Blinde test. Onkyo 508 VS ??

Gestart door WimPeu, april 07, 2013, 15:55:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: drees62 op april 07, 2013, 21:28:31
Ik durf wel  :wink: maar heb van beide een exemplaar staan hier. Kan én heb het zelf wel uitgetest en doe mijn PM 15 S2 dus echt niet weg voor alleen een HT-receiver.

Haha  :-D  wim heeft genoeg gehad om een gegronde mening te hebben daarover ,dat is bij mij ook zo  :wink:

heb die onkyo TX-NR3008 gehad  na een week luisteren pm7001ki aangesloten  :-o :-o met die pm15s2 is het verschil nog groter , bij wim klinkt muziek ook gewoon erg goed op die Integra set en jeje kunt afvragen ofdat je daarnaast nog wel een stereo set erbij zou moeten hebben ,mijn ervaringen met HT recievers Marantz SR5002/SR6005/Onkyo TX-NR3008 zijn ronduit negatief kwa muzikale weergave de meeste zullen er tevreden mee zijn denk ik

Het is de vraag hoe het zal uitpakken als je zo,n blind test doet , maar dan nog al zouden de verschillen minder groot zijn zal het voor mij niks uitmaken ben al zoveel jaar ermee bezig en zoveel gehoord gehad dat ik weet dat een goede stereo set voor mij elke cent waard is  byebye

Zoldar

Heb ik hier thuis ook vaak genoeg gedaan. Zo'n kleine ht is wel heel leuk maar haalt het niet bij een flinke stereo amp. Een dikke ht vind ik prima, maar doe er de graaf niet voor weg. Ik betwijfel of ik ooit een ht amp ga horen die dat voor elkaar krijgt. De 5008 heb ook gehoord en ook die is super goed maar nog geen verkoop neigingen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maus

Ik zie het punt van de blinddoek niet zo. Ik heb nu zoveel luistertests zonder blinddoek gehad, en kan eenieder in de kamer erop wijzen. Dan horen jullie het ook gewoon.

Maar vergelijk nou geen Marantz met Marantz, maar verschillende merken door elkaar.

Wil best meedoen maar ga er geen bergen kilometers voor rijden, voor mij is het namelijk al gewoon duidelijk ;)

100%Marantz

En waar ongeveer is het dan te doen?

Onkyo met Marantz vergelijken is toch niet Marantz met Marantz vergelijken, nee?

Het gaat hier meer over een goedkope versterker met een "veel" duurdere vergelijken.

Ik denk dat blindtest het beste is, dit haalt vooroordelen weg.
ik heb het zelf nooite gedaan, maar zou benieuwd zijn van de resultaten.

Maar eind van de rit blijft het een kwestie van smaak en wat men werkelijk zoekt in een muziek installatie.

Er zijn mensen die een Ferrari kopen om 120 km/U te rijden en daar zeer gelukkig mee zijn   :angel:
Anderen zijn pas gelukkig als ze met dezelfde 250 Km/u mogen rijden.  :evil:
In beide gevallen blijft het een zeer mooie wagen. :-D

Ik heb bijvoorbeeld een veel betere stereo set dan mijn (zeker niet slechte) HT set, maar van beiden heb ik veel plezier.
Maar de doelen zijn van beide sets anders, of toch niet, beiden geven mij emoties, maar op een andere manier.
marantz, what else?

Maus

Ik hoor verhalen over een PM15 enz ;) Vandaar.

Ik woon in Rotterdam zelf.

100%Marantz

ik bij de buren  :schater: BE, meestal wel ver :-(
marantz, what else?

Maus


100%Marantz

Maar het is niet bij mij te doen, ik had begrepen dat WimPeu dit organiseerde  :wink:
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op april 08, 2013, 00:09:22
En waar ongeveer is het dan te doen?

Onkyo met Marantz vergelijken is toch niet Marantz met Marantz vergelijken, nee?

Het gaat hier meer over een goedkope versterker met een "veel" duurdere vergelijken.

Ik denk dat blindtest het beste is, dit haalt vooroordelen weg.
ik heb het zelf nooite gedaan, maar zou benieuwd zijn van de resultaten.

Maar eind van de rit blijft het een kwestie van smaak en wat men werkelijk zoekt in een muziek installatie.

Er zijn mensen die een Ferrari kopen om 120 km/U te rijden en daar zeer gelukkig mee zijn   :angel:
Anderen zijn pas gelukkig als ze met dezelfde 250 Km/u mogen rijden.  :evil:
In beide gevallen blijft het een zeer mooie wagen. :-D

Ik heb bijvoorbeeld een veel betere stereo set dan mijn (zeker niet slechte) HT set, maar van beiden heb ik veel plezier.
Maar de doelen zijn van beide sets anders, of toch niet, beiden geven mij emoties, maar op een andere manier.


Het gaat erom of mensen blind het verschil horen tussen deze 2 versterkers, antwoord weet ik al  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus


RoGEK

ben dit vol aandacht aan het lezen maar hier zou ik dat ook kunnen testen..

nr1603 vs pm15s1.

ik zal zo zeggen, die pm15 staat er niet voor niks..
al moet ik zeggen dat het verschil tussen de pm7200 die ik heb gehad en de pm15 kleiner is dan tussen de pm7200 en de nr1603.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

renes59

#26
Citaat van: John Wx op april 08, 2013, 00:56:50
Het gaat erom of mensen blind het verschil horen tussen deze 2 versterkers, antwoord weet ik al  clown1

Als je het niet weet wat er speelt valt dat niet te doen, bij luidsprekers is dat al heel erg moeilijk. Voorbeeld: je zit met een blinddoek op voor 4 paar, enigzins goed klinkende, luidsprekers probeer maar eens jouw paar er uit te halen, heel erg moeilijk en waarschijnlijk niet te doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Wedden dat ik een set Yoko's van een set Chario's kan onderscheiden? Kan ik zelfs met een blinddoek en zittend op toilet ;D notworthy notworthy

JohnWx

Citaat van: Maus op april 08, 2013, 11:42:45
Wedden dat ik een set Yoko's van een set Chario's kan onderscheiden? Kan ik zelfs met een blinddoek en zittend op toilet ;D notworthy notworthy

De witte wel de zwarte niet  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Het gaat me ook niet om Onkyo of wel merk dan ook. Gewoon normaal, goed gebouwde receiver (geen Yoko spul) vs stereo amp. Het liefst een goedkope receiver vs een dure stereo amp. Ik verbaas me altijd als ik lees dat mensen van die enorme verschillen ervaren. Zeg niet dat het niet kan maar ik hoor het niet. Met zo'n test kunnen we tegelijk dezelfde ervaring hebben en kan men ook aantonen dat ze de verschillen zo duidelijk horen als ze steeds de goede versterker kiezen. dan ben ik iig overtuigd en weet ik dat het mij ligt.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES