1 op 1

Gestart door TurboMarco, december 06, 2019, 00:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 06, 2019, 19:56:24
Voor mij is live: in levende lijve muziek ervaren van en door kundige, gepassioneerde muzikanten (versterkt of niet versterkt) En bij voorkeur in kleine popzalen met goede akoestiek. Dat van die goedkope PA's kan ik niet onderschrijven.

Wat jij hoort....is 2de hands geluid   :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Zep op december 06, 2019, 20:47:36
Wat jij hoort....is 2de hands geluid   :wink:
Shit, als het goed klinkt: "who cares"
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Zep

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 06, 2019, 20:51:05
Shit, als het goed klinkt: "who cares"

Mij niet in ieder geval, maar het topic ging over "realistische live weergave". In dat kader was ook mijn antwoord  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Zep op december 06, 2019, 21:00:05
Mij niet in ieder geval, maar het topic ging over "realistische live weergave". In dat kader was ook mijn antwoord  :-P
Als je nou natuurgetrouw gezegd had, dan had ik je begrepen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Natuurgetrouw is voor mij zoals de muzikant het bedoeld heeft en niet de geluidsman of muziekinstrumentmaker.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

#20
Het is alleen zo dat een muzikant niet zonder instrumentmaker en geluidsmaker kan .

En van dat goedkope PA's kan ik in ieder geval niet onderschrijven ,de meeste PA systemen die ik tegen ben gekomen kosten een ruime veelvoud van datgene wat je thuis aan zal treffen(goed op de kabeltjes na dan ) .

edit: lol
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

#21
Citaat van: TurboMarco op december 06, 2019, 21:49:02
Het is alleen zo dat een muzikant niet zonder instrumentmaker en geluidsmaker kan .

En van dat goedkope PA's kan ik in ieder geval niet onderschrijven ,de meeste PA systemen die ik tegen ben gekomen kosten een ruime veelvoud van datgene wat je thuis aan zal treffen(goed op de kabeltjes na dan ) .

edit: lol
M.b.t. instrumentmaker/ geluidsmaker heb ik ook niet verondersteld dat een muzikant zonder kan. Maar wie tovert er uiteindelijk mee door te experimenteren en te excelleren: juist de artiest.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 06, 2019, 21:58:34
M.b.t. instrumentmaker/ geluidsmaker heb ik ook niet verondersteld dat een muzikant zonder kan. Maar wij tovert er uiteindelijk mee door te experimenteren en te excelleren: juist de artiest.
Het één kan niet zonder de ander ,en in zekere zin zijn de makers van instrumenten cq geluidsapparatuur ook artiesten ,alleen blijven die op de achtergrond .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jrm

In Haarlem heb je de Philharmonie ook twee zalen, waar de kleine zaal helemaal is afgewerkt met hout. Deze geeft - in mijn oren en voor mijn gevoel - een perfecte akoestiek weer. Belangrijk punt daarbij vind ik dat het dan niet uitmaakt waar je zit in de zaal, uiteraard ervaar je verschillen maar de muziek komt je van meerdere kanten naar je toe.

Maar dan moet de artiest c.q. band wel akoestisch spelen....

Thuis 100% live geluid? Tsja, dat is per mens verschillend, en afhankelijk van meerdere factoren (daar staat het forum vol mee). Mijn beleving is mijn reactie op hetgeen ik hoor, als het mij raakt dan is het voor mij goed en ben ik tevreden.

Stadium III

1 op 1 is niet te doen ,waarom niet omdat we de middelen niet hebben om het goed weg te zetten
En daarin de drivers niet hebben om druk te geven

Live,acoustics,enz is allemaal mooi maar zoals aangeven zet maar eens een echt drumstel binnen en ga dan eens luisteren wat live is
We doen ons best en dat word op prijs gesteld door mijn buren

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4