Met welke hoofdtelefoon 🎧 (-keten) speel je 🎶 ?

Gestart door xander32, september 30, 2018, 16:31:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

N.a.v.  https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,15796.msg311319.html#msg311319


Hoofdtelefoons zijn er al decennia, maar zijn de laatste jaren sterk in opkomst. Zoals aangegeven ben ik benieuwd met welke hoofdtelefoon(-keten) overige leden spelen;

Welke hoofdtelefoon(s) bezit/gebruik je, stuur je deze aan met een (dedicated) hoofdtelefoonversterker, welke, en wat gebruik je als bron?

Enne, zoals altijd; ondersteunende foto's, graag!

bert50

Een Audioquest Nightowl een topding [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Hoe stuur je die aan en wat gebruik je als bron?

Citaat van: bert50 op september 30, 2018, 16:33:55
Een Audioquest Nightowl een topding [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert50

De Accuphase E650 daar zit een perfecte hoofdtelefoon versterker in
Robert en als bron de Aurender A10


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

TurboMarco

#4

De Sennheiser voor de laptop .


3x Beyerdynamic DT331 ,random bron .


Corsair Void pro wireless ,op iedere pc die hier staat (7 stuks)  :-P

De best klinkende vind ik overall de Corsair aangezien deze ook nog een surround functie heeft ,al klinkt de Beyer super in stereo .
De Corsair is qua comfort de winnaar ,al is het een nipte overwinning tegenover de Beyer .

De Sennheiser is de budget king  hello

edit: Ik zou wel nog een keer een buttkicker willen proberen ,ik mis namelijk de laagste frequenties bij een koptelefoon.

https://www.bax-shop.nl/passieve-subwoofer/fischer-amps-buttkicker-lfe?gclid=EAIaIQobChMIoP6-vYDj3QIV6JztCh0PfgdwEAQYAyABEgI4nPD_BwE
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32



Sony wh1000xm2 black

&



Bron: Sony XZ2 Compact, 64 gb muziek in flac


Een perfecte bt headphone met noise cancelling, maar het is dat ik deze gratis bij de telefoon kreeg (pre order actie)

xander32


xander32

... ik zal binnenkort de moeite nemen om wat (betere) eigen foto's te schieten.


AkTeVox

#8
Nu in de juiste rubriek.

Hier een Musical Fidelity X-Can V3 met Rock Grotto upgrade en een Swagman Audiophile linear PSU.
Bronnen: NA11 - SA11s3 - Samsung Galaxy S7.


Nieuwe elco's & buizen voor de  X-Can V3




Denon D7200


Beyerdynamic DT990 Edition


Beyerdynamic DT990Pro


Beyerdynamic DT770Pro


Sennheiser HD630VB


Sennheiser HD650

Inderdaad ik ben een headphone freak.  :-D :-D :-D

xander32

https://www.mupload.nl/img/v2i76v103sfw.jpg

Heb je zelf die upgrade laten uitvoeren/zelf uitgevoerd? Wat heeft deze gebracht?

AkTeVox


renes59

#11
Met een Musical Fidelity X-Can V2 als versterking en nu nog met een Beyerdynamic DT880. Dat wordt waarschijnlijk een Audio Technica 1000 of een Beyerdynamic DT1990. Die Audio Technica klinkt wel heel goed en is een dichte, heeft de omgeving geen last van mij en ik niet van de omgeving.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

AkTeVox

Citaat van: renes59 op september 30, 2018, 19:42:09
Met een Musical Fidelity X-Can V1 als versterking en nu nog met een Beyerdynamic DT880. Dat wordt waarschijnlijk een Audio Technica 1000 of een Beyerdynamic DT1990. Die Audio Technica klinkt wel heel goed en is een dichte, heeft de omgeving geen last van mij en ik niet van de omgeving.
Veel goeds gelezen over de DT1990. De Amiron had ook mijn interesse.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


renes59

Ben een echte Beyerdynamicman maar ik heb laatst een Audio Technica 1000 op gehad en beluisterd dat is me erg goed bevallen. Schelpen zitten als een Beyerdynamic en die zitten gewoon goed, geluid was helder met voldoende bas, had het gevoel alles te horen wat er te horen viel.
We zullen zien, binnenkort een koptelefoon luistermiddag, dan hakken we de knoop door.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Ik heb er een stuk of 10, van goedkoop tot duur.

Beyer: DT770 pro, Custom one Pro.
AKG: K701, K240 MKII, K280 Parabolic
Sennheiser HD 660S
Paar oordopjes (Beyer, Klipsch)
Verdwaalde Sony ergens nog, en een Philips SBC*nummerkwijt*

Bron: De set met daaraan een Musical Fidelity X Can v2 met voeding upgrade.
Portable: Fiio X5 3rd met Audioquest kabel naar Fiio A5 versterker. Heerlijke combi, enige nadeel is de supertrage werking van de X5. Die heeft echt even nodig om wakker te worden, en is met spotify nog zeker niet snel te noemen. Eigenlijk ontworpen voor audio die lokaal op het ding staat.