Phono vraag.....

Gestart door Musicman, februari 06, 2016, 15:02:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: Matt op februari 21, 2016, 18:19:52
Je hebt de Red en Blue, bewust?
Zijn er merkbare verschillen tussen de 2?

Het geluid van de Red & Blue lopen vrij dicht bij elkaar. Bij de Blue is het geluid iets meer open maar het scheelt zeker geen werelden. Ik vind de Blue is iets moeilijker af te stellen dan de Red. Bij iets meer dan 1.8gr druk gaat de boel skaten op een groefloze plaat. Bij 2gr naalddruk is de max. antiskating instelling ontoereikend van beide SL's Dit heb je echter niet bij een 2M Red. Is mogelijks een Sl1200 issue.

valkyrienineball

#16
Ik heb ondanks de erg goede berichten over de Blue en Bronze niet hiervoor gekozen maar ben voor de Grado Prestige Gold1 gegaan op mijn Marantz 6100.
Over de Gold hoorde ik juist heel veel horrorverhalen over problemen met skaten.

Ik heb hem gemonteerd, volgens specs ingesteld op 1.5 gram naalddruk en anti-skating met als resultaat dat ie prachtig spoort en bij mij totaal geen problemen ermee geeft.

Wat heel erg belangrijk is is dat je draaitafel absoluut waterpas staat op een solide oppervlak en in het geval van kinderen in huis ook dat die heel goed weten dat ze niet mogen meestampen/dansen in de buurt van de speler....... nonono

Vinyl_Fuchs

#17
Citaat van: valkyrienineball op februari 28, 2016, 09:46:33
Ik heb ondanks de erg goede berichten over de Blue en Bronze niet hiervoor gekozen maar ben voor de Grado Prestige Gold1 gegaan op mijn Marantz 6100.
Over de Gold hoorde ik juist heel veel horrorverhalen over problemen met skaten.

Ik heb hem gemonteerd, volgens specs ingesteld op 1.5 gram naalddruk en anti-skating met als resultaat dat ie prachtig spoort en bij mij totaal geen problemen ermee geeft.

Wat heel erg belangrijk is is dat je draaitafel absoluut waterpas staat op een solide oppervlak en in het geval van kinderen in huis ook dat die heel goed weten dat ze niet mogen meestampen/dansen in de buurt van de speler....... nonono

Nog gevaarlijker zijn poetsijverige vrouwen met stofdoekjes (gebogen naald van een nog niet ingespeeld grado- element a 300 euro: een kameraad van mij) of een licht aangeschoten platenspeler-bediener die na het wisselen van lp-kant de tonearm van zijn steuntje tikt (een kapotte naald en een flinke kras op mijn diamond head - canterbury - lp: moi)
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Rob46


Vinyl_Fuchs

#19
 :yes: Gelukkig was die naald van mij goedkoper 37 euro en vervangbaar, maar die kras kan ik niet meer wegpoetsen. Mijn kameraad heeft de naald trouwens  nog kunnen rechtbuigen zonder geluidsverlies.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maus

Citaat van: valkyrienineball op februari 28, 2016, 09:46:33
Ik heb ondanks de erg goede berichten over de Blue en Bronze niet hiervoor gekozen maar ben voor de Grado Prestige Gold1 gegaan op mijn Marantz 6100.
Over de Gold hoorde ik juist heel veel horrorverhalen over problemen met skaten.

Ik heb hem gemonteerd, volgens specs ingesteld op 1.5 gram naalddruk en anti-skating met als resultaat dat ie prachtig spoort en bij mij totaal geen problemen ermee geeft.

Wat heel erg belangrijk is is dat je draaitafel absoluut waterpas staat op een solide oppervlak en in het geval van kinderen in huis ook dat die heel goed weten dat ze niet mogen meestampen/dansen in de buurt van de speler....... nonono

Het element moet ook onder de juiste hoek onder de shell zitten. Is erg lastig te doen, ik begin er niet aan. Heb er de kennis en spullen niet voor.

Vinyl_Fuchs

Met de instructies op internet kom je al een heel eind, wil je het perfect hebben dan heb je test-lp's en meetapparatuur nodig.Tot dusver heb ik op gehoor vrij aardig voor mekaar gekregen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

valkyrienineball

Ik heb het mezelf gemakkelijk gemaakt en bij de bestelling van mijn element een protractor bijbesteld, daarmee was instellen een peuleschil.
Werkt echt super simpel, echt geen rocketscience ........

SB_Marantz

Piece of cake inderdaad.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Daar zijn ook apps voor. Moest het Googlen omdat ik geen idee had, heb, wat je daar mee moet. Wellicht dat het trucje ook met zo'n app kan worden gedaan. 

Maus


valkyrienineball

Mooie draaitafel Maus, misschien dat ik zo een nog eens bemachtig maar voorlopig doe ik het met deze....



Nog met de OM-10 (en stof):



Beetje onscherp, de Grado.....






Maus

6100 heb ik ook gehad, vorige week aan een vriend gegeven, met het originele element van de 6300.

Onder m'n 6300 hangt nu een Grado Red welke ik kreeg bij de 6100 toen ik die kocht.

6300 heb ik voor veel te weinig (blijkt naar huidige prijzen) veel te goedkoop geweest te zijn ooit, iets van 125 euro voor betaald ofzo. Heeft wel kuren, snelheid slecht regelbaar en lampje valt telkens uit.

valkyrienineball

Mijn 6100 is ook nog niet kompleet helaas maar functioneert gelukkig wel vlekkeloos.

Ik ben nog op zoek naar een originele 45 rpm adapter die het armzalige plastic exemplaar die ik er nu bij gebruik moet vervangen.
Vandaag heb ik een platenklem kunnen bemachtigen via MP, naar de positieve effecten daarvan ben ik ook erg benieuwd.
Mijn platenwasser kon ik maar nergens vinden in huis, alles overhoop gehaald....bleek dat ie bij mijn schoonouders ligt, een paar jaar geleden een keer uitgeleend.
Inmiddels staat er een behoorlijke stapel vinyl klaar om lekker te badderen (waaronder mijn geliefde exemplaar van The Darkside of the moon en Rebel van John Miles.....)

CD's raak ik bijna niet meer aan momenteel, vinyl all the way..... HB

Cornelis1921

Citaat van: valkyrienineball op maart 06, 2016, 23:38:31
Mijn 6100 is ook nog niet kompleet helaas maar functioneert gelukkig wel vlekkeloos.

Ik ben nog op zoek naar een originele 45 rpm adapter die het armzalige plastic exemplaar die ik er nu bij gebruik moet vervangen.
Vandaag heb ik een platenklem kunnen bemachtigen via MP, naar de positieve effecten daarvan ben ik ook erg benieuwd.
Mijn platenwasser kon ik maar nergens vinden in huis, alles overhoop gehaald....bleek dat ie bij mijn schoonouders ligt, een paar jaar geleden een keer uitgeleend.
Inmiddels staat er een behoorlijke stapel vinyl klaar om lekker te badderen (waaronder mijn geliefde exemplaar van The Darkside of the moon en Rebel van John Miles.....)

CD's raak ik bijna niet meer aan momenteel, vinyl all the way..... HB
Wat betreft dat laatste V.: daar kom je ooit eens van terug. Wedden? :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *