Ik sta in dubio……..

Gestart door themaestro, augustus 04, 2021, 16:20:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Ik heb een PM8006, die bevalt op zich goed.
Echter zou ik toch nog een stapje willen maken.

Ik heb op het oog een PM 11 S1 en een KI Pearl.

Welke zou jullie voorkeur hebben?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Maus

Die PM11 is natuurlijk wel een serieus ding... Daar kom je letterlijk niet omheen.

JohnWx

Citaat van: Maus op augustus 04, 2021, 22:04:12
Die PM11 is natuurlijk wel een serieus ding... Daar kom je letterlijk niet omheen.

En figuurlijk  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

themaestro

Zo te zien heeft de PM11 wel ieders voorkeur als er gekozen moet worden.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Vinyl_Fuchs

Gewoon voor de PM11s3 gaan of de PM8006 houden en niet zo twijfelen. :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

AlexH

 :gp:

Wat verwacht je meer? Ik denk inderdaad dat de 8006 al een serieus goed apparaat is, ik heb een pm7005 en daar ben ik al zeer tevreden mee. Bovendien zijn er aardig wat mensen op dit forum die stellen dat een versterker alleen maar versterkt, bij een blind test zou geen verschil te horen zijn.

Als je een upgrade wil, kijk eens naar je bronnen of investeer in vinyl, cd etc. Daar gaat het uiteindelijk om...

Succes met je keuze.
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

themaestro

Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 05, 2021, 20:40:58
Gewoon voor de PM11s3 gaan of de PM8006 houden en niet zo twijfelen. :wink:
Twijfel zitten velen mee hier, dat heb ik inmiddels wel begrepen.
Dat is het lastige met deze hobby, altijd op zoek naar de "Sweet spot".
Het is vloeken in de kerk, maar zo zit ik momenteel ook reviews van Yamaha te lezen en dan met name over de AS1100 en AS2100.
Ik vind dat mooie versterkers, qua  design met de VU meters en ze krijgen mooie reviews. Heb ooit een AS700 gehad en die klonk al lekker, de Yamaha Natural Sound bevalt me wel.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

pameijer

Ik denk dat wat je moet gaan bijlappen in euro's voor de PM11-S3 t.o.v. de PM8006 de meerwaarde in geluidskwaliteit niet gaat rechtvaardigen. Hangt ook een beetje van je speakers af. Ga echt thuis luisteren indien mogelijk om het verschil zelf te kunnen ervaren. Maar ik snap dat je wilt upgraden hoor, is deel vd hobby!

Ben je bereid om verder te kijken dan Marantz?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op augustus 05, 2021, 23:50:35
Ik denk dat wat je moet gaan bijlappen in euro's voor de PM11-S3 t.o.v. de PM8006 de meerwaarde in geluidskwaliteit niet gaat rechtvaardigen. Hangt ook een beetje van je speakers af. Ga echt thuis luisteren indien mogelijk om het verschil zelf te kunnen ervaren. Maar ik snap dat je wilt upgraden hoor, is deel vd hobby!

Ben je bereid om verder te kijken dan Marantz?
Foei Paul. Blasfemie.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

themaestro

Citaat van: pameijer op augustus 05, 2021, 23:50:35
Ik denk dat wat je moet gaan bijlappen in euro's voor de PM11-S3 t.o.v. de PM8006 de meerwaarde in geluidskwaliteit niet gaat rechtvaardigen. Hangt ook een beetje van je speakers af. Ga echt thuis luisteren indien mogelijk om het verschil zelf te kunnen ervaren. Maar ik snap dat je wilt upgraden hoor, is deel vd hobby!

Ben je bereid om verder te kijken dan Marantz?
O ja hoor, hierboven noem ik Yamaha al.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX


Ik sta mijn hele audio leven al in dubio  :-P

Nu wederom........ violent1

LeCram

Citaat van: CBdicX op augustus 16, 2021, 11:26:35
Ik sta mijn hele audio leven al in dubio  :-P

Nu wederom........ violent1

Goh, zal eens niet 😜😂😂😂
Atoll IN200 Signature | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | Bluesound Node | SVS SB-1000 Pro Subwoofer | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

CBdicX

#12
Citaat van: LeCram op augustus 16, 2021, 11:37:48
Goh, zal eens niet 😜😂😂😂

Tja Marcel, het leven is soms lastig voor een "audio autist" zoals ik.........

De Ambio soundbar deed wisselend zijn werk samen met de Sony Oled.
Dan weer geluid, dan weer niet, dan weer communicatie (eArc), dan weer niet, daar werd ik niet goed van na 2 updates die dat moesten oplossen, niet dus !

Qua geluid prima, al was het wel op de vierkante meter, het geluid zat toch wel redelijk vast op de plek van de bar, voor dialogen prima, effecten een stuk minder.
Daar merk je het verschil met losse speakers rondom direct.
Het is zeker niet slecht, alles behalve, maar voor het "Dolby gevoel" kan er niets op tegen speakers op de plek waar ze horen.

Maar de grootste ergernis was Arc wat maar niet opgelost kon worden, Sennheiser kreeg het niet voor mekaar, en Sony trok zijn handen ervan af want het was een apparaat van derden, dus niet ondersteund.
Dat snap ik wel, die willen hun eigen receivers en soundbars verkopen........

Dus, Sennheiser eruit, Denon erin, en zit nu in een speaker "transitie" van Kef naar Gallo (Micro en Adiva) in een 7.1.4 opstelling.
Wel makkelijk, de gaten zaten al in de muur met de pluggen, dus alleen draden trekken..... LOL  :-D  :-D

Als ik Gallo compleet heb, ik heb nu reeds Front, Center en Hight, dus wacht nog op surround en surround back, dan gaat de nog nagenoeg nieuwe 5.0 set Kef T301 en T101 maar weer op Marktplaats, 2x T301 wit, 2x T101 wit, 1x T301C zwart.
(iemand interesse in de set, stuur maar een PM)
Is een uitstekende surround set de T serie, maar vind Gallo gewoon fraaier in de kleur Bronze, maar smaken verschillen  :wink:
Alles wordt rondom het zelfde, 7x Adiva SE, de 4 Hight speakers zijn Matt Wit en de Micro uitvoering, dus geen SE, vond ik niet nodig voor Hight.

Zo, ben je weer bij  :yes:  :-D

Groetjes,
Dick

Excuus voor het "kapen" van het bericht van de OP.  notworthy


mountainbiker

Citaat van: CBdicX op augustus 16, 2021, 12:04:53
Tja Marcel, het leven is soms lastig voor een "audio autist" zoals ik.........

De Ambio soundbar deed wisselend zijn werk samen met de Sony Oled.
Dan weer geluid, dan weer niet, dan weer communicatie (eArc), dan weer niet, daar werd ik niet goed van na 2 updates die dat moesten oplossen, niet dus !

Qua geluid prima, al was het wel op de vierkante meter, het geluid zat toch wel redelijk vast op de plek van de bar, voor dialogen prima, effecten een stuk minder.
Daar merk je het verschil met losse speakers rondom direct.
Het is zeker niet slecht, alles behalve, maar voor het "Dolby gevoel" kan er niets op tegen speakers op de plek waar ze horen.

Maar de grootste ergernis was Arc wat maar niet opgelost kon worden, Sennheiser kreeg het niet voor mekaar, en Sony trok zijn handen ervan af want het was een apparaat van derden, dus niet ondersteund.
Dat snap ik wel, die willen hun eigen receivers en soundbars verkopen........

Dus, Sennheiser eruit, Denon erin, en zit nu in een speaker "transitie" van Kef naar Gallo (Micro en Adiva) in een 7.1.4 opstelling.
Wel makkelijk, de gaten zaten al in de muur met de pluggen, dus alleen draden trekken..... LOL  :-D  :-D

Als ik Gallo compleet heb, ik heb nu reeds Front, Center en Hight, dus wacht nog op surround en surround back, dan gaat de nog nagenoeg nieuwe 5.0 set Kef T301 en T101 maar weer op Marktplaats, 2x T301 wit, 2x T101 wit, 1x T301C zwart.
(iemand interesse in de set, stuur maar een PM)
Is een uitstekende surround set de T serie, maar vind Gallo gewoon fraaier in de kleur Bronze, maar smaken verschillen  :wink:
Alles wordt rondom het zelfde, 7x Adiva SE, de 4 Hight speakers zijn Matt Wit en de Micro uitvoering, dus geen SE, vond ik niet nodig voor Hight.

Zo, ben je weer bij  :yes:  :-D

Groetjes,
Dick

Excuus voor het "kapen" van het bericht van de OP.  notworthy
Zitten er in die Gallo geen Focal drivers? De vorm van die speakers is  wel goed.             https://audiojudgement.com/speaker-baffle-design-and-diffraction/
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

CBdicX

#14
Citaat van: mountainbiker op augustus 16, 2021, 14:25:44
Zitten er in die Gallo geen Focal drivers? De vorm van die speakers is  wel goed.             https://audiojudgement.com/speaker-baffle-design-and-diffraction/

Gallo ontwikkeld al jaren zijn eigen drivers, zonder filter !!
Redelijk uniek in de speaker wereld om geen filters te gebruiken, hoeft ook niet, de vlakke membraam drivers van de SE serie doen breedband.
Ook hun "normale" drivers, dus de niet SE versie, is breedband zonder filters.

En ze gebruiken een speciaal dempings materiaal wat na een aantal uren spelen volledig gemagnetiseerd is door de beweging van de driver, wat er dan weer voor zorgt dat uit zo'n kleine behuizing 80-100 Hz bereikt kan worden.
Wordt bevestigd door diverse testen dat dit inderdaad zo werkt.

Whooooooo, magnetisme..........  :-D  :-D