DE poll: Ben jij een audio-, muziek- of een liefhebber van beide?

Gestart door Cornelis1921, april 21, 2020, 15:31:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zie onderwerp.

Ik ben een echte audiolieliefhebber, sound is echt alles voor mij.
3 (33.3%)
Ik ben een echte echte audioliefhebber, techniek is echt alles voor mij.
1 (11.1%)
Ik ben een echte audioliefhebber, gear is echt alles voor mij.
1 (11.1%)
Ik ben een een echte audioliefhebber, het bovenstaande slaat echt op mij.
1 (11.1%)
Ik ben een echte muziekliefhebber, emotie is echt alles voor mij.
8 (88.9%)

Totaal aantal stemmen: 9

Stemmen gesloten: mei 21, 2020, 15:31:55

Cornelis1921

Geeft niet wat je stemt, zolang je maar stemt. En vooral, schaam je niet voor je stem, want uiteindelijk houden wij

allemaal van dezelfde muziek, namelijk mooie en vooral ontroerende.

De groetjes van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#1
Muziek is een kunstvorm die gebruikmaakt van klanken, geschikt in een bepaalde tijdsduur. Om muziek te maken wordt gebruikgemaakt van de elementen toonhoogte, ritme, geluidssterkte (muzikale dynamiek), klankkleur en textuur (monofonie, polyfonie e.d.), maar ook stilte.

Audio
is een signaal dat informatie voor het hoorbare frequentiegebied bevat. Het woord audio is Latijn en betekent letterlijk ik hoor (van audire = horen).


Op basis van bovenstaande beide, maar is dit ook wat jij bedoelt @Cor ?


De eerste vier stellingen v.d. poll geven allen een andere invulling van dezelfde term, dat is vreemd.
En wat is het verschil tussen techniek en gear?

De autist in mij slaat helemaal op hol nu 😄

Cornelis1921

@xander32 Gear is vooral het apparaat op zich, dat kan los staan van de techniek die het herbergt, want er zijn ook genoeg liefhebbers van alleen al de vormgeving en de kleur(en) van de gear, die hen daar zo in aantrekt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *