boxen vervangen door Sonos, hifi set behouden ?

Gestart door blackmolley, december 15, 2020, 14:50:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackmolley

Middag allen,

Misschien een hele stomme vraag (en voor sommigen een stom idee :-) ) maar ...
I.v.m. ruimtegebrek zit ik eraan te denken mijn luidsprekers/woofer te verkopen en dezen te vervangen door Sonos materiaal.
Ik heb het volgende staan:
SR 7008 / UD 7007 / Dune mediaplayer / Apple TV / UPC Next
Alles momenteel via de SR7008 aangesloten en wordt afgespeeld via HECO Celan GT 901 fronts, Celan GT 322 rears en een Mirage center + B&W DBS4 woofer.
De gehele hifiset blijft staan, alleen de luidsprekers zouden vervangen worden door Sonos boxen.

Ik heb gezocht op de Sonos site en de AMP of PORT (vervanger van Connect) gevonden. Dit zijn echter meer mediaplayers die via je bestaande hifi set afgespeeld kunnen worden met je bestaande boxen met evt. een platenspeler via RCA ingang aan te sluiten. Maar dat is nou net niet wat ik zoek.

Er is volgens mij niet 1 Sonos apparaat wat mij dus in mijn situatie zou kunnen helpen.
Zou het dan zo zijn dat als je over wilt naar Sonos je compromissen moet sluiten en afstand moet nemen van al je goeie apparatuur ?

iemand een idee ? Ben ik de enige die dit zou willen ?

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

JohnWx

Persoonlijk vind het Sonos concept mooi maar dan als 1 set en uitbreidingen en vooral het gemak
Ga je Sonos echt als stereo of HT neer zetten op je bestaande versterking heeft het in mijn optiek niks meer met HiFi te maken.
Iemand die ik ken heeft het gedaan eerst Sonos door huis makkelijk en overal geluid wat prima klinkt voor muziek aan tafel of op de bank met een wijntje maar toen wilde hij toch een HT  receiver en klinkt het zo klein en iel
Het kan ook niet natuurlijk dat er uit zo een klein speakertje de zelfde verplaatsing van lucht komt als je mooie Heco GT 901.


En je zal als je overstapt op een heel andere manier gaan luisteren met Sonos het is of overstappen of zo blijven genieten of kijken vragen naar andere optie's


Succes en volgmodus aan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

blackmolley

Hi John,

Je hebt gelijk als je zegt dat het qua geluid totaal niet te vergelijken is met mijn huidige HT systeem maar soms moet je keuzes maken ;-)

Maar vraag is dus of - wat ik wil - uberhaupt wel kan ?

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

JohnWx

Citaat van: blackmolley op december 15, 2020, 15:57:21
Hi John,

Je hebt gelijk als je zegt dat het qua geluid totaal niet te vergelijken is met mijn huidige HT systeem maar soms moet je keuzes maken ;-)

Maar vraag is dus of - wat ik wil - uberhaupt wel kan ?

gr Rene

Aan de andere kant het is wel heel gemakkelijk en als je van muziek houd en niet dat je alle tingetjes hoort of mega laag is het een mooi maar ander systeem met Spotify met je gsm of via een NAS / PC

Plug en Play muziek opzetten en genieten is ook lekker

Of je moet overgaan op "platte" of inbouw speakers met een subwoofer er zijn firma's die dat custom made maken maar $$$$

Of je moet het, je moet niks, met Teufel proberen kleine speakers en een sub :

https://teufelaudio.nl/cubycon-power-edition-105626000
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

The Good Son

Maar waarom persé Sonos? Er zijn toch genoeg andere merken die kleinere speakers in hun assortiment hebben.
Zekers als je niet via Sonos wil streamen.

Maus

Ga je aan een relatief dure set hele dure Sonos speakers hangen, terwijl je met 2 monitorspeakers van 150€ je huidige set kunt gebruiken zoals je nu doet.

i2Paq

 :gp:

Wat Maus zegt

Ik heb thuis een Sonos:AMP spelen met Tannoy D300 en op de zaak een Sonos:AMP met IMF.
Klinken waanzinnig, serieus.

Op de slaapkamer een Sonos Play5 set in stereo.

Er is een serieus plan de Linn in de woonkamer te vervangen voor de nieuwe AMP met de huidige luidsprekers.

Maar wat jij wil lukt niet met Sonos, tenzij je gaat voor de Sonos Amp.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op december 16, 2020, 10:09:01
:gp:

Wat Maus zegt

Ik heb thuis een Sonos:AMP spelen met Tannoy D300 en op de zaak een Sonos:AMP met IMF.
Klinken waanzinnig, serieus.

Op de slaapkamer een Sonos Play5 set in stereo.

Er is een serieus plan de Linn in de woonkamer te vervangen voor de nieuwe AMP met de huidige luidsprekers.

Maar wat jij wil lukt niet met Sonos, tenzij je gaat voor de Sonos Amp.

Ik kende deze amp nog niet goede optie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

blackmolley

Waarom Sonos? Sonos bevalt me wel. Ik heb het al in de badkamer, schuur en keuken en ik heb de Base al liggen als soundbar voor de TV.

Zou het met de AMP wel gaan ?
Maar dan heb je een eindversterker in de SR7008 zitten en in de AMP of in de Sonos boxen ook? Versterker op versterker wordt toch sowieso lastig ?
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

i2Paq

Je verkoopt alles en koopt de nieuwe AMP + nieuwe luidsprekers.

Of je houd een set luidsprekers icm. de nieuwe AMP.

TV out kan naar de en desnoods een platenspeler.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

The Good Son

Citaat van: blackmolley op december 16, 2020, 13:44:44
Waarom Sonos? Sonos bevalt me wel. Ik heb het al in de badkamer, schuur en keuken en ik heb de Base al liggen als soundbar voor de TV.

Zou het met de AMP wel gaan ?
Maar dan heb je een eindversterker in de SR7008 zitten en in de AMP of in de Sonos boxen ook? Versterker op versterker wordt toch sowieso lastig ?

Ahh duidelijk, dan snap ik ook dat je op Sonos wil voortborduren.
Ik heb geen ervaring met Sonos maar wie weet helpt iemand anders je hier verder op het forum.
Misschien kun je de Sonos Amp. als voorversterker aansluiten op je SR7008?

Maus

Het nut van de SR of het nut van de AMP vergaat als je beide zou hebben. Je hebt niets aan 2 versterkers dus of de Sonos als bron aan de SR, of de SR eruit en de Sonos AMP gebruiken.

blackmolley

denk idd dat het laatste de beste optie is.
Komen er misschien wat leuke HECO voor- en achter speakers, een Mirage centre, Audioquest kabels en de SR op de markt  :-)
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI