de bar, voor dialogen prima, effecten een stuk minder.
Daar merk je het verschil met losse speakers rondom direct.
Het is zeker niet slecht, alles behalve, maar voor het "Dolby gevoel" kan er niets op tegen speakers op de plek waar ze horen.

Maar de grootste ergernis was Arc wat maar niet opgelost kon worden, Sennheiser kreeg het niet voor mekaar, en Sony trok zijn handen ervan af want het was een apparaat van derden, dus niet ondersteund.
Dat snap ik wel, die willen hun eigen receivers en soundbars verkopen........

Dus, Sennheiser eruit, Denon erin, en zit nu in een speaker "transitie" van Kef naar Gallo (Micro en Adiva) in een 7.1.4 opstelling.
Wel makkelijk, de gaten zaten al in de muur met de pluggen, dus alleen draden trekken..... LOL  :-D  :-D
   


Wat zei ik?  notworthy   haha. Troost je, ik kijk inmiddels naar een andere Rotel klasse AB eindbak, sinds de komst van de AV7706. Is het niet goed dan? Jawel, maar misschien kan het beter.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: mountainbiker op augustus 16, 2021, 18:47:55
Is een van de weinige zaken op audio gebied waar ik nog wel een keer naar zou willen luisteren. Die Gallo speakers in een stereo set up eventueel met een 12inch subwoofer in een gesloten behuizing als ondersteuning.

Zijn echt bijzondere speakers, je weet niet wat je hoort en als je je ogen open doet staan er 2 tennisballen te spelen.
En zeker met een sub, zoals de onzichtbare SVS Micro, is de "Hans Klok" truc compleet  :-)

themaestro

Voor wat het waard is, de PM 8006 is alweer door. Momenteel heb ik een buizenversterker staan, echt mooi, mis alleen wat laag.
De 8006 had een fijne fonotrap maar een slechte volumeregeling.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

Citaat van: themaestro op september 19, 2021, 23:09:16
Voor wat het waard is, de PM 8006 is alweer door. Momenteel heb ik een buizenversterker staan, echt mooi, mis alleen wat laag.
De 8006 had een fijne fonotrap maar een slechte volumeregeling.

Juist daarom doet Mcintosh hybride, buizen voorversterker en transistor eindversterking.

tbanis55

vwb MacIntosh:  klinkt plausibel: immers een buis is een spanningsversterker en een transistor niet, hoewel een FET erg dicht in de buurt komt.
n.b. de z.g. Triode-vergelijking kan je ook "loslaten" op een FET (Field Effect Transistor).

gr.
Ton

P.S.  Helaas voor een buis geldt dat na een aantal branduren de "steilheid" minder wordt en dus de versterkingsfactor minder.

CBdicX


Tja, het blijft fraai........

Marvin


CBdicX

#25
Citaat van: marvin op september 21, 2021, 14:22:19
Lijkt wel een hoerenkast...

:-D en dan een die 18.000 euro vraagt voor "beurt"  :-D

Denk als je het lief vraagt kan er nog wat af van de prijs.

Maar klopt, Mc is wel, je vind het mooi of lelijk, het is geen allermans vriendje.
Die gebleekte anus bovenop begrijp ik niet helemaal  :-o